Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
01 Mei 2025 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(7) 
30 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(1) 
29 April 2025 
(1) 
(0) 
(4) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
28 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
23 April 2025 
(0) 
(3) 
22 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 April 2025 
(1) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
15 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 April 2025 
(0) 
(0) 
(7) 
13 April 2025 
(1) 
(4) 
12 April 2025 
(4) 
(2) 
11 April 2025 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2025 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
09 April 2025 
(0) 
(3) 
(8) 
(0) 
(0) 
08 April 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(10) 
(1) 
(0) 
07 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
06 April 2025 
(0) 
(0) 
(4) 
04 April 2025 
(3) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
03 April 2025 
(8) 
(0) 
(0) 
02 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
Top 10 - Slechtste Uwe Boll Films
Het Ontstaan van een Game
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Een Industrie Die Verandert...
Nieuws:

Sony werkt aan Bayonetta?


Door Joni Philips op 03-12-2009 om 09:27
Bron: 1Up

Bij Platinum Games en SEGA ontwikkelde Devil May Cry bedenker Hideki Kamiya de Xbox 360 en de PlayStation 3 actiegame Bayonetta. In de game moet de heks Bayonetta vechten met monsters die verkleed als engelen de wereld bedreigen.

Het concept van de game werd bedacht door Platinum, waarna Platinum startte aan de Xbox 360 versie en SEGA aan de PlayStation 3 versie. Beide versies zijn quasi identiek, maar de PS3 versie deed uiteindelijk onder voor de Xbox 360 versie. Vooral qua laadtijden en framerate stelt de PS3 versie teleur ten opzichte van de Xbox 360 versie. Achter de schermen begon SEGA echter al snel aan een patch om dit probleem op te lossen. Volgens een onbevestigd gerucht zou Sony zelfs een eigen ingenieursteam naar SEGA en Platinum Games gestuurd hebben om te helpen. Zij zouden ervoor zorgen dat beide versies identiek worden tegen de Westerse release.



12:52  Left 4 Dead 2
09:24  Tweetal video's Pokémon Heart Gold
 Reacties (62)
 Pagina: 1 | 2 | 3
Gast (83.83.229.xxx) op 03-12-2009 om 22:37
bullshit bullshit bullshit. de fucking reden waarom al die studio's niks meer kunnen is luiheid en bang voor een uitdaging.

Iedere programmeur krijgt les in microsoft visual studio.
beetje c++ microsoft style. heb je geen kut aan.

echte programmeurs kunnen rauwe C++ en assambly. en meer talen. dan kun je met ease programmeren op de ps3.

het is namelijk niks moeilijker als je gewoon nog echt opgeleid bent.



Gast (77.251.104.xxx) op 03-12-2009 om 22:39
Het feit dat je een blu-ray hebt wil niets zeggen over de grafische kwaliteiten die een console kan leveren. Als je een x360 game maakt met 10 dvd's, ziet hij er even goed uit als dezelfde game op blu-ray, misschien wel onhandig. Gelukkig kan je veel comprimeren, veel ps3 games worden amper meer gecomprimeerd door de ruimte, iets wat wel bij de x350 games gedaan moeten worden.

Voor je tweede punt, de cell is een monster processor voor sommige dingen(zoals ik ook aangaf). De mythbusters hebben daar wel eens een filmpje over gemaakt.

http://www.videosift.com/video/MythBusters-CPU-vs-GPU-or-Paintball-Cannons-are-Cool

Een CPU kan 1 ding ontzettend goed en super doen, en de cell is een goede processor (voor die tijd, vergeleken met een hedendaagse processoren is het redelijk gedateerd, maar is de prijs weer super aantrekkelijk). Het is alleen gebleken dat de cell niet in staat is veel zware taken op hetzelfde moment te doen, terwijl hij daar wel voor was gemaakt, 1 CPU die alle taken zou uitvoeren ook die van de GPU(grafische kaart), een soort van GPCPU. De supercomputers waar jij het over hebt hebben alleen een sterke CPU nodig, om bijvoorbeeld berekeningen te maken voor 1 ding, het kraken van codes etc etc., maar zelfs op dat punt is de Cell niet top, alleen zoals eerder gezegd is hij nu redelijk goedkoop en makkelijk aan elkaar te koppelen.

Dat UC2, Heavy Rain en KZ2 niet op een x360 kunnen is alleen vanwege het feit dat ze optimaal gebruik maken van de cellstructuur, en niet (kunnen!!) worden ontwikkeld op een directX systeem zoals pc en x360 spellen dat wel kunnen omdat ze voor een ps3 die dat niet heeft worden ontwikkeld. Als je een engine maakt op de pc, kan die dus gemakkelijk poorten naar de x360, hem poorten naar de ps3 is dan een stuk lastiger, en een game poorten van de ps3 naar x360 is dan helemaal een hel. Grafisch kan de x360 die games aan, zelfs nog enigszins getweaked aangezien je een betere GPU hebt op de x360.

