Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
24 April 2024 
(0) 
(0) 
23 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
22 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
21 April 2024 
(0) 
20 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
(3) 
30 Maart 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
28 Maart 2024 
(0) 
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Een Industrie Die Verandert...
Gamed Most Loved - Best Reviewed
Het Jaar 2003
Nieuws:

Sony werkt aan Bayonetta?


Door Joni Philips op 03-12-2009 om 09:27
Bron: 1Up

Bij Platinum Games en SEGA ontwikkelde Devil May Cry bedenker Hideki Kamiya de Xbox 360 en de PlayStation 3 actiegame Bayonetta. In de game moet de heks Bayonetta vechten met monsters die verkleed als engelen de wereld bedreigen.

Het concept van de game werd bedacht door Platinum, waarna Platinum startte aan de Xbox 360 versie en SEGA aan de PlayStation 3 versie. Beide versies zijn quasi identiek, maar de PS3 versie deed uiteindelijk onder voor de Xbox 360 versie. Vooral qua laadtijden en framerate stelt de PS3 versie teleur ten opzichte van de Xbox 360 versie. Achter de schermen begon SEGA echter al snel aan een patch om dit probleem op te lossen. Volgens een onbevestigd gerucht zou Sony zelfs een eigen ingenieursteam naar SEGA en Platinum Games gestuurd hebben om te helpen. Zij zouden ervoor zorgen dat beide versies identiek worden tegen de Westerse release.



12:52  Left 4 Dead 2
09:24  Tweetal video's Pokémon Heart Gold
 Reacties (62)
 Pagina: 1 | 2 | 3
Gast (83.83.233.xxx) op 03-12-2009 om 09:33
Nice Sony :)

spitfiresoul op 03-12-2009 om 10:21 [Niv: 57 / Exp: 2854]
werd eens tijd dat sony zich eens ging moeien met dit fenomeen.

games als uncharted, killzone, etc hebben al bewezen dat het perfect mogelijk is sterke games op de ps3 te leveren en dus min of meer bevestigd dat slechtere ps3 versies van multiplat titels dus vooral liggen aan
1: luiheid van het dev team
2: gebrek aan ervaring( wat sony door teams te sturen kan oplossen)
3: onkunde van de dev( wel eigenlijk een mengeling van de bovenste 2)

leuk dus om te zien dat sony eindelijk zelf eens de dingen aanpakt

Weslii op 03-12-2009 om 10:27 [Niv: 167 / Exp: 8338]
Ik denk niet dat het aan luiheid ligt. Maar niet ieder bedrijf heeft tijd en geld om jaaaren aan een game te sleutelen. helemaal niet wanneer je dezelfde ervaring kunt geven op het systeem van de concurrent zonder bloed zweet en tranen.

En ik vind het goed dat Sony het zelf aanpakt maar eigenlijk is het natuurlijk een zwaktebod dat je een zo moeilijk systeem ontwikkeld dat je uiteindelijk zelf nog moet sleutelen aan third party games. Het hele idee van third party games is tenslotte dat een derde partij spellen voor je systeem ontwikkelt.

Gewijzigd door Weslii op 03-12-2009 om 10:30

Gast (62.200.20.xxx) op 03-12-2009 om 10:47
ik lees vaker argumenten als luiheid/onkunde/gebrek aan ervaring enz. enz. .....zou het nou gewoon niet eens liggen aan het feit dat het gewoon verschrikkelijk kut is om voor dat ding te ontwikkelen huh? zou dat zomaar kunnen?

groente12 op 03-12-2009 om 10:51 [Niv: 51 / Exp: 2536]
Zou heel erg goed kunnen ja Sega/platinium games is niet het eerste ontwikkelaar die veel moeite heeft met het ontwikkelen van games op de PS3.

spitfiresoul op 03-12-2009 om 11:03 [Niv: 57 / Exp: 2854]
en ze hebben ook nog niet zoveel ervaring.

het feit is idd dat de ps3 een moeilijke architectuur heeft omdat hij anders is. maar komaan verandering is de manier van de toekomst.

ben zelf student informatica en ik zou het idd ook niet leuk vinden moest er bv de dag van morgen een nieuwe programeertaal de standaard worden.

