Wanneer ik met deze preview begin, bekruipt me een vervelend gevoel. Een preview schrijf je om meer info over een game te geven die het daglicht nog niet heeft mogen aanschouwen, maar zitten Nederlanders wel te wachten op een nieuw worstelspel?
Als een ballerina of juten zak?
Yuke vond bovenstaande vernieuwingen allemaal noodzakelijk, maar ook de gameplay moest op de schop. Hoewel de stamina meter behouden is zal deze een grotere rol gaan spelen. Deze meter, welke het uithoudingsvermogen van de speler weergeeft, moet goed in de gaten gehouden worden wil je niet, bij een lege meter, klappen harder gaan incasseren en dekking moeten zoeken om op adem te komen.
Ook alle andere elementen zijn op de schop gegooid. Om te beginnen het verdedigingssysteem. Deze is vernieuwd waardoor het voor beginnende spelers makkelijker moet zijn om een aanval af te slaan. Ervaren gamers hoeven echter niet bang te zijn dat je kleine broertje van 5 nu op jou niveau mee kan aangezien de counters bewaard blijven.
Ook de diving heatbutt van Chris Benoit is weer aanwezig
Ook het grapple systeem (wanneer je iemand vastpakt of juist wordt vastgepakt) is aangepast. Wanneer je zelf in een grapple van je tegenstander zit kan je deze op twee manieren tegengaan. Ten eerste kun je gaan button bashen waarbij je jezelf los maakt. Een tweede manier is echter om door middel van de C-stick een counter uit te voeren. Beweeg de C-stick in de tegengestelde richting van je grapple en je draait de aanval om.
Andersom kan je natuurlijk zelf ook een grapple uitvoeren om op deze manier een submission uit te voeren (hierbij voer je een beweging uit waar de tegenstander niet uit kan komen. Hij moet zich vervolgens losmaken of richting de touwen begeven om niet op te hoeven geven) Iedere speler heeft meerdere submissions tot zijn beschikking om op deze manier variatie in de game aan te brengen. Het is echter niet noodzakelijk om van een grapple naar een submission te gaan, je kunt er namelijk ook voor kiezen om de tegenstander langer vast te houden en zo je stamina meter weer vol te laten lopen. Denk er wel aan dat je tegenstander vervolgens sneller uit je greep kan komen.
Om een submission zo succesvol mogelijk uit te voeren is er een tweede meter, namelijk de momentum meter. De meter werkt vrij simpel; ben je goed bezig dan loopt hij vol, doe je het slecht dan loopt hij leeg. Door hoogstaande moves zal het publiek bijvoorbeeld applaudiseren en hiermee groeit je momentum meter. De aanpassing van deze meter ten opzichte van het eerste deel is dat de meter nu drie stadia heeft. Hoewel je in alle stadia al een submission uit kan voeren is het raadzaam om hiermee te wachten tot je meter in het derde stadium zit. Hier kan je namelijk sterkere submissions uitvoeren waardoor je tegenstander eerder op zal geven.
|