De verschillen tussen beide consoles zijn gewoon zo miniem, beide stammen uit dezelfde hardware generatie en zijn dus bijna gelijk aan elkaar. Vergelijk het met ati en nvidia kaarten, beide bijna gelijk behalve enkele details waar leken als wij niets van begrijpen. 8)

Gast (80.126.80.xxx) op 03-12-2009 om 22:42
wat een lange discusiie hier wer.
koop gwoon de 360 versie. heb je niet een 360, koop dan de ps3 versie. klaar.

Cain op 03-12-2009 om 22:57 [Niv: 147 / Exp: 7344]
@ Gast (77.251.104.xxx)

QFT

IBM heeft niet voor niks de ontwikkeling van de Cell processor stopgezet. Ze leveren slechts nog chips aan Sony omdat ze daar een contract mee hebben voor de PS3.

Gast (87.211.243.xxx) op 04-12-2009 om 00:04
Maareg uiteindelijk krijgen we dus gelijkwaardige versies , OKE DAN :P

Gast (77.251.104.xxx) op 04-12-2009 om 15:01
Cain, precies, dat vertelde ik ook in mijn vorige post ;)

Onna76 op 04-12-2009 om 20:31 [Niv: 372 / Exp: 18579]
Blijf de demo prut vinden, je ziet nog heel erg de framerate problemen en screentearings. Plus vind ik de camera ronduit irritant. Nope, no buy for me.

GanGsterG op 05-12-2009 om 00:06 [Niv: 256 / Exp: 12782]
@Gast (77.251.104.xxx de ps3 is gewoon krachitger heb je een 360 game gezien die grafischer is dan uc2 of heavy rain die alles omver blaast op grafisch vlak.het feit is gewoon dat de ps3 meer rekenkracht heeft en games mogelijk zijn die grafisch veel hoger zijn,omdat er 6 processors inbzitten.waarom gebruikt het leger geen 2200 360's door te weinig processors

Gast (87.66.111.xxx) op 05-12-2009 om 01:55
Gast (77.251.104.xxx) op 03-12-2009 om 22:39


Wat een hoop bullshit. So much fail

Cain op 05-12-2009 om 02:27 [Niv: 147 / Exp: 7344]
@ GansterG,

Crytek Engine 3 nog niet gezien? Beter dan UC2, Heavy Rain en elke andere exclusive én draait hetzelfde op de 360 en de PS3. Enne, het aantal processoren is nooit bepalend voor de grafische kracht van een apparaat daar zorgt nog altijd de gpu voor.

@ Gezer,

Mwoa bullshit...http://www.insidegamer.nl/hardware/playstation3/nieuws/27705/IBM-blijft-Cell-processors-maken-voor-Sony.html.
De gebruikelijke cpu zoals de Cell en de Xenos zijn gewoon niet toekomst bestendig. Heel leuk dat zo'n processor aan elkaar gelinkt kan worden om vervolgens razendsnel een wachtwoord te kraken maar voor games heb je er geen ruk aan. Mss ff een beetje research doen voor je fail roept.

Gast (217.136.35.xxx) op 05-12-2009 om 19:58
Voor games heb je er geen ruk aan? Oké verklaar me waarom de PS3 de mooiste graphics toverd op consoles? ;)

Cain op 06-12-2009 om 01:28 [Niv: 147 / Exp: 7344]
Dat doet ie dus niet, kijk naar Crytek Engine 3. Mooier dan Uncharted 2, mooier dan Heavy Rain, mooier dan Mass Effect 2 en precies hetzelfe op beide consoles. Een grafische kaart zorgt voor de pracht en praal de Cell ontlast de gpu van de PS3 enigzins maar aangezien de gpu van de PS3 minder geavanceerd is als die van de 360 heft dat elkaar op. De Xenos maakt gebruik van unified shader pipelines, de RSX gebruikt de verouderde vertex/pixel configuratie. Daarnaast heeft de 360 10 MB eDRAM die wordt gebruikt als buffer. In games zorgt dat ervoor dat de 360 standaard 2x of zelfs 4x AA kan gebruiken zonder enige performance penalties óf een stabielere framerate kan draaien. Als puntje bij paaltje komt kunnen de 2 consoles precies hetzelfde. De PS3 heeft een betere cpu, de 360 een betere gpu.
je kan niet naar exclusives kijken en zeggen dat de ene console beter is dan de andere. Daarbij ga je ervan uit dat die exclusives niet kunnen draaien op de console van de concurrent en dat kun je nooit weten. Developers/publishers van een exclusive zullen nooit toegeven dat hun game ook op de console van de concurrent kan draaien.
Maar goed, de Crytek Engine 3 beats all en draait op beide systemen. Conclusie, beide consoles kunnen dezelfde graphics leveren.

 Pagina: 1 | 2 | 3

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Bayonetta
Type:
Game
Releasedatum:
08-01-2010
Ontwikkelaar:
Platinum Games
Uitgever:
SEGA Sammy Holdings
Media:








Meer media