In de laatste financiële resultaten van Capcom was te zien dat de inkomsten met maar liefst zeventig procent terug waren gelopen. Gelukkig is er geen vrees, CEO Haruhiro Tsujimot ziet mogelijkheden voor een wederopstanding.
Extra inkomsten moeten namelijk gegenereerd gaan worden via betaalde downloadable content, iets wat moet gaan gebeuren middels consoles als de PlayStation 3 en Xbox 360. Doel is dat wanneer spelers een Capcom titel kopen, dit nog lang niet het einde is. Middels betaalde DLC moet de game nieuw leven in worden geblazen en zo langer speelbaar blijven.
Eén van de voorbeelden hiervan is reeds naar buiten gebracht, Xbox 360 bezitters kunnen voorafgaande aan de release van Dead Rising 2 een voorproefje van de game krijgen middels Dead Rising 2: Case 0. Hoewel Capcom dit in eerste instantie een proloog noemde is in het rapport te lezen dat we dit ook kunnen zien als betaalde demo.
Naast betaalde DLC op consoles zal Capcom zich verder richten op de iPhone en sociaal gamen. Onder dit laatste valt een nieuwe Monster Hunter titel die ze naar het populaire Mobagetown mobiele netwerk brengen, een titel die wij waarschijnlijk nooit zullen ontvangen.
|