Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
26 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
24 April 2024 
(0) 
(0) 
23 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
22 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
21 April 2024 
(0) 
20 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
Stellar Blade
TopSpin 2K25
WWE 2K24
South Park: Snow Day!
Preview:

X-Men: Destiny


Door Joni Philips op 03-09-2011 om 10:00
Bron: Gamed

In samenwerking met Activision-Blizzard ontwikkelt Silicon Knights momenteel X-Men Destiny, een nieuwe X-Men game die eind september op de Nintendo DS, de Wii, de Xbox 360 en de PlayStation 3 verschijnt. Kan een X-Men spel echter scoren zonder X-Men film?

In plaats van een X-Men: First Class filmgame te ontwikkelen koos Activision er namelijk voor om een compleet originele game te ontwikkelen waarbij een nieuw verhaal werd bedacht door X-Men: Legacy schrijver Mike Carey. Hij heeft een verhaal bedacht dat zich afspeelt in een alternatieve toekomst van de stad San Francisco. In het spel is de stad verdeeld in pro- en anti-mutant-facties waarbij de spanning tussen de twee hoog oploopt sinds de dood van Professor X. Het is in deze setting dat de game begint en jij een kant dient te kiezen. De vorige X-Men game, X-Men Origins: Wolverine, plaatste ons in de schoenen van het belangrijkste X-Men personage aller tijden, maar in X-Men Destiny krijg je hem niet onder de knoppen. Ontwikkelaar Silicon Knights heeft besloten spelers te laten spelen als een drietal nieuwe mutanten die dienen te kiezen tussen een positie bij de X-Men of de Brotherhood of Mutants.


Tijdens hun avontuur maken ze kennis met verschillende bekende personages, waaronder bekende en minder bekende personages als Caliban, Colossus, Cyclops, Emma Frost, Forge, Gambit, Iceman, Juggernaut, Magneto, Mystique, Nightcrawler, Northstar, Pixie, Pyro, Quicksilver, Surge, Toad en Wolverine. Met hen zul je vrienden worden of juist de degens kruisen, waarbij je niet noodzakelijk bevriend raakt met alle mutanten binnen jouw factie en omgekeerd. De keuze is hierbij volledig aan jou en Silicon Knights belooft dat die keuzes betekenisvol zullen zijn voor het verdere verloop van de game. Om dit systeem zo diepgaand mogelijk te maken heeft het bedrijf gekozen voor een RPG-achtig dialoogsysteem, waarbij dit dient om een relatie op te bouwen en bij te leren over het verleden van de mutanten en van de wereld van X-Men Destiny. Het bevrienden van zoveel mogelijk verschillende mutanten is hierbij wel je primaire doelstelling want zij kunnen je later helpen in belangrijke gevechten.

Je zal echter niet alleen je bondgenoten moeten kiezen, je dient ook een hoofdpersonage te kiezen uit een drietal mutanten, namelijk de vijftienjarige Japanse Aimi Yoshida, de student Grant Alexander en mutantenhater Adrian Luca. Hun persoonlijkheid en uiterlijk ligt vast bij het begin van het spel, maar hun krachten laat je evolueren zoals jij wil. Je kan de genen van andere mutanten dupliceren en combineren in jouw eigen lichaam. Van elke mutant kun je drie X-Genen stelen en op elk moment kun je er maximaal drie actief hebben. Je kunt dus kiezen om een volledig personage na te bootsen of juist krachten van drie mutanten te mengen. Daarnaast kun je ook kostuums van alle beroemde personages verdienen, en als je deze combineert met de volledige genenset van die mutant krijg je extra krachten. De game zal je hierbij dwingen om regelmatig van genen te wisselen om puzzels op te lossen en bepaalde bazen te verslaan.


De diepgang in je krachten zal niet worden weerspiegeld in de gevechten, welke juist simpel zijn gehouden zodat iedereen de game onmiddellijk op kan pikken. Elk personage heeft natuurlijk zijn eigen basisset aanvallen, uit te breiden via X-Genes met nieuwe types aanvallen en andere mogelijkheden, maar dit mag de besturing niet compliceren. Op deze manier moet X-Men Destiny toegankelijk worden voor een groot publiek, maar of men daarin slaagt, zullen we pas eind september weten. In tussentijd kunnen we alleen maar onder de indruk zijn van deze riskante zet van Activision om geen filmgame te ontwikkelen, en om geen bekend personage speelbaar te maken. We weten dat ze met het Wolverine Publicity (zet Wolverine erin en je verkoopt gegarandeerd) veel meer geld hadden kunnen verdienen. Deze zet zou ons echter wel eens een zeer goede X-Men game kunnen opleveren. De game verschijnt op 30 september op de Nintendo DS, de Wii, de Xbox 360 en de PlayStation 3.


10:07  Gameplayvideo's Sniper: Ghost Warrior 2
10:00  Kirby Mass Attack
 Reacties (2)
 Pagina: 1
RoaringMdog op 03-09-2011 om 10:57 [Niv: 62 / Exp: 3079]
Kijk hier heel erg naar uit , het is alweer een tijdje geleden dat we een x-men game uit hebben zien komen ^^

Louis Tinner op 03-09-2011 om 21:10 [Niv: 201 / Exp: 10063]
Zou nog wel eens vet uit kunnen pakken

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
X-Men: Destiny
Type:
Game
Releasedatum:
30-09-2011
Ontwikkelaar:
Silicon Knights
Uitgever:
Activision Blizzard
Media:








Meer media