Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
19 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
(3) 
30 Maart 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
28 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
27 Maart 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
WWE 2K24
South Park: Snow Day!
Gamed Gamekalender April 2024
Rise of the Ronin
Feature:

Uitlichten Mafia II Trailer


Door Rene Groen op 22-01-2009 om 14:34
Bron: Gamed

Kwijlend keken we naar de trailer van Mafia II, maar zelfs na de trailer meermaals bekeken te hebben blijven natuurlijk vragen overeind staan. Tomas Hrebicek, de Lead Animator bij ontwikkelaar 2K Czech nam de tijd om de trailer uit te diepen aan de hand van screenshots uit deze zelfde trailer.

Onderstaande screenshot laat het interieur zien van een kathedraal die gemaakt is door 2K Czech. Het combineert elementen van de Romaans-Katholieke kerken in Europa en Amerika. Tomas en de rest van zijn artistieke team kregen referentiematerialen van Amerikaanse kerken en kathedralen, maar kwamen met het bovenstaande resultaat. Het team werd weggeblazen bij deze beelden, iets wat nog eens versterkt werd toen de lichteffecten werden toegevoegd.


De kathedraal werd speciaal gecreëerd om in de trailer naar voren te laten komen, het is echter nog niet bekend of deze zelfde kathedraal ook in de game zal zitten. Hoewel er een kerk in het script van de game zit, valt nog te bezien of het deze grote kathedraal betreft of dat ze een kleinere zullen maken, het is iets dat de programmeurs moeten beslissen. Mocht het niet in het geheugen passen, dan zal deze verkleind moeten worden, of zelfs compleet worden weggehaald. Dit is meteen één van de lastigste aspecten wanneer je aan een game werkt, kijken wat er in je script staat, en daar het geheugen bij bekijken en beslissen welke elementen je wil behouden en welke af moeten vallen. Iedere persoon, plaats en ding in de stad - denk aan mensen, auto’s, bussen, gebouwen, muziek, geluidseffecten, dialogen, de A.I., etc. – moet binnen het beschikbare geheugen passen.

Eén van de mooie dingen van de Mafia franchise is dat ze aan beide kanten van de oceaan zeer gewaardeerd is. Maar hierbij komt wel een uitdaging – hoe spreek je zowel Europeanen als Amerikanen aan in een trailer? Dat was één van de grootste vragen waar het team mee worstelde toen het script geschreven werd. Enkele van de eerdere ideeën waren ideaal voor de gemiddelde Amerikaan in het kantoor, maar zorgde voor verbaasde blikken bij Europeanen. Een voorbeeld is de term ‘donkey punch’, die zich lastig laat vertalen.

Na enkele gefaalde pogingen realiseerde Hrebicek zich dat een tweetal dingen mensen samenbrengen, ongeacht van welke cultuur je komt, en dat zijn familie en religie. Hij leende hierbij iets van zijn eigen verleden en besloot de trailer in een kathedraal te laten beginnen, waarbij Vito komt biechten omdat zijn moeder dit graag van hem wel. Iedereen bij 2K vond dit een goede opening en het team van 2K Czech vond het zelfs zo’n goed idee dat ze nachten en weekenden doorwerkten om de trailer klaar te krijgen, gebruikmakend van de engine achter de game en dezelfde tools die ze voor de game gebruiken.

De muziek waarmee de trailer opent, is het populaire kerstlied Deck the Halls.. Hrebicek werkt al zo’n twee jaar hard aan de soundtrack, een tijd waarin hij bijna ieder liedje heeft beluisterd dat uitkwam in de veertiger en vijftiger jaren, de periode waarin Mafia II zich afspeelt. Op een nacht werkte het team aan concepten voor de trailer, terwijl geluisterd werd naar het kerstalbum van Dean Martin, toen het nummer I’ll be Home for Christmas voorbij kwam, en dit nummer was perfect. Na het nog enkele keren beluisterd te hebben realiseerden ze zich waarom het zo perfect was, het gedeelte dat ze in de trailer wilden gebruiken (de eerste twintig seconden) was eigenlijk Decks the Halls en dat is dus wat ze gebruikt hebben.

Daar waar de muziek over gaat in de actie wilden ze muziek dat niet alleen de actiemontage voort kon stuwen, maar ook representatief was voor de periode waarin de game zich afspeelt. Wanneer er gedacht werd aan de vijftiger jaren, was het vooral de rock n’ roll die naar voren kwam. Het is een fenomeen dat niet alleen Amerika veranderde, maar tegelijkertijd de rest van de wereld. Wanneer je terug gaat en luistert naar de vroege periode, dan is het één persoon die echt naar voren komt, en dat is Little Richard. Enkele tracks werden uitgeprobeerd en Long Tall Sally was uiteindelijk de beste, welke dan ook gebruikt werd. Gekeken naar de feedback die ze kregen is het ook de juiste keus geweest.


