Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
(3) 
30 Maart 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
28 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
27 Maart 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 Maart 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
WWE 2K24
South Park: Snow Day!
Gamed Gamekalender April 2024
Rise of the Ronin
Preview:

L.A. Noire


Door Rene Groen op 03-05-2011 om 06:58
Bron: Gamed

Nadat Brendan McNamara voor Team Soho Studio als schrijver en director aan The Getaway had gewerkt vond hij het tijd voor iets anders. Het resulteerde in de oprichting van ontwikkelaar Team Bondi en daarmee het bestaan van L.A. Noire.

Het verhaal in L.A. Noire draait om Cole Phelps, een man die zijn land heeft gediend in de Tweede Wereldoorlog en nu terug is om zijn leven op te pakken in Los Angeles, hij besluit namelijk om in dienst te gaan bij het Los Angeles Police Department. Het zorgt voor een relatief rustig begin als agent die bijvoorbeeld verkeersongelukken dient bij te staan, maar zorgt er uiteindelijk voor dat we moordzaken op dienen te lossen.


Het oplossen van een zaak start op de plaats delict, alwaar we onderzoek plegen naar wat hier zich precies heeft afgespeeld. Doel is om zoveel mogelijk aanwijzingen te verzamelen die ons later bijstaan om de zaak op te lossen, waarbij ons aantekenboekje van groot belang is. Alle gegevens zullen hierin worden gerangschikt zodat deze op een later moment opgeroepen kunnen worden. Dit is met name van belang bij één van de belangrijkste features uit de game: het ondervragen van verdachten.

Om een zaak op te lossen zullen er gesprekken gevoerd moeten worden met ooggetuigen en uiteraard de verdachten zelf. Het openen van ons aantekeningenboekje geeft ons hierbij enkele vragen die gesteld kunnen worden, echter is het niet zomaar een rijtje die we af kunnen lopen. Er dient dan ook goed nagedacht te worden welke vragen we stellen en tevens in welke volgorde we dit doen. Iemand meteen beschuldigen kan een averechts effect hebben, zeker aangezien dit soort betuigingen onderbouwd moeten worden met gevonden feiten of voorwerpen. Geregistreerden van Rockstars Social Club kunnen hierbij een hulpmiddel inroepen, zij kunnen namelijk zien wat de andere L.A. Noire gamers gekozen hebben.


Goed vooronderzoek is in L.A. Noire dan ook van groot belang, wanneer je enkele essentiële onderdelen over het hoofd hebt gezien kan je dit later in het onderzoek opbreken omdat je niet de juiste feiten hebt om een beschuldiging hard te maken. Gelukkig heeft de ontwikkelaar ook andere middelen ingebouwd die ons moeten helpen om een zaak tot een goed einde te brengen. Naast het onderzoeken van de plaats delict en ondervragen van karakters zijn er bijvoorbeeld ook actie-elementen aanwezig. Hierbij moet gedacht worden aan het achtervolgen van een verdachte, al dan niet zonder gezien te worden, en secties waarbij we ons wapen moeten hanteren. Dit laatste hoeft niet direct gericht te zijn op een vluchtende verdachten, een waarschuwingsschot kan er eveneens in resulteren dat de verdachte zijn vluchtpoging staakt. Mochten deze actiescènes echter te lastig bevonden worden, dan geeft de ontwikkelaar je de mogelijkheid om deze simpelweg over te slaan en puur te richten op de zaak zelf.

Een ander middel om je te helpen draagt de naam MotionScan. Het is een systeem dat de ontwikkelaar heeft gebruikt en waarin gezichten middels een uitgebreide cameraopbouw vast zijn gelegd zodat emoties net als in het echte leven worden weergegeven. Deze gezichten worden vervolgens omgezet naar een 3D weergave en geïmplementeerd in de game, alsof we kijken naar een filmweergave met echte acteurs. Dit systeem zorgt ervoor dat karakters nog meer tot leven komen en wellicht belangrijker: dat we aan de hand van hun gezichten kunnen zien of we de juiste kant op gaan in een verhoor. Of het nu het bijten op de lip, het trillen van een neusvleugel of het tranen van een oog is, het zijn kleine elementen waaruit valt af te leiden of iemand de waarheid spreekt of niet.


Gelukkig hoeven we niet bang te zijn dat er maar één pad is die ons naar de waarheid weet te leiden. In één van de cases is er bijvoorbeeld een vrouw die naar het ziekenhuis is vervoerd en waarbij het verhaal gaat dat ze gedrogeerd is. Eenmaal aangekomen in het ziekenhuis kunnen we de dokter raadplegen om meer duidelijkheid te geven, echter kan het ook zijn dat je hem niet spreekt en simpelweg in haar medische gegevens kijkt om daar het antwoord te vinden. Maak je echter geen gebruik van beide elementen, dan is de zaak nog altijd op te lossen, echter dien je andere manieren te vinden om de feiten boven tafel te halen. Het resulteert in een spel waarin cases op verschillende manieren gespeeld zullen worden, zonder dat hierbij één manier de juiste is.

