Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
24 April 2024 
(0) 
(0) 
23 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
22 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
21 April 2024 
(0) 
20 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
(3) 
30 Maart 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
28 Maart 2024 
(0) 
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Een Industrie Die Verandert...
Gamed Most Loved - Best Reviewed
Het Jaar 2003
Review:

Kung-Fu Live


Door Joni Philips op 14-12-2010 om 06:34
Bron: Gamed

Eind 2006 opende Virtual Air Guitar de deuren, waarna de ontwikkeling van PlayStation Network titel Kung-Fu Live startte, een game waarin we ons eigen lichaam gebruiken om te vechten voor de PlayStation Eye camera.

Op de PlayStation 2, PlayStation 3 en de Xbox 360 zijn reeds tientallen games beschikbaar waarin je eigen lichaam de controller is - zonder enige hulpmiddelen zoals met PlayStation Move of de Wii het geval is - maar Virtual Air Guitar wilde die games overtreffen met hun eigen FreeMotion technologie. Met behulp van de PlayStation Eye - verplicht in de game - en hun eigen technologie wilden ze een perfecte game maken, maar hun technologie blijkt ontoereikend. De game begint met een uitgebreid calibratie-proces waarbij meteen duidelijk wordt dat spelen geen makkie wordt in een kleine kamer. Je hebt niet alleen vrij veel ruimte nodig om de camera goed in te stellen, maar ook om te bewegen. Karate-schoppen doe je nu eenmaal niet naast de muur, dat doet pijn, maar gelukkig zijn de meeste mensen slim genoeg om dat te begrijpen.


Bij het instellen van de camera word je goed geholpen door de game, maar de instellingen die vereist zijn, zijn gewoon te 'streng' zodat het bijna onmogelijk wordt om de game te spelen zoals het hoort. Je kunt de game ook in minder dan ideale omstandigheden spelen, maar dan krijgt de gameplay een stevige klap want die vereist perfecte instellingen. Je bewegingen worden amper overgenomen in het spel, je moet zeer grote bewegingen maken zodat alles opgenomen wordt, twee keer identiek dezelfde beweging heeft verschillende resultaten, je 'flikkert' aan de zijkanten van je lichaam omdat het scannen niet perfect gaat, ... Tegelijk heeft de technologie ook zijn goede kanten. Extreme veranderingen in je uiterlijk zoals het uittrekken van een donkere pull en verder spelen in een wit t-shirt, worden opvallend gemakkelijk vertaald in de game. Je moet niet opnieuw calibreren in dit geval.

Maar stel nu dat Kung-Fu Live perfect werkt in jouw woonkamer, dan is het plots een gek verslavende game met een zeer korte speelduur. Op twee uur kan de game uitgespeeld worden, maar op die twee uur beleef je een uniek avontuur. Je belandt in een mysterieuze winkel waar je wordt opgeslorpt door een strip en wordt geconfronteerd met verschillende ninja's. Die ninja's moet je allen verslaan, maar dat doe je op de manier die jij wil. Je bewegingen worden (theoretisch) allemaal overgezet naar de game. Je moet geen specifieke aanvallen gebruiken, hoewel er speciale aanvallen tot je beschikking staan. Zo kun je een Power Punch uitvoeren door met je twee armen dezelfde kant op te slaan, of een salto maken door omhoog te springen en je armen in de lucht te zwaaien. Langzaam zwak je zo de vijand af tot hij dood is en de volgende verschijnt.


Desondanks zijn hier nog enkele problemen zoals een overijverige AI die te veel blokt, we blijven nu eenmaal mensen van vlees en bloed. Een ander probleem is dat jezelf verplaatsen zeer moeilijk is. Soms wil je nu eenmaal gewoon naar links of rechts 'wandelen' om dichter bij de tegenstander te komen. De omgevingen zelf zijn ook niet echt ideaal voor de game. Alles heeft een leuke stijl die perfect bij de game past, maar soms verdwijnt jouw personage achter een virtueel obstakel zodat je geen zicht op de actie hebt. Buiten de gevechten zorgt de comicsstijl die met opzet overdreven is, voor de perfecte inleving. De game lijkt echt een oude Kung-Fu film, wat ook benadrukt wordt in de stemmen en de muziek. Het lijkt alsof men beter een Kung-Fu parodie had kunnen maken dan deze parodie-game want het zijn de technische elementen die problemen opleveren.

Kung-Fu Live wordt vooral voor zwaargewichten een handige game. Wii Sports en co. waren reeds vermoeiend door de vele armbewegingen, maar in Kung-Fu Live zul je ook je beste beentje moeten voorzetten. Je zal dan ook goed fit moeten zijn om de game in één keer door te spelen. Als je echt veel ruimte hebt, net als professionele verlichting en een lege kamer; dan is Kung-Fu Live je geld waard. Spijtig genoeg zijn er in de echte wereld maar weinig perfecte plaatsen en dan levert de game niets anders dan frustratie op.
Beoordeling
Gameplay   40
Sound   60
Graphics   60
Replay   50

Technische tekortkomingen kosten de game de kop.
45


06:36  Mortal Kombat toont meer Kratos
06:34  Unbound Saga toont The Maker
 Reacties (2)
 Pagina: 1
Gast (178.231.83.xxx) op 14-12-2010 om 09:22
Ik zal wel de perfecte huiskamer hebben; bij ons in huis genieten we met volle teugen van deze game! Ik heb zelden zoveel lol gehad met een partygame en we hebben al heel wat hilarische filmpjes gemaakt. Toegeven: de set-up lijkt wat moeilijk in het begin, maar het blijkt als je eenmaal speelt helemaal niet zo belangrijk te zijn. Je kan zelfs halverwege onderling wisselen en de camera pikt vanzelf de andere speler op! Jammer dat de recensie zo negatief uitpakt!...

the_dan op 14-12-2010 om 09:53 [Niv: 310 / Exp: 15521]
en wéér een slecht scorende game voor bewegings sensor dingetjes


 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Kung-Fu Live
Type:
Game
Releasedatum:
08-12-2010
Ontwikkelaar:
Virtual Air Guitar
Uitgever:
Sony Interactive Entertainment
Media:




Meer media