maar als iedere programeur of computertechnicus dat had gezegd en effectief had gedaan dan zaten we nu nog altijd met nulletjes en 1tjes te programeren.

de ps3 is krachtig en kan mooie dingen, dat is al bewezen. verder is ie tot nu toe ongekraakt wat zeker een prestatie is om over naar huis te schrijven.

dat devs soms dan nog vasthouden aan het principe: het is moeilijk dus we proberen niet of we doen een slechte port vind ik dus onverantwoord achterlijk(toegegeven sony zou ook wel eens mogen komen met betere dev-kits enzo dat ligt aan sony idd)


en ik zei niet dat het bij sega of planium games aan luiheid lag. maar eerder aan gebrek aan ervaring( het is logisch dat als je iets nieuws doet je er niet direct supergoed in bent, jammergenoeg moeten fanboys het dan altijd op een "zwakke" console steken ipv het onder ogen te zien:

de ps3 is een goede console maar door ze andere architectuur enzo moeilijker en anders voorlopig.
(en dit is waar ik op doel met dat sommige devs liever lui dan moe zijn, ipv te leren het gewoon aan zich voorbij laten gaan

ps2 was ook anders btw. maar die is toch uitgegroeid tot een goede console

Weslii op 03-12-2009 om 11:13 [Niv: 167 / Exp: 8338]
@ spitfiresoul
Wat jij niet begrijpt is dat die ontwikkelaars geen spelletjes maken om jou mooie games te geven maar om geld te verdienen.

elke dag dat je langer aan je game moet werken kost geld en gaat dus ten koste van je winst. Tot je op het punt komt dat je verlies gaat maken.

Dus je kan als ontwikkelaar niet oneindig aan je game blijven sleutelen totdat het goed draait op de obscure architectuur van de PS3. Op een gegeven moment MOET je releasen of cancellen. Is dat de schuld van de ontwikkelaar? Nee, dat is gewoon hoe werken op projectbasis gaat. Sony daarentegen valt hier wel wat in te verwijten vind ik.

simpel voorbeeld: Als spel A op de xbox 100 dagen kost om te maken en op de PS3 150 dagen. Dan zijn de kosten voor de PS3 dus veel hoger, en moet je dus veeeeeeeeeeeeeeeel meer verkopen aan een kleinere installed base om quite te draaien.

Verder zegt niemand dat de console zwak is, we zeggen alleen (volkomen terecht trouwens) dat het wél aan de console ligt dat steeds weer blijkt dat ontwikkelaars er moeite mee hebben.


Gewijzigd door Weslii op 03-12-2009 om 11:15

Scar op 03-12-2009 om 11:14 [Niv: 90 / Exp: 4507]
Kan het wel begrijpen, deze game scoorde echt hoge cijfers bij de Famitsu.

Sony wil natuurlijk niet op de feiten achterlopen.

Ik hoop dat hij inderdaad voor de Westers release rechtgetrokken word, dan ga ik hem zeker halen.

Gast (87.212.116.xxx) op 03-12-2009 om 11:37
Mooi. Heb een 360 en PS3, maar als dit nieuws waar is koop ik hem alsnog op de PS3. Ik heb erg de indruk dat Sony steeds beter bezig is en dat die community erg snel aan het groeien is.


Gast (80.201.245.xxx) op 03-12-2009 om 11:51
ah shit , ps3 ik haat da kutsysteem altijd alles verperste ! komaan fanboys vat vat vat

Gast (80.201.245.xxx) op 03-12-2009 om 11:52
ah shit,360 ik haat de kutsysteem altijd alles verpeste! komaan fanboys vat vat vat

Gast (87.66.106.xxx) op 03-12-2009 om 12:15
"werd eens tijd dat sony zich eens ging moeien met dit fenomeen.

games als uncharted, killzone, etc hebben al bewezen dat het perfect mogelijk is sterke games op de ps3 te leveren en dus min of meer bevestigd dat slechtere ps3 versies van multiplat titels dus vooral liggen aan
1: luiheid van het dev team
2: gebrek aan ervaring( wat sony door teams te sturen kan oplossen)
3: onkunde van de dev( wel eigenlijk een mengeling van de bovenste 2)

leuk dus om te zien dat sony eindelijk zelf eens de dingen aanpakt "

Ik ben het volledig met je eens spitfiresoul. _O_


@Weslii: het spijt me maar wat spitfiresoul zegt is de waarheid, Naughty God, de makers van Uncharted hebben het bewezen...

