Nieuws: Sony werkt aan Bayonetta?
Door Joni Philips op 03-12-2009 om 09:27
|
Bron: 1Up
|
Bij Platinum Games en SEGA ontwikkelde Devil May Cry bedenker Hideki Kamiya de Xbox 360 en de PlayStation 3 actiegame Bayonetta. In de game moet de heks Bayonetta vechten met monsters die verkleed als engelen de wereld bedreigen.
Het concept van de game werd bedacht door Platinum, waarna Platinum startte aan de Xbox 360 versie en SEGA aan de PlayStation 3 versie. Beide versies zijn quasi identiek, maar de PS3 versie deed uiteindelijk onder voor de Xbox 360 versie. Vooral qua laadtijden en framerate stelt de PS3 versie teleur ten opzichte van de Xbox 360 versie. Achter de schermen begon SEGA echter al snel aan een patch om dit probleem op te lossen. Volgens een onbevestigd gerucht zou Sony zelfs een eigen ingenieursteam naar SEGA en Platinum Games gestuurd hebben om te helpen. Zij zouden ervoor zorgen dat beide versies identiek worden tegen de Westerse release.
|
|
|
|
12:52 Left 4 Dead 2
09:24 Tweetal video's Pokémon Heart Gold
|
Reacties (62) |
|
Pagina:
1
|
2
|
3
|
|
Gast (62.132.129.xxx)
op 03-12-2009 om 12:50
|
goed, dat sony zich ermee bedoelt, is een bevordering voor de kwaliteit van de spellen
|
|
Magnum Delta
op 03-12-2009 om 12:58
[Niv: 30 / Exp: 1506]
|
Je moet Sega niet vergelijken met een topontwikkelaar zoals Naughty Dog. En wie zegt dat ze in 18 maanden UC2 klaar hebben gespeeld, die vergeet er wel bij te zeggen dat de engine en het concept al klaar waren. Sega daarentegen moest van een 360 game een ps3 engine maken. Dat is heel wat moeilijker dan vice versa
|
|
Gast (87.66.106.xxx)
op 03-12-2009 om 13:31
|
"Een kutspel met goede graphics is voor mij namelijk nog steeds een kutspel."
Voor mij ook, maar Uncharted 2 heeft een gemiddelde van 96 op Metacritics, een van de hoogst scorende games allertijden, terecht, de game is gewoon abnormaal goed. ;)
|
|
Gast (62.200.20.xxx)
op 03-12-2009 om 13:32
|
spitfiresoul op 03-12-2009 om 12:46 [Niv: 45 / Exp: 2243]
het feit wat ik op doel is eigenlijk dat het andere mensen gelukt is ervoor te ontwikkelen dus dat het wel degelijk mogelijk is mooie resultaten neer te zetten op de ps3 architectuur
Dat onkent ook niemand maar je vergeet voor het gemak even het verschil tussn 1st en 3rd party dev's. Verder is iedereen blind voor enig ander argument behalve lui, onervaren enz enz.
Als het nou keer op keer gebeurt met 3rd party dev's, dan ga je op een moment toch twijfelen of het niet anders in elkaar kan steken dan dat jij denkt in je oneindige wijsheid....
|
|
Gast (87.211.243.xxx)
op 03-12-2009 om 13:38
|
Ja, en nu helpt Sony ze zodat ze het in de toekomst zelf kunnen.
Als ze dat nou overal doen(indien nodig) zou dat kwalitatief alleen maar beter zijn.
|
|
spitfiresoul
op 03-12-2009 om 13:42
[Niv: 57 / Exp: 2854]
|
@gast 62.200.20
noem dan een ander argument?
als een 3rd party kunnen ze nu dus hulp vragen aan sony( want ze zenden een team naar de makers van bayonetta)
dus 3rd party en 1st party hebben enkel een groot verschil als gezegde 3rd party te trots is
en er zijn mooie games gemaakt. dat een ander bedrijf er dan niet in slaagt ligt dus idd aan de architectuur van de ps3 maar ook dat het dev team dus nog geen ervaring of kennis of zin heeft in de nieuwe architectuur
het feit dat er mooie games bestaan houdt in dat de factor voor kwalitatief minder goede multiplats niet kan volledig afgeschoven worden op de ps3 maar voor een deel ook op het devteam, deadline, ervaring, etc.
dus de gulden middenweg: alle 2de oorzaken
|
|
Onna76
op 03-12-2009 om 13:45
[Niv: 372 / Exp: 18579]
|
Misschien leuk te vermelden PlayStation 1 is precies 15 jaar oud sinds vandaag, als je van de Japanse release uit gaat en dus bestaat PlayStation ook 15 jaar.
