Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
16 Juni 2025 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
14 Juni 2025 
(0) 
13 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
12 Juni 2025 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 Juni 2025 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(4) 
(0) 
(0) 
10 Juni 2025 
(0) 
(0) 
09 Juni 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(4) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
07 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
05 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
Nintendo Switch 2 - Welcome Tour
Gamed Gamekalender Juni 2025
The Precinct
Nintendo Switch 2 - De games
Nieuws:

Ex-Ensemble medewerker valt Bettner af


Door Rene Groen op 19-03-2010 om 04:55
Bron: VG247

Lang na de sluiting van Ensemble Studios deed manager Paul Bettner vorige week een boekje open over de geschiedenis. In zijn uitspraak legde hij de schuld vooral bij de studio zelf.

Gedurende de GDC liet hij weten dat de ontwikkeling van games vaak twee keer zo lang duurden, waardoor de ontwikkelkosten ook twee keer zo hoog waren. De schuld legde hij verder bij zichzelf omdat hij niet op tijd ingreep, maar Microsoft viel volgens hem niets te verwijten: zij moeten zich verantwoorden aan de aandeelhouders en de studio was simpelweg te duur geworden.

Ian Fischer, Lead Designer van de studio, is het totaal niet eens met de uitspraken van Bettner. De fout was volgens hem dat ze in Microsoft een verkeerde partner hadden gevonden en dat ze de verkeerde keuzes maakten op het gebied van het genre titels die ze ontwikkelden:

quote:
“Had we decided to crank out RTS after RTS instead of chasing after the MMOs and FPSs and RPGs and RTS-differents we constantly had in prototype, I’m sure we would have been a more efficient studio that could have operated with zero crunch.

The reality is that every single game we shipped took twice as long as we said it was going to take, and cost twice as much to make. Microsoft is a public company, they answer to their shareholders, and we were simply too expensive.”


Ensemble sloot in 2009 na de ontwikkeling van Halo Wars.


04:55  Liberty City komt later naar de PC en PS3
04:54  Toy Story 3 krijgt Move ondersteuning
 Reacties (1)
 Pagina: 1
Gast (80.101.42.xxx) op 19-03-2010 om 15:02
Nog steeds jammer en de rechten van Age of empires liggen (Waarschijnlijk nog bij MIcrosoft) en dus kunnen de kleiner studios die door de faillissement zijn ontstaan dus niet onder de naam Age of empires werken

Jammer :(

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.