Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
23 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
22 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 April 2024 
(0) 
20 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
(3) 
30 Maart 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
28 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Een Industrie Die Verandert...
Gamed Most Loved - Best Reviewed
Het Jaar 2003
Preview:

Rooms: The Main Building


Door Joni Philips op 05-05-2010 om 07:01
Bron: Gamed

Dankzij Nintendo of Europe verschijnt Rooms: The Main Building - de nieuwste puzzelgame van Hudson Soft - binnenkort in Europa. Vandaag werpen we een blik op het spel om te ontdekken waarom Nintendo de game koos voor hun line-up.

In ieder geval beperkte Nintendo zich tot de Nintendo DS versie van Rooms, de Wii versie die in Japan en Noord-Amerika gelijktijdig verscheen wordt niet meegebracht. Gezien het verschil in reviewscores voor beide versies, mag dat alvast geen verrassing zijn. Ook qua concept lijkt Rooms: The Main Building beter geschikt voor de Nintendo DS, wat meteen de keuze verklaart om de Wii versie niet uit te brengen. De game is namelijk een puzzelgame waarin je stukken van een kamer moet slepen. Ideaal voor de DS met zijn touchscreen, een gekke bedoening met de WiiMote motion-controls. Beide versies gebruiken ook dezelfde graphics, waardoor de DS versie aanvoelt als een betere waarde voor je geld. Het ontbreken van de Wii versie is dus zeker geen gemis.


In Rooms: The Main Building krijgt de speler een mysterieuze uitnodiging, waarna hij verplaatst wordt naar een alternatieve wereld waarin de speler een set items en apparaten moet gebruiken om zich door een serie kamers te werken. In honderd kamers moet de speler de uitgang bereiken en en daarvoor moet je stukken van de kamer verschuiven over een 2D vlak. Eens je een pad hebt aangelegd waarop je niet geblokkeerd wordt door een muur of een ander obstakel, kun je wandelen naar de volgende kamer. Elke kamer wordt het echter moeilijker om een stap verder te komen. Uiteindelijk moet je niet alleen zelf delen van de kamer verschuiven, maar moet je hiervoor speciale items gaan gebruiken zoals brandkranen, teleporteurs en zelfs kleerkasten.

Op het eerste zicht lijkt het natuurlijk gek dat je een volledige game rond dit recept kunt bouwen. Iedereen heeft zulke puzzels al een keer gespeeld. Meestal zijn ze drie vakjes breed en drie vakjes hoog, en zitten er acht stukjes in. Verschuif die acht stukjes op zijn plaats en er verschijnt een plaatje. Hudson heeft het concept echter zo fel uitgebouwd dat ze honderd puzzels kunnen opleveren zonder dat er dubbele puzzels in zitten. Elke puzzel heeft een eigen, unieke oplossing. Dat is op zich al een applausje waard, de meeste van die kleine puzzels kunnen op identiek dezelfde manier opgelost worden en tonen gewoon een ander prentje. Nu zul je echt keer op keer moeten blijven nadenken om de juiste oplossing te zien.


Als je nieuwe items of gameplay-mogelijkheden tegenkomt, krijg je gelukkig wel een uitgebreide tutorial. Je moet dus niet alle mogelijkheden zelf bedenken in dat geval. Er is ook een hintsysteem aanwezig dat je helpt indien nodig. Spijtig genoeg word je in Rooms: The Main Building niet gedwongen om de juiste oplossing te vinden. Het is simpelweg de bedoeling dat je de kamer kunt verlaten. Als je dit kunt door vals te spelen en een lelijke oplossing te bedenken, is dat geen probleem. Je wordt wel beloond als je de goede oplossing vindt met Awards. De game heeft een intern Award systeem waarbij je de Gold Award alleen kunt halen door de puzzel correct op te lossen. Je kunt die Awards alleen zelf bekijken, dus een echte incentive is het niet.

Echte puzzelfanaten kunnen ook buiten de Story mode aan de slag, de game bevat ook een Challenge mode die nog moeilijkere puzzels bevat. Het grootste deel van de game zit je ook in Rooms Mansion, het landhuis met de vele puzzels, maar je moet ook rondlopen in de hubwereld Rooms Streets. Hier vind je onder andere het Rooms Hotel en een antiekwinkel. Origineel zijn deze gebouwen gesloten, maar je vindt sleutels om ze te openen. Eens de gebouwen open zijn, kun je binnen rondsnuffelen om ontbrekende puzzelstukken te vinden. Die heb je nodig om meer puzzels vrij te spelen. Hudson heeft dus een kleine wereld rond het puzzelen gebouwd. Binnenkort zullen we ontdekken of dat een geslaagde toevoeging is, en of het wel leuk is om honderden puzzels op te lossen.


07:02  Terugblik: Prince of Persia - Deel 2
06:34  Pro Evolution Soccer 2011 met teaservideo
 Reacties (0)
Geen reacties gevonden

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Rooms: The Main Building
Type:
Game
Releasedatum:
04-06-2010
Ontwikkelaar:
Natsume
Uitgever:
Nintendo
Media:








Meer media