"Ik denk niet dat het aan luiheid ligt. Maar niet ieder bedrijf heeft tijd en geld om jaaaren aan een game te sleutelen."

Dit is echt bullshit! Uncharted 2 werd gemaakt in 18 maanden tijd. 18 maanden en de game heeft de beste graphics op consoles! Een ontwikkeltijd van 18 maanden is zeker niet lang, als je kijkt dat Infinity Ward 2 jaar na CoD4 nog steeds met dezelfde graphics komt.


Conclusie: sommige devs doen hun best op de PS3 zoals Naughty God, sommigen zijn lui, zoals die dikke Gabe van Valve.

zie sang op 03-12-2009 om 12:23 [Niv: 80 / Exp: 3986]
Simpel playstation is gewoon terug.
Verkoop in de US is ps3 deze week beter dan 360.
Goed bezig playstation.

Gewijzigd door zie sang op 03-12-2009 om 12:24

Weslii op 03-12-2009 om 12:26 [Niv: 167 / Exp: 8338]
@ Gezer

Tuurlijk knul. Je hebt gelijk hoor.....

Naughty dog kan het, dus iedereen die het niet kan is lui en dom.....

Er zijn op de hele wereld minder dan 100 mensen die de relativiteitstheorie van Einstein volledig begrijpen, de andere 6 miljard mensen zijn dus dom volgens jouw idiote logica......Einstein heeft immers bewezen dat het te begrijpen is dus iedereen die het niet begrijpt is dom en lui.

Of wacht, zouden die 6 miljard mensen misschien niet dom zijn maar die 100 die het wel begrijpen uitzonderlijk slim?

Trek dat eens door naar games ontwikkelen voor de PS3. 100 developers hebben er problemen mee, 3 kunnen het wel. dus die 100 developers zijn lui en dom....... of toch niet? Zouden die 3 developers misschien heel getalenteerd zijn?

Ik zou overigens nogeens willen zien hoe killzone en uncharted zouden draien op de PS3 als ze multiplatform zouden zijn.

Overigens is de AI van uncharted om te huilen dus zo slim zijn ze bij ND dus ook niet.

Gast (87.211.243.xxx) op 03-12-2009 om 12:32
Ja Naughty Dog is als Einstein , zo slim idd. :P
Zoals ik Joni al eerder over Bayonetta heb gehoord deed Platinum de 360 versie dan stuurden zij de code naar Sega en moest Sega in veel kortere tijd hetzelfde resultaat neerzetten op de PS3.
Want de games moesten tegelijkertijd uitkomen.

Gast (62.200.20.xxx) op 03-12-2009 om 12:33
@Gezer:Natuurijk ben jij het met spitfiresoul eens. Stel je voor dat het inderdaad aan de complexe console zou liggen.

Is naughty dog geen 1st party ? Die staan veel dichter bij Sony dan 3rd party. Logisch toch dat de contacten/begeleiding beter is dan.

@Weslii: goed punt!

Weslii op 03-12-2009 om 12:36 [Niv: 167 / Exp: 8338]
@87.211
Ja dat klopt maar het is geen argument. Het probleem doet zich namelijk niet alleen bij Bayonetta voor, maar bij vrijwel alle multiplatform titels is de 360 versie de betere. Het ligt dus echt niet aan de kortere tijd.

Recent voorbeeld: Dragon Age,
Maar goed, dat is ontwikkeld door Bioware en dat zullen wel amateurs zijn of luiaards volgens de Sony defense force......

Gast (87.66.106.xxx) op 03-12-2009 om 12:39
"Ik denk niet dat het aan luiheid ligt. Maar niet ieder bedrijf heeft tijd en geld om jaaaren aan een game te sleutelen."

Dit is fail logica, je legt de nadruk op jaaaren terwijl ik hier bewijs dat je ook mooie graphics kan halen in een korte periode zoals Naughty God. Dus knul... als Naughty God het kan, waarom anderen niet? Jouw voorbeeld klopt ook niet, er zijn meer devs die wel met de PS3 overweg kunnen dan de 'luie' devs. Ik gaf Naughty God als voorbeeld omdat ze de beste zijn.

