Nieuws: Swastika symbool zorgt voor Live bans
Door Rene Groen op 22-11-2010 om 14:39
|
Bron: Step To Blog
|
Eén van de leuke elementen uit Call of Duty: Black Ops is dat je de vrijheid krijgt om zelf met symbolen te werken. Geef je gamers echter teveel vrijheid, dan moet je niet raar kijken wanneer deze vrijheid misbruikt wordt.
Het duurde dan ook niet lang voordat er Swastika (hakenkruis) symbolen werden gebruikt in de titel, maar Microsoft is hier niet echt van gecharmeerd en bande Xbox Live members die het symbool in de game gebruikten.
In een reactie geeft Xbox Live baas Stephen Tolouse aan dat de bans niet uitgedeeld zijn om een politieke reden. In plaats daarvan draait het volgens hem om een fundamenteel respect, waarbij het niet uit maakt of de Swastika in de game of op een andere manier tot uiting wordt gebracht.
Wat vinden jullie: is een ban om reden van een Swastika symbool terecht of te overdreven?
|
|
|
|
14:40 Two Worlds II
14:34 Statistieken Halo Wars verdwijnen
|
Reacties (49) |
|
Pagina:
1
|
2
|
|
Gast (95.96.236.xxx)
op 22-11-2010 om 19:24
|
mensen moeten niet zeuren het is een 18+ game dus als je er niet tegen kan ga lekker bij je mama huilen fzo
|
|
Gast (84.197.168.xxx)
op 22-11-2010 om 20:14
|
Iedereen die ook maar een beetje verstand heeft zou moeten walgen van zo'n symbolen. Vertel je grootouders maar eens dat je een swastika als symbool gebruikt, kijk eens of ze zullen lachen.
Laat ze maar eens gaan kijken in Auswitz, de lutsers! Bannen!
|
|
Gast (80.127.244.xxx)
op 22-11-2010 om 20:25
|
Ik vind het nutteloos omdat je dus dit soort topics krijg met nutteloos gezwam als "o dus treyarch mag het wel en wij niet? wat als..."
|
|
Boogieboyz
op 22-11-2010 om 20:31
[Niv: 303 / Exp: 15154]
|
Ik hou het simpel: Ik zou zo'n logo nooit gebruiken, zowel een swastika of een kruis, om de simpele reden dat ik dat geen coole symbolen vind. Ik weet tig andere logo's die er veel cooler uitzien. Zoals mn avatar bvb.
|
|
Xenathos
op 22-11-2010 om 20:37
[Niv: 45 / Exp: 2237]
|
Gast (83.161.215.xxx) op 22-11-2010 om 16:26
Ja , en nee. Aan de ene kant vind ik het een beetje miereneuken , maar aan de andere kant kan het ook zo zijn dat mensen het niet meer als een ernstig symbool gaan zien.
En dan heb je nog de mensen van andere geloven die een hakenkruis hebben. Bij ons bij de locale Chinees staat ook een Boeddhistisch beeldje met een hakenkruis.
Ik vindt eigenlijk dat het gewoon bij mensen sociaal zou moeten zijn 'in geprogrammeerd ' dat je dat soort dingen laat. Met zoals je U zegt tegen oudere mensen etc.
Ook het U zeggen vinden sommige mensen blijkbaar ook al onzin.
D: op 22-11-2010 om 16:37 [Niv: 106 / Exp: 5288]
onterecht aangezien het symbool voor geluk staat, ik zie ook niet het christelijk kruis voor bans zorgen terwijl legers met het kruis op het vaandel volkeren uitmoorden. (niet alleen in de middeleeuwen)
Ik vind dat mensen die dit soort oorlogszuchtige spellen spelen zelfs van mijn part kapotgeslagen babys als icoon moeten kunnen hebben, of verkrachte paardenlijken ofzo..
Het is blijkbaar een onschuldig spelletje dat schieten, en dan een symbool verbieden.. fucking hilarisch.
Deze.
|
|
Boogieboyz
op 22-11-2010 om 20:44
[Niv: 303 / Exp: 15154]
|
Kapotgeslagen baby's? Verkrachtte paardenlijken? Ik wil nie weten wat er in jou hoofd omgaat lol...
Gewijzigd door Boogieboyz op 22-11-2010 om 20:48
|
|
AceD
op 22-11-2010 om 22:01
[Niv: 22 / Exp: 1081]
|
Ik kan me goed herrinneren dat op bijna elke zombie map, of in ieder geval waar ik op heb gespeeld, een hakenkruis wel ergens in de map zit dus ja.. Maar evengoed is dit natuurlijk ook weer niet de bedoeling dat men deze optie gebruikt om een hakenkruis te maken, dat moeten jullie toch wel in zien..
Ik zou eerst een waarschuwing geven, daarna pas een ban. dat lijkt me voor de meeste situaties terecht..
|
|
Gast (77.169.145.xxx)
op 22-11-2010 om 22:12
|
Als ze bij het maken van de symbolen een waarschuwing hiervoor zetten (no sexual/political or religious symbols) dan kunnen ze dit wel doen, anders is het een beetje harde maatregel. Daarnaast is het altijd erg subjectief welke symbolen wel en niet mogen lijkt me
American Union Army vlag > Indianen stammen uitgemoord
Amerikaanse vlag uberhaupt > Hiroshima Nagasaki, Irak,Afghanistan etc..
