Maandelijks peilt Gamed naar de mening van de bezoekers en de redactie over een prangende stelling. In onze Poll Roundtable kun je onze mening over de stelling vinden en kun je zelf je mening geven over het onderwerp.
Afgelopen maand was er veel nieuws over inFamous en Prototype te lezen op Gamed. Beide games kregen bijvoorbeeld een releasedatum, welke dicht bij elkaar liggen. Hierdoor werd de strijd tussen de Prototype en inFamous fans nog verder verscherpt. Beide games lijken wel op elkaar, maar toch geloven de fans dat hun game beter is. Wij vragen daarom welke jullie verkiezen en waarom. Eerst laten we alvast enkele redacteurs aan het woord.
Roderick: Simpel: inFamous. De hele stijl van de game spreekt me meer aan: het cartoony effect in de cutscenes bijvoorbeeld geeft de game een heel leuk stijltje. De game leek eerst vrij eentonig worden maar uiteindelijk lijken ze toch een afwisselende game te hebben afgeleverd. Verder ziet de game er top uit, heeft het een interessant ogende hoofdpersoon en lijkt men bij Sucker Punch goed door te hebben dat de simpele dingen een game leuk kunnen maken en niet de over-the-top elementen.

Stefan: Als ik eens kritisch kijk naar beide titels, welke ikzelf hoog in mijn lijstje van must-haves heb geplaatst prefereer ik dan toch inFamous. De game is wat donkerder, ziet er naar mijn mening scherper uit en biedt geen echte over-de-top gameplay. In Prototype kan je van alles doen en worden, maar het lijkt mij dat je daar al gauw het overzicht kwijt raakt, desalniettemin onderwaardeer ik deze game echt niet. Maar ik ben er vrijwel zeker van dat inFamous beter in mijn straatje past, de hoofdpersoon spreekt me weer aan en schokkende dingen zijn altijd al mijn ding geweest, zoals het per ongeluk laten ontploffen van lampjes tijdens de Natuurkunde les.
Martijn: Prototype. Simpelweg van wat ik zag tijdens de Gamekings Live presentatie in Delft. Infamous zag er vet uit, bevalt mij qua verhaallijn iets meer en de electriciteitsloze zones klinken veelbelovend qua spanning. Alleen Prototype toverde in zes minuten gameplay zoveel op het scherm zonder een seconde hapering. Het blies mij compleet weg. De aanvallen zien er bruter uit, de manier van Parkour ziet er heftiger uit en ik denk dat het qua stealth gameplay meer gaat brengen. Anderzijds zag ik van beide spellen maar zes tot tien minuten dus misschien dat ik het mis heb. Voorlopig blijft Prototype echter bovenaan.

Joni: inFamous of Prototype? Ik maak liever geen keuze tussen de twee, beide games lijken namelijk knap te worden en ze bieden hetzelfde soort gameplay aan. Misschien is het spijtig dat je in inFamous enkel elektriciteit beheersen, maar dat wordt goedgemaakt door het feit dat ze verschillende types krachten hebben en dat je het karmasysteem hebt wat Prototype dan weer niet heeft. Beide hebben dus hun voordeel. Ik ga pas een keuze maken tussen de twee als er een duidelijk kwaliteitsverschil is, maar momenteel is dat niet te voorspellen. Met Hulk heeft Radical Entertainment meer ervaring in het sandbox genre terwijl Sucker Punch gemiddeld meer kwalitatieve games aflevert.
|