Het spelen van een MMO is een tijdrovende bezigheid. Vaak dien je hierbij eerst lang te grinden om mee te kunnen met de mensen die het spel al langer spelen.
Maar niet bij The Secret World, zo laat Funcom’s Ragnar Tornquist weten. De MMO voert elementen als horror en fantasy door, maar wil hierbij wel dat startende spelers meteen plezier beleven aan het spel. Om spelers niet eerst honderd uur in het spel te laten steken voor ze iets bereiken krijg je vanaf het begin al bepaalde krachten:
quote: “The philosophy is you sit down and you play. You have cool powers, cool weapons, and cool monsters from the very beginning. And also with the open world, no classes, no levels thing add to that because you can go out there, you can go anywhere you want."
Wanneer je enkele krachten hebt vergaard kun je je aansluiten bij een groep spelers, waarvan sommigen bijvoorbeeld al vele maanden spelen. Op deze manier kun je toch plezier hebben met elkaar, zonder dat je al even veel tijd in de game hebt gestoken.
Tornquist gaat verder in op de locaties van het spel, zo hebben ze hun inspiratie onder andere uit wijken uit Londen gehaald. Denk hierbij niet uit de toeristische plaatsen waar je bekende attracties ziet, in plaats daarvan zijn er winkels met gekrompen hoofden en magische potjes. Het zijn plaatsen waar 's nachts rare dingen gebeuren.
quote: "You’ll be able to walk around there, and you’ll be able to walk to New England in a way that feels completely natural and ties into the storyline and mythology behind the game. It’s explained in the game how you are able to do this. That’s actually a pretty large part of the game. As the player, you’re going to have this power to do that. I’m not going to reveal exactly what that is, because I want players to see it.”
|