Nee, ik zou Killzone en Uncharted nooit willen zien als multiplatform game, ten eerste is Killzone 2 al 40GB groot, dit zou betekenen dat je KZ2 op minstens 4 dvds krijgt, ten tweede profiteren deze games van PS3s hardware zoals de cellprocessor en de ingebouwde HDD.

Ik geef toe, de AI van Uncharted is niet zo goed als de AI van KZ2 maar alsnog zijn beide één van de beste die ik deze gen heb gezien.

Mafusto op 03-12-2009 om 12:40 [Niv: 115 / Exp: 5756]
@ Weslii wat jij nu zegt klopt niet helemaal.
Die 6 miljard mensen zijn niet dom. Maar als er tussen die 6mil een paar mensen tussen zitten die het studeren of er iets mee doen en er dus niks van snappen zijn dus wel dom.

Zelfde is hier het geval.
Werk je niet aan een Ps3 game dan hoef je er niks van te weten. Maar doe je het wel dan moet je dus wel weten hoe het werkt.

Weslii op 03-12-2009 om 12:41 [Niv: 167 / Exp: 8338]
"Dit is fail logica, je legt de nadruk op jaaaren terwijl ik hier bewijs dat je ook mooie graphics kan halen in een korte periode zoals Naughty God. Dus knul... als Naughty God het kan, waarom anderen niet? Jouw voorbeeld klopt ook niet, er zijn meer devs die wel met de PS3 overweg kunnen dan de 'luie' devs. Ik gaf Naughty God als voorbeeld omdat ze de beste zijn."

Je hebt gelijk. Fijn dat je zelf ook even bevestigd dat voor jou een goed spel gelijk staat aan goede graphics. Dan hebben wij gewoon een ander idee over wat een goed spel is. Een kutspel met goede graphics is voor mij namelijk nog steeds een kutspel.

"Ik geef toe, de AI van Uncharted is niet zo goed als de AI van KZ2 maar alsnog zijn beide één van de beste die ik deze gen heb gezien. `

Dan wil ik niet weten welke spellen jij speelt.

Gewijzigd door Weslii op 03-12-2009 om 12:50

Gast (77.168.114.xxx) op 03-12-2009 om 12:42
die x-dombos komen ook met die anti ps3 comment, ga A.u.b. een leven zoeken!!!

Weslii op 03-12-2009 om 12:44 [Niv: 167 / Exp: 8338]
@Mafusto
Je wordt duidelijk niet gehinderd door enige kennis op dat gebied, maar ik kan je vertellen dat er wereldwijd honderdduizenden mensen zijn die dat studeren, maar dat er maar een tiental zijn die werkelijk begrijpen hoe Einstein aan zijn theorie is gekomen.

Je hoeft namelijk ook niet te weten hoe een magnetron werkt om je boterhammetje te ontdooien, je hoeft alleen maar te weten hoe je hem aanzet.

En kennelijk weten mensen die met de PS3 werken dus niet goed hoe het moet. En dan kun je zeggen dat al die mensen dom zijn (wat natuurlijk idioot is, die mensen hebben tenslotte ook gewoon gestudeerd in tegenstelling tot de meesten hier) of misschien, heel misschien is het apparaat wel te ingewikkeld.

Gewijzigd door Weslii op 03-12-2009 om 12:46

Gast (86.87.29.xxx) op 03-12-2009 om 12:46
uuh gezer, de meeste ontwikkelaars hebben t geld gewoon niet..
dus t heeft niks met luiheid te maken.

spitfiresoul op 03-12-2009 om 12:46 [Niv: 57 / Exp: 2854]
het feit wat ik op doel is eigenlijk dat het andere mensen gelukt is ervoor te ontwikkelen dus dat het wel degelijk mogelijk is mooie resultaten neer te zetten op de ps3 architectuur

Weslii op 03-12-2009 om 12:47 [Niv: 167 / Exp: 8338]
@spitfiresoul,

Niemand ontkent ook dat dat mogelijk is.

 Pagina: 1 | 2 | 3

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Bayonetta
Type:
Game
Releasedatum:
08-01-2010
Ontwikkelaar:
Platinum Games
Uitgever:
SEGA Sammy Holdings
Media:








Meer media