Tempeliers kruis > Moslims uitgeroeid
etc..,etc.., het ligt er maar aan, aan welke kant je staat of iets goed of slecht is.
standplaatsgebondenheid noemen ze dat... ;-)
|
|
D:
op 23-11-2010 om 00:07
[Niv: 172 / Exp: 8612]
|
Het is maar een analogie, als je 12 jarigen een spel laat spelen waar je elkaar lekker af knalt moet je niet gek opkijken als deze jeugdigen zich gaan uiten dmv beledigende tekens, wie a zegt moet ook maar b zeggen vandaar dat ik 2 groffe vaandels bedacht. Vorm van sarcasme.
Komt bij dat er ook hakenkruizen in games als wolfenstein staan, waarom zou zoiets niet gezien mogen worden? Ik vind het nogal krom dat er zo'n heisa word gemaakt over hoe de jeugd zich in zo'n situatie uit maar niet initieel waar we de jeugd aan blootstellen.
Ik zou het eens zijn als de titel was "minderjarigen online in fps games zorgt voor live bans"
maar nee, het moet weer om een gevolg gaan.
|
|
Gast (80.127.244.xxx)
op 23-11-2010 om 00:54
|
Gast (77.169.145.xxx)
Moslims zijn nie uitgeroeid. Wat zitje trouwens gekke betekenissen te verzinnen? Dus volgens jou betekenen alle vlaggen in de wereld moord en doodslag ipv een symbool van een land.
Ik stel voor dat je alle seizoenen troetelbeertjes kijkt voor je hier weer post.
|
|
Gast (85.145.136.xxx)
op 23-11-2010 om 03:06
|
als ze daad werkelijk als Swastika (die in vierkantvorm staat en niet in een ruitvorm, zoals het hakenkruis) dan zou ik zeggen dan is er toch niets mis mee. Het werd in het Hindoeisme en boedisme gebruikt als geluksteken, en geluk kun je af en toe in een spel ook wel gebruiken. verbieden van iets dat is vaak geen oplossing, je moet de mensen er alleen wel even bewust mee maken met waar ze precies mee bezig zijn. En ja, als zij nu echt zulke nazistische trekjes hebben, wel, mag ook nog wel van mij, zolang je het maar niet in praktijk gaat brengen
|
|
Gast (77.169.145.xxx)
op 23-11-2010 om 08:47
|
@80.127.244.xxx
uitgeroeid, was idd niet het goede woord.
En ik wilde aangeven dat onder elke vlag vreselijke dingen gedaan word en niet alleen onder nazi regimes...
|
|
Gast (145.93.214.xxx)
op 23-11-2010 om 11:54
|
Iedereen die zich verschuilt achter "LOLOL SWASTIKA IS NIET VAN NAZI's" is een randdebiel.
De laatste 60 jaar staat het hakenkruis symbool voor nazi'isme in heel de westerse wereld.
Aangezien BO geen WOII shooter is heeft men geen enkel excuus om hier swastikas in te stoppen.
Als dit wel zo was was het geen enkel probleem geweest IMO.
|
|
Gast (80.61.145.xxx)
op 23-11-2010 om 15:14
|
duidelijk onterecht!!
dat teken is al eeuwenoud en wordt als heilig gezien!
dat die stomme nazi van een Hitler nou weer dat teken misbruikt heeft voor zijn persoonlijke doeleinden, wilt niet zeggen dat dat symbool altijd voor iets slechts gebruikt wordt.
|
|
AceD
op 23-11-2010 om 18:18
[Niv: 22 / Exp: 1081]
|
Gast (145.93.214.xxx)
Precies.
Eigenlijk moet er een waarschuwing komen zodat je weet wat wel of niet is toegestaan.
|
|
eehbiertje
op 23-11-2010 om 20:00
[Niv: 76 / Exp: 3825]
|
lol @mensen die zeuren over boedhisme en hindoeisme die swastika's staan de andere kant op
|
|
Gast (217.123.0.xxx)
op 25-11-2010 om 17:23
|
Het ergste is nog dat de personen die dat maken als emblem nog niet eens weten wat het precies betekent..
|
|
im2
op 27-12-2010 om 15:29
[Niv: 574 / Exp: 28719]
|
Een swastika staat ook symbool voor andere dingen dan de nazi's, al is het natuurlijk wel provocerend voor de meeste mensen.
|
|
Gast (195.191.54.xxx)
op 15-05-2011 om 05:43
|
Www gamed.. Amazing :)
|
|
Gast (195.191.54.xxx)
op 03-06-2011 om 11:16
|
Www gamed.. Tiptop :)
|
|
Gast (195.191.54.xxx)
op 05-06-2011 om 11:33
|
Www gamed.. Dandy :)
|
|
Gast (195.191.54.xxx)
op 29-06-2011 om 15:13
|
Www gamed.. Great idea :)
|
|
Gast (195.191.54.xxx)
op 02-07-2011 om 17:22
|
Www gamed.. Tiptop :)
|
|
Gast (195.191.54.xxx)
op 03-07-2011 om 06:33
|
Www gamed.. Great idea :)
|
|
Pagina:
1
|
2
|
|
|
|