Hoewel het bovenstaande klinkt als losstaande cases, waarbij Cole Phelps overigens vijf funties doorloopt, is er wel degelijk een overkoepelend verhaal aanwezig, echter heeft de ontwikkelaar hier nog weinig over los gelaten. Tevens is bekend dat je niet enkel de cases afloopt, maar dat er tevens free-roaming mogelijk is, echter is ook hier nog niet heel veel over bekend. Gelukkig duurt het niet al te lang meer om hier zelf meer duidelijkheid over te krijgen, L.A. Noire ligt namelijk op 20 mei in de winkels voor de PlayStation 3 en Xbox 360.


07:06  DiRT 3
06:56  Madden NFL 12 met zestal plaatjes
 Reacties (15)
 Pagina: 1
Gast (213.244.167.xxx) op 03-05-2011 om 07:23
Ik ben toch bang dat dit een veel te trage game voor me gaat worden. Grafisch wordt dit denk ik briljant, maar al dat speurwerk trekt me niet. Dan wacht ik wel op GTA V om met deze graphics volle bak de actie in te kunnen!

Kenobixios op 03-05-2011 om 07:57 [Niv: 54 / Exp: 2687]
Deze game sluit perfect aan bij mijn favo series.
Criminal minds,csi, castle,...

Ben benieuwd hoe het speelt

Gast (77.250.18.xxx) op 03-05-2011 om 07:57
dat is inderdaad het geval. Er is al gezegd dat dit spel maar 10 tot 20 % actie kent. De rest is gewoon speur werk. Ik vind het wel verfrissend.

PS3gamerXD op 03-05-2011 om 08:55 [Niv: 67 / Exp: 3340]
Ik kan niet meer wachten op deze game. Wat mij aantrekt:
- De relaxte sfeer uit de jaren '40 (de stad, de auto's, de jazz muziek etc.)
- Het speurwerk en het ondervragen (verfrissend)
- Toch een beetje actie (waardoor de game niet te eentonig wordt)
- Verschillende manieren om een case aan te pakken, waardoor je het spel sneller nog eens wilt spelen
En hopelijk een goed verhaal, van ongeveer 20 uur.

gompy222 op 03-05-2011 om 08:55 [Niv: 84 / Exp: 4212]
ik speel normaal ook GTA en dat soort actie games. maar hier heb ik wel zin in. is eens iets anders, en toch in de stijl van GTA of mafia

kan niet wachten

gompy222 op 03-05-2011 om 08:56 [Niv: 84 / Exp: 4212]
@ PS3gamer

had gehoord dat het verhaal kleine 30 uur zou duren

PS3gamerXD op 03-05-2011 om 09:04 [Niv: 67 / Exp: 3340]
even gegoogled: 25-30 uur, exclusief de kleinere cases in free-roam en de DLC cases

Gast (88.198.55.xxx) op 03-05-2011 om 10:04
Dit wordt zo awesome, mijn 360 versie uit Hong Kong komt er hopelijk razendsnel aan!

Gast (86.92.15.xxx) op 03-05-2011 om 11:08
Heeft dit online co-op of iets dat je online kunt doen?
Alvast bedankt!

Gast (195.240.188.xxx) op 03-05-2011 om 11:26
Nee, alleen single player voor zover bekend. Maar dat mag de pret niet drukken. Dit ziet er inderdaad meesterlijk uit. Hij komt bij mij ook op de 360 aangezien er geen PC versie is...

Rene Groen (Eindredacteur) op 03-05-2011 om 11:47 [Niv: 747 / Exp: 37333]
Inderdaad, enkel singleplayer.

Gast (188.138.84.xxx) op 03-05-2011 om 12:23
Maar alleen single player vind ik helemaal niet erg bij een game als deze. Maar zoiets als in RDR is op zich ook wel cool, mits goed geimplementeerd.

zie sang op 03-05-2011 om 13:30 [Niv: 80 / Exp: 3986]
gepreordert al vanaf dag 1

Gast (84.80.114.xxx) op 04-05-2011 om 19:35
te veel nadenken in dit spel -.-

takiyousPS3 op 08-05-2011 om 22:12 [Niv: 11 / Exp: 540]
zien jullie de laatste foto: de schaduw is niet goed gemaakt...

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
L.A. Noire
Type:
Game
Releasedatum:
20-05-2011
Ontwikkelaar:
Team Bondi
Uitgever:
Take Two Interactive Benelux
Media:








Meer media