De komst van L.A. Noire moet een nieuwe standaard neerzetten voor gezichtsanimaties, zo moeten we zelfs kunnen zien of verdachten liegen of de waarheid spreken. Het is een technologie waar veel andere bedrijven eveneens bij stil staan.
Ontwikkelaar David Cage van Quantic Dream liet zich onlangs al ontvallen dat de nieuwe techniek van zijn studio beter zou worden dan de techniek achter L.A. Noire.
Vandaag horen we wederom dat een studio een mooi streven heeft, ontwikkelaar Remedy - bekend van Alan Wake - is eveneens bezig met een geheel nieuwe technologie. CEO Matthias Myllyrinne geeft aan dat L.A. Noire een nieuwe standaard zet op dit vlak, maar dat hun eigen in-game engine eveneens opgezet zal worden om tot mooie resultaten te leiden.
Op dit moment zijn ze al in staat om gedetailleerde gezichten van acteurs in te scannen, waarna de ontwikkelaars deze animeren om de expressies in real-time weer te geven. De volgende stap is de feature waarbij ze bloed kunnen animeren dat onder de huid loopt, zodat de huidskleur verandert bij verschillende gezichtsbewegingen.
De techniek stelt de ontwikkelaars in staat om een volledige controle te krijgen over de bewegingen, in tegenstelling tot L.A. Noire's Motion Scan die vooral leunt op de animaties bij het verkrijgen van de beelden.
|