Gewijzigd door Onna76 op 03-12-2009 om 14:09
|
|
Shadowx
op 03-12-2009 om 14:47
[Niv: 155 / Exp: 7765]
|
Gezer & spitfiresoul zeggen:
"leuk dus om te zien dat sony eindelijk zelf eens de dingen aanpakt "
Je bedoelt Sony heeft in zijn geld bundel gezeten en flink betaald om de versie gelijk te stellen aan de Xbox 360 versie.
Geeft niet hoor MS doet dat ook altijd maar tja als Sony het doet mag het als MS het doet zijn het ratten (althans volgens de Sony aanhang).
De reden dat men liever op de Xbox een game begint heeft te maken dat MS de Devs ondersteund , iets wat Sony niet doet , althans niet voor niks.
Dit is voor de meeste bedrijven de reden om een game te beginnen op de Xbox 360.
Je zal het wel weer ontkennen want tja Devs zijn volgens jou achterlijk en dom , maar google is je vriend zou zeggen lees er eerst eens over voor je replied dan kom je tot de ontdekking waarom Devs eerst aan een X360 versie beginnen.
Verder ontopic ik hoop een keer dat beide versies er goed uitzien misschien dat ik dan wat vaker een game koop voor de PS3, woord eens tijd dat ik wat meer met dat ding ga gamen om aan die controller te wennen.
Gewijzigd door Shadowx op 03-12-2009 om 15:52
|
|
Gast (87.211.243.xxx)
op 03-12-2009 om 15:24
|
GT5 DEMO OP 17DECEMBER !!!!
AANGEKONDIGD OP HET PLAYSTATION BLOG!!!
|
|
Gast (87.66.106.xxx)
op 03-12-2009 om 15:24
|
"Gezer zegt"
Eerste woord van je eerste zin en tis meteen al fail lmao... Als je goed kijkt heb ik dat gequote van spitfiresoul...
|
|
Niels
op 03-12-2009 om 15:35
[Niv: 46 / Exp: 2279]
|
De XBox is gebaseerd op de directX - structuur (vandaar de naam) die ze al Jaren in pc's gebruiken, verder gebruiken ze ook dvd'd: een medium dat ook reeds jaren bestaat.
Dit heeft 2 gevolgen:
Ten eerste zijn de hardware en de software van de XBox doorheen jaren van gebruik perfect gekend en hun snelheid is zo goed als maximaal geoptimaliseerd. Een spel maken is dus inderdaad veel eenvoudiger dan op de nieuwe Cell-processor die Sony gebruikt.
Maar het tweede gevolg is helaas minder leuk: Aangezien alles al zo goed als perfect geoptimaliseerd is, zit je dus met een limiet...
De XBox heeft het nu wel bijna gehad en veel verder gaat deze formule niet meer komen. De Cell-processor daarentegen zit nog niet aan de helft van zijn gewone vermogen en er zijn nog tal van optimalisaties te doen in zowel de software als de hardware (betere en snellere leestijden voor Blu-Ray enz.)
Dus terwijl de XBox nu een licht voordeel geniet omdat alles zo goed gekend is en eenvoudig om te implementeren, is de Cell de toekomst van games aangezien deze veel meer kracht in zich heeft en tot grotere en betere games in staat is.
Verder is het me nog bij geen enkele game opgevallen dat de PS3-versie minder zou zijn... Misschien heel in het begin, maar nu toch al lang niet meer.
|
|
Niels
op 03-12-2009 om 15:35
[Niv: 46 / Exp: 2279]
|
sorry dubbelpost.
Gewijzigd door Niels op 03-12-2009 om 15:35
|
|
Shadowx
op 03-12-2009 om 15:52
[Niv: 155 / Exp: 7765]
|
Aangepast Gezer , sorry niet gezien.
Gewijzigd door Shadowx op 03-12-2009 om 15:52
|
|
the_dan
op 03-12-2009 om 15:52
[Niv: 310 / Exp: 15521]
|
niels
wat ik weet (an het niet bewijzen)
need for speed shift
bij de release had de 360 een veel betere framerate
dat komt inderdaad omdat de xbox het meest makkelijk te programeren is en daarom porten ze de 360 games naar de ps3
|
|
Bever Warrior
op 03-12-2009 om 16:04
[Niv: 71 / Exp: 3535]
|
Sony lost het tenminste op. Ze zijn gewoon lekker bezig
|
|
Gast (87.211.232.xxx)
op 03-12-2009 om 17:11
|
Ik wacht wel op de commodore 64 versie. :P
|
|
FloriX
op 03-12-2009 om 17:16
[Niv: 258 / Exp: 12906]
|
Ik ga toch maar voor de 360 versie
|
|
Gast (87.211.243.xxx)
op 03-12-2009 om 17:17
|
en ik op de spectrum ZX versie:P
O.T : wat ik heb gezien lijkt deze game mij echt master .
