Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
24 April 2024 
(0) 
(0) 
23 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
22 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
21 April 2024 
(0) 
20 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
(3) 
30 Maart 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
28 Maart 2024 
(0) 
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Een Industrie Die Verandert...
Gamed Most Loved - Best Reviewed
Het Jaar 2003
Preview:

Dragon Quest VI


Door Joni Philips op 28-04-2011 om 09:09
Bron: Gamed

Origineel verscheen de Super Nintendo RPG Dragon Quest VI: Realms of Reverie exclusief in Japan, maar met de aankomende Nintendo DS remake mag Europa eindelijk aan de slag met Dragon Quest VI. Is het echter nog de moeite?

In typische Dragon Quest stijl neemt Dragon Quest ons mee naar een fantastierijke Middeleeuwse wereld met kastelen, ridders en magie. Ogenschijnlijk gaat het om een vredige wereld, maar al snel word je geconfronteerd met een groots gevecht tussen jouw hoofdpersonage en een demon die het tegen elkaar opnemen in zijn kasteel. Praktisch enkele seconden na de start van het gevecht word je al verslagen zodat de demon ongestoord over de wereld kan heersen. Plots wordt de held echter wakker in een klein dorpje, het gevecht lijkt niets meer dan een nachtmerrie en de hele wereld is vredig. Er is maar één probleem, de held heeft geen idee meer wie hij is. Hij herinnert zich enkel zijn gevecht met de demon, en dat was toch maar een droom?


In de wereld van Dragon Quest VI zijn droom en realiteit echter concepten die zeker samen kunnen gaan. Aan de start van het spel ontdek je namelijk al dat er twee parallelle werelden bestaan, een “echte” wereld en een “droom” wereld waarbij je via mysterieuze portalen kunt overgaan van de ene naar de andere. Lang om hierover verbaasd te zijn, krijg je echter niet. Je mag bijna meteen op zoek naar het grote kwaad dat beide werelden teistert. Tijdens het verhaal ontdek je de nodige geheimen en ontmoet je allerlei kleurrijke personages, maar echt interessant wordt het nooit. In vergelijking met Final Fantasy IV tot Final Fantasy VI die in dezelfde periode verschenen, moet je van Dragon Quest VI geen emotioneel of diepgaand verheel verwachten.

Dragon Quest VI moest het op de Super Nintendo al hebben van zijn gameplay in plaats van zijn verhaal, en dat is nu nog steeds hetzelfde. Dragon Quest VI: Realms of Reverie is geen grootse vernieuwing ten opzichte van zijn voorganger en iedereen die al eens een Dragon Quest heeft gespeeld, weet perfect wat hij mag verwachten: een redelijk open wereld waarin de speler van dungeon naar dungeon loopt om aldaar deel te nemen aan traditionele turn-based gevechten die (zeer) snel toenemen in moeilijkheidsgraad, en af en toe te stoppen bij een stad waar je kunt praten met NPCs en nieuwe items kunt kopen. Het is een formule die sinds de originele Dragon Quest bekend is en zelfs in Dragon Quest IX amper veranderd is.


Aangezien Dragon Quest zo vaak gekopieerd is, is het een gameplay-formule die bij elke RPG speler bekend is; maar die buiten de Dragon Quest serie nog weinig voorkomt en daarbij dan nog eens zelden zo goed uitgewerkt wordt. Realms of Reverie heeft natuurlijk wel enkele unieke punten, zoals de mogelijkheid om te wisselen tussen beide werelden en het klasse-systeem dat de vaardigheden van een personage bepaalt. Het klasse-systeem dwingt je om meerdere klassen te beheersen om zo toegang te krijgen tot een nieuwe klasse, zo moet je goed zijn in Priest en Mage om een Sage te worden en maximaal magie te gebruiken. Nu is enkel de vraag of Dragon Quest VI: Realms of Reverie na al die jaren nog voldoende elegant is om de nieuwste generatie RPG spelers aan te spreken. We ontdekken het op 20 mei.


17:43  Trailer en info voor Tales of the Abyss
06:17  Mega Man Legends 3 in beeld
 Reacties (4)
 Pagina: 1
Gast (81.207.19.xxx) op 28-04-2011 om 10:16
Dag 1 aankoop, eerst nog even Okamiden uitspelen en een paar 3DS games door raggen xD

Gast (212.187.17.xxx) op 28-04-2011 om 14:18
Same for meh! dag 1 koop :)

Gast (77.170.208.xxx) op 01-05-2011 om 23:02
het doet me denken aan DBZ alleen een tintje van final fantasy gemixt...

coole-emre op 06-05-2011 om 15:38 [Niv: 3 / Exp: 141]
Epic, lijkt aan Dbz

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Dragon Quest VI: Realms of Reverie
Type:
Game
Releasedatum:
20-05-2011
Ontwikkelaar:
ArtePiazza
Uitgever:
Nintendo
Media:








Meer media