Heavy Rain op de PlayStation 3 liet ons mee leven in een game zoals we dit wellicht niet eerder gedaan hadden. L.A. Noire wil een zelfde emotie bereiken, maar voorlopig is Cage niet onder de indruk.
De Motion Scan technologie waar L.A. Noire gebruik van maakt moet ons bij de karakters leugens van de waarheid doen onderscheiden, toch noemt Cage de technologie niets meer dan een 'dood einde'. Ten eerste is het enorm duur, ten tweede kunnen ze het lichaam en het gezicht nooit tegelijkertijd op beeld zetten.
Ontwikkelaar Quatic Dream is volgens Cage al een stap verder, zo ook omdat ze niet alleen captures maken voor games, maar tevens voor films.
quote: “We see a huge difference between shooting the face and body separately and shooting everything at the same time. Suddenly you’ve got a real sense of acting that is consistent. You can’t imagine how related what you say with your face is to what your body does. MotionScan will never be able to do that.”
De kritieken van Cage gaan echter nog verder, zo is de MotionScan technologie niet in staat om real time lightning door te voeren en kan het ogen niet herpositioneren om deze in de juiste richting te doen kijken.
Ondanks het bovenstaande vindt Cage L.A. Noire er goed uit zien, echter denkt hij niet dat ze er meer uit kunnen halen als wat ze tot nu toe hebben laten zien. De eigen engine van Quantic Dream is wat dat betreft een stuk beter, simpelweg omdat ze hierbij veel meer ruimte hebben om te blijven evolueren. Als voorbeeld hiervan laat hij weten dat ze al veel verder zijn dan dat ze waren bij Heavy Rain en dat ze binnen enkele jaren de kwaliteit van Avatar verwachten te evenaren.
|