En de kleine minpunten van de PS3 versie zijn bij de release hier waarschijnlijk toch weg, en dus ook in Japan.
|
|
GanGsterG
op 03-12-2009 om 18:50
[Niv: 256 / Exp: 12782]
|
het ligt dus echt niet aan de ps3.de grote ontwikkelaars maken gewoon identieke game versies.kijk ea met fifa binnen een jaar hebben ze gewoon een ps3 versie staan die identiek is aan de 360.
het ligt vaak aan luiheid omdat de ps3 versie altijd word geport dan kun je bugs enzo verwahcten.
als ze nou de geporte versie testen en verbetern nee dat doen ze niet.
bij deze hebben ze twee games gemaakt,maar door gebrek aan ervaring is de game slechter op de ps3.
maar je het is sega wat verwacht je.
|
|
Gast (87.211.243.xxx)
op 03-12-2009 om 18:55
|
Laat Sega Yakuza(Kenzan/3 & 4) nou maar in de EU uitbrengen.
Goede games en geen ports.
|
|
Onna76
op 03-12-2009 om 19:09
[Niv: 372 / Exp: 18579]
|
@GangsterG Sega = Valkyria Chronicles... and???
|
|
Gast (91.179.117.xxx)
op 03-12-2009 om 19:15
|
FloriX, coole avatar
|
|
Gast (77.251.104.xxx)
op 03-12-2009 om 19:18
|
Niels je snapt niets van computers. De cell in de vorm zoals die in de ps3 heeft GEEN toekomst. De reden daarvoor is dat het eigenlijke voordeel, een CPU zonder GPU simpelweg niet werkt. Het gevolg daarvan is dat de cell structuur het moet afleggen tegen de vernieuwde versies van Intel en AMD. De cell is zo onpraktisch dat het simpelweg in te weinig toepassingen gebruikt wordt en dus daarom ook de productie van de Cell is gestaakt.
De Cell zou in staat moeten zijn het grafische werk de shaders, physics etc etc. moeten uitvoeren, maar het gevolg van jarenlang R&D bleek een model te zijn dat qua vertex processing en pixel processing zo ondermaats is dat de powerPC van de x360 zelfs in enkele CPU taken het bovenspit delft.
In andere woorden, de Cell en de Power PC stammen beide uit dezelfde hardware generatie. Toen de x360 uitkwam was de Cell al klaar voor productie, maar is die een jaar lang uitgesteld door verschillende redenen (productieproblemen, fail-rate, slechte taakverdeling om daadwerkelijke GPU over te nemen Etc.) waardoor men een jaar lang heeft moeten sleutelen om een enigsinds goed representatief product op de markt te zetten in vergelijking met de x360! In de haast heeft men er zelfs een cheap GPU ingezet omdat men inzag dat het programmeren echt niet mogelijk was door krachtbeperking door de langzame datastroom naar de verschillende Cells.
De x360 en ps3 zijn aan elkaar gewaagde hardware. Jou stelling dat de x360 zijn top heeft bereikt basseer je nergens op wat ook niet kan omdat de Cell en de PowerPC beide ongeveer even snel (voor de toepassing games) zijn, waarbij de x360 ook nog eens een iets/veel betere GPU heeft. Als er voordelen zijn bij de ps3, is het amper op grafisch gebied maar op ondertaken zoals physics, hoe objecten reageren, AI etc, de grote taken als de grafische kant van games laten bereken door de Cell is onpraktisch (omdat men dan de GPU moet laten denken en de CPU die dan de berekende informatie moeten delen en communiceren aan elkaar wat in de huidige technische wereld zo goed als ondoenlijk is).
Oftewel, de x360 en ps3 blijven beide mooie spellen maken, maar beide consoles zijn al dik en breed achterhaald door de pc :P _O_
|
|
Gast (91.179.117.xxx)
op 03-12-2009 om 21:30
|
Gast boven mij, indrukwekkend stukje tekst.
wat wilden ze eigenlijk bereiken met die Cell-processor???
|
|
sotarK
op 03-12-2009 om 21:34
[Niv: 124 / Exp: 6197]
|
77.251
UC2 ,Heavy Rain en KZ2 kunnen niet identiek op de 360 draaien.
De cell processor is een monster processor, daarom heeft het Amerikaanse leger een maand terug 2200 ps3's besteld om een(of meerdere) super CPU('s) te maken.
En door Blu-ray kan je ook grotere games maken , MGS4 40 GB groot.
Gewijzigd door sotarK op 03-12-2009 om 21:35
|
|
Pagina:
1
|
2
|
3
|
|
|
|