Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXbox ScarlettAppMisc    
17 November 2019 
(0) 
(5) 
(1) 
(0) 
16 November 2019 
(0) 
(0) 
15 November 2019 
(0) 
(1) 
(5) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
14 November 2019 
(0) 
(0) 
(4) 
(3) 
(2) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(1) 
(0) 
(5) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
13 November 2019 
(2) 
(0) 
(2) 
(7) 
(0) 
(0) 
(1) 
12 November 2019 
(7) 
(5) 
(3) 
(7) 
(4) 
(3) 
11 November 2019 
(4) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(10) 
(0) 
(0) 
10 November 2019 
(10) 
(5) 
(4) 
(0) 
09 November 2019 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(3) 
08 November 2019 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
07 November 2019 
(17) 
(3) 
(0) 
(16) 
(0) 
(0) 
(5) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 November 2019 
(5) 
(4) 
(0) 
(4) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
05 November 2019 
(0) 
(0) 
(5) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
04 November 2019 
(5) 
(4) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
03 November 2019 
(7) 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 November 2019 
(0) 
(0) 
01 November 2019 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
Gamed Gamekalender Februari 2019
Een Industrie Die Verandert...
Gamed Gamekalender Januari 2019
Gamed Gamekalender December 2018
Review:

Mortal Kombat


Door Joni Philips op 19-05-2012 om 14:03
Bron: Gamed

Begin 2011 lanceerde Warner Bros. Interactive een Mortal Kombat reboot op de PlayStation 3 en de Xbox 360, maar nu is de reboot eveneens beschikbaar op de PlayStation Vita. Is de game één jaar later echter nog steeds overtuigend?

Onze mening over het origineel kun je hier nalezen, waardoor we ons hier kunnen toeleggen op de PlayStation Vita versie, een versie die zich zeker kan meten met de originele consoleversies. Ontwikkelaar NetherRealm Studios heeft namelijk hard gewerkt om ervoor te zorgen dat deze versie evenwaardig is, iets wat meteen opvalt aan de hoeveelheid content in het spel. Het origineel had verschillende modes waaronder een uitgebreide Story mode, multiplayer, een arcade-mode en de Challenge Tower met zijn driehonderd uitdagingen. Op de King of the Hill multiplayermode na werd alle content overgezet naar de Vita, waarbij alle plus- en minpunten bewaard blijven. Zo is de trainingsmode nog steeds gebrekkig in vergelijking met andere vechtgames en zijn de filmpjes nog steeds niet over te slaan.


Arm aan content was de game zeker niet, maar toch heeft NetherRealm deze opgevoerd. Zo zijn alle DLC karakters aanwezig en is het aantal uitdagingen in de Challenge Tower nog verhoogd waardoor je met gemak honderd uur kwijt kunt aan deze Vita versie. De tijd die je doorbrengt met een vechtgame, wordt echter niet alleen bepaald door de hoeveelheid content, maar ook door de besturing waarbij deze zeker niet teleurstelt. Zowel met de D-Pad als de linker analoge stick verloopt het controleren van de personages zeer vlot, en ook de face-knoppen zijn goed bruikbaar hoewel je zal moeten wennen aan hun grootte in vergelijking met die van de PlayStation 3 controller. Gelukkig kun je de besturing wel enigszins aanpassen naar eigen smaak.

De game beschikt ook over optionele touchscreen-besturing. Zo kun je speciale aanvallen activeren via het touchscreen in plaats van de schouderknoppen. Het gebruik is echter volledig optioneel zodat je je hiermee niet moet bemoeien als je niet wil. In de nieuwe Challenge Tower uitdagingen vinden we ook enkele uitdagingen die gebruik maken van de speciale features van de Vita. Hierbij zul je wel aan de slag moeten met het touchscreen en de bewegingscontrollers, maar dit stuk van de game is duidelijk afgescheiden van de rest van het spel. Ook de volledige 2D gameplaystijl is behouden gebleven, zodat de oude traditionele Mortal Kombat gameplay een moderne upgrade heeft gekregen zonder zijn ziel te verliezen.


Visueel gebeurde de overdracht succesvol, zelfs de framerate van zestig frames per seconde en de geanimeerde achtergronden bleven bewaard. Bepaalde zaken dienden wel opgeofferd te worden, zo zijn de lichteffecten minder indrukwekkend, ontbreekt de anti-aliasing en zijn de karakter-modellen duidelijk minder dan op de consoles. Eens alles in beweging is, ziet het er echter super uit, met name dankzij het kleine Vita scherm is het op deze momenten een prachtige game. Ook de soundtrack en de stemmen werden zonder problemen overgezet waardoor de Vita versie van Mortal Kombat duidelijk de evenknie is van de consoleversie op audiovisueelgebied. Qua content staat deze echter weer een trapje hoger. Als de Mortal Kombat microbe je verovert, kun je urenlang bezig zijn met deze game dankzij onder andere de uitdagende Challenge Tower en de goede online multiplayer.
Beoordeling
Gameplay   85
Sound   85
Graphics   85
Replay   90

Mortal Kombat-plezier voor onderweg.
86


08:43  Sins of a Solar Empire: Rebellion met beta-trailer
10:18  Releasedata voor SEGA Vintage Collection games
 Reacties (2)
 Pagina: 1
Mafusto op 19-05-2012 om 15:36 [Niv: 115 / Exp: 5756]
De kracht en pracht van het OLED scherm verbloemt veel van de opofferingen die gemaakt zijn om het spel op 60 FPS te houden.

Gewijzigd door Mafusto op 19-05-2012 om 18:25

the_dan op 19-05-2012 om 18:03 [Niv: 310 / Exp: 15517]
Yay!!

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Mortal Kombat
Type:
Game
Releasedatum:
21-04-2011
Ontwikkelaar:
NetherRealm Studios
Uitgever:
Warner Bros.
Media:








Meer media