Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
24 April 2024 
(0) 
(0) 
23 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
22 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
21 April 2024 
(0) 
20 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
(3) 
30 Maart 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
28 Maart 2024 
(0) 
TopSpin 2K25
WWE 2K24
South Park: Snow Day!
Gamed Gamekalender April 2024
Preview:

Armored Core V


Door Joni Philips op 04-03-2012 om 12:42
Bron: Gamed

Na Armored Core 4 en Armored Core: For Answer verlegde From Software hun focus naar hun andere projecten waaronder Demon’s Souls, 3D Dot Game Heroes en Ninja Blade. Nu keert men echter terug naar hun uitgebreidste franchise met Armored Core V.

De lange pauze tussen For Answer en Armored Core V is opvallend, maar From Software heeft niet stilgezeten de afgelopen jaren. Met Armored Core V gaat de franchise een nieuwe kant uit, de voorgaande titels focusten op de singleplayer maar nu ligt de focus op de online mode. In navolging van Demon's Souls en Dark Souls ben je altijd online met Armored Core V, zelfs wanneer je de singleplayer speelt. Bij het begin van de game kies je een bepaalde factie uit, waarna elk gevecht dat je wint bijdraagt aan de vooruitgang van deze factie. Door online of offline overwinningen te behalen verovert je factie virtueel land, wat een belangrijk goedje is aangezien er een zekere grens is aan de virtuele hoeveelheid land die te verdienen valt. Eens deze hoeveelheid land opgebruikt is, dient er onderling tussen de facties gestreden te worden waarbij de winnaar diegene is die het meeste land controleert.


Het land dat je factie verdient, is echter meer dan een leuke statistiek waarmee je kunt opscheppen. Het is namelijk mogelijk dit land aan te passen, zo kun je de fysieke features veranderen zodat jullie stuk land het meest unieke is en redelijk gevaarlijk dankzij de plaatsing van turrets en dergelijke, maar je krijgt ook de mogelijkheid om missies en uitdagingen te maken waarmee de andere facties uitgedaagd kunnen worden. Tegelijk mag je deze uitdagingen niet te gemakkelijk maken, vijandelijke facties verdienen er namelijk land mee dat jouw factie verliest. Die aanpassingen kun je doen tegen betaling met geld dat je verdient door voldoende grond in bezit te hebben. Hoeveel grond er verdiend kan worden, zal hierbij afhangen van het aantal facties dat opgericht wordt en de verkopen van het spel zelf. Ongeacht de verkopen moet de strijd om grond dus spannend blijven.

De online factie-structuur is echter niet de enige grote verandering, From Software heeft besloten de gevechten zelf kleinschaliger te maken. Je gebruikt nog steeds robots, maar in plaats van gigantische robots die tien meter hoog zijn, krijg je nu robots van vijf meter. Op deze manier kon men eveneens het design van de levels aanpassen, waarbij we nu meer steden zullen zien met nauwe wegen waarin het gemakkelijker is om de vijanden te verrassen zodat tactiek belangrijker wordt dan brute kracht. Hiermee keert From Software terug naar de gameplay van de originele Armored Core titels op de PlayStation, die ook meer tactiek vergden. Tegelijk blijft Armored Core V natuurlijk een game die draait rond grootschalige gevechten die je aangaat met een mech (waarvan je zelf het uiterlijk kunt aanpassen) welke de nodige wapens heeft en beschikt over een auto-aim zodat je jouw mech niet onnodig moet omkeren.


Ook binnen de multiplayer mogen we meer tactiek verwachten, de game werkt met vijf tegen vijf gevechten waarin bij elk team één lid tot commandant wordt aangesteld. Hij moet zijn team leiden en orders geven aan de andere teamleden om ervoor te zorgen dat zijn team hun objectieven tot een goed einde brengt. Deze commandanten krijgen dan ook een specifieke interface zodat hun orders beter doorgegeven kunnen worden. Opvallend genoeg nemen deze niet deel aan de actie zelf, wat ervoor kan zorgen dat de rol innemen redelijk vervelend is. Het is echter geen verplichte positie, je kunt de match ook met vier aangaan en het risico lopen dat je zonder leider geen gecoördineerde aanval kunt uitvoeren. Nu is alleen de vraag of deze verschillende wijzigingen populair blijken te zijn. Namco Bandai brengt het PlayStation 3 en Xbox 360 spel op 23 maart uit.


13:41  Stemacteur hint naar Army of Four
11:05  Packshot Sunday - Deel 30
 Reacties (0)
Geen reacties gevonden

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Armored Core V
Type:
Game
Releasedatum:
23-03-2012
Ontwikkelaar:
From Software
Uitgever:
Bandai Namco
Media:








Meer media