Advent Rising is het eerste spel van het Amerikaanse bedrijf Glyphx. Tot voor kort maakte het bedrijf alleen nog maar animaties en illustraties. Hoe hun debuuttitel op Xbox speelt is in deze review te lezen.
Grafisch gezien is Advent Rising redelijk. Nergens blinkt het spel echt uit, maar slecht is het aan de kant ook weer niet. Enige echte minpunt zijn de rare stand waar de personages mee staan. De karakters staan met hun benen heel ver uit elkaar en dat ziet er niet echt realistisch uit.
Wat wel weer erg vervelend is, is de enorme slowdown waar het spel mee te maken heeft. Ongelofelijk, als je je bedenkt dat dit spel dus niet buitengewoon mooi is. Bij de minste actie kakt de framerate al gigantisch in wat het spelplezier natuurlijk niet ten goede komt. Ook de laadtijden zijn storend.
Advent Rising heeft wel een goede soundtrack. Hierbij moet je denken aan dramatische en ondersteunde sci-fi muziek. Ook de voice acting van de game is goed. De geluidseffecten zijn lekker hard, al explodeert er een bom naast je dan voel je dat echt. Probleem is echter een eerder genoemde bug, vaak worden geluidseffecten gewoon niet afgespeeld. En het is natuurlijk raar als je een raket afschiet en je hoort die heerlijke impact niet.
Valt Advent Rising al met al aan te raden? Ja en nee. Het spel speelt vaak lekker weg, met hectische en explosieve actie. Dan weer beginnen de bugs je te irriteren. De game is verder niet lang en heeft totaal geen replay value. Al huur je wel vaker spellen zou je dat ook met Advent Rising kunnen doen als je actiespellen leuk vindt. Echter, voorlopig is het nog maar afwachten of het spel wel in Nederland uit zal komen. Uitgever Majesco heeft niet zoveel haast met de Europese release en berichten bereikten ons dat het spel niet uit zal worden gebracht in Nederland. Nog even afwachten dus.
|