Bovenstaand plaatje laat één van de karakters uit de game zien, en hij heeft de rol van een detective. Veel willen ze nog niet weggeven, maar hij zal halverwege de game zijn intrede doen en het plezier van Vito ruïneren.


Hierboven zien we Joe Barbaro, volgens het team misschien wel één van de beste videogame karakters die ooit gemaakt is. Joe is je compagnon voor bijna de gehele game, en de persoonlijke favoriet van Hrebicek, waarmee het meteen één van de leukste karakters is om dialogen voor te schrijven. Joe is de beste vriend van Vito sinds hun kindertijd, en zijn hobby’s bestaan uit drank, hoeren en geweld. Zijn nauwe banden met Vito maken hem een centraal karakter in de game.


Eén van de grootste klachten uit de eerste Mafia game was dat de auto’s te langzaam werden bevonden. Het is een klacht die aangepakt is in Mafia II, zeker ook omdat het spel zich in de vijftiger jaren afspeelt, toen de geboorte van de Amerikaanse autocultuur plaatsvond. Er zitten vele toffe auto’s in Mafia II en het team loopt zelfs met ideeën rond om spelers te laten racen tegen andere coureurs. Misschien voor geld, misschien voor auto’s, het is iets dat ze nog willen bekijken. Het was een populaire activiteit voor de jeugd in deze tijd en er is zeker interesse om dit in de game te verwerken.

Zoals in het screenshot te zien is zijn de auto’s compleet vernietigbaar. Alle auto’s in Mafia II gedragen zich realistisch en kunnen dan ook kapot. Wanneer je iets raakt, beschadig je de auto. Je kunt dit laten maken bij één van de autoshops in de stad, of je kunt het verder beschadigen waarna je de auto helemaal niet meer kunt gebruiken.


Het team is zeer trots op de stad, en wat ook heel belangrijk is, is dat deze er levend uitziet. Er zijn mensen op straat, er rijden auto’s, kortom: er is veel detail. Toen de stad werd ontworpen was dit ook het belangrijkste doel. Ieder deel van de stad moet ademen om het geloofwaardigheid mee te geven.

In de uitgebreide versie van de trailer zit een extra scène waarin Joe achter in de auto zit, Henry stuurt en Eddie een shotgun in handen heeft. Henry heet voluit Henry Tomasino en je zult hem later in het spel ontmoeten. Het is een man met een ‘no-nonsense’ instelling die lid is van de machtigste maffia familie in de stad. Nadat er meer dingen gebeuren en de tijd verder gaat ontmoet je Eddie Scarpa, een onderbaas van een andere familie. Dit is wanneer het zeer interessant gaat worden.

Mafia II zal later dit jaar verschijnen op de PC, Xbox 360 en PlayStation 3.


14:47  Age of Booty krijgt werkende Trophy patch
14:25  LittleBigPlanet toont DLC planning
 Reacties (19)
 Pagina: 1
ps4 op 22-01-2009 om 14:42 [Niv: 36 / Exp: 1799]
zier er

Gast (86.87.29.xxx) op 22-01-2009 om 14:57
Is dit nou ingame of niet? nee toch?

Gast (83.85.82.xxx) op 22-01-2009 om 14:57
heb er zin in
deel 1 nog nooit gespeelt (zal ook wel niet meer kunnen met vista) maar de trailer maakte me wel anthusiast

groente12 op 22-01-2009 om 15:01 [Niv: 51 / Exp: 2536]
ik ddenk dat ik deze game ga kopen als hij uit is

Rene Groen (Eindredacteur) op 22-01-2009 om 15:10 [Niv: 747 / Exp: 37333]
@ Gast: De trailer, en daardoor dus de screenshots, zijn gemaakt met de in-game tools.

Gast (217.122.89.xxx) op 22-01-2009 om 15:52
In één woord: adembenemend. Als het spel maar half zo goed is als de eerste Mafia, dan is het al een topspel! Hij staat bij mij bijzonder hoog op m'n verlanglijstje, en ik ga hem zeker dirécht halen als ie uit is!
En aan iedereen die de eerste Mafia nooit gespeeld heeft: Grabbel hem voor een paar euro uit de reclamebak en spéél dat spel!

jopola op 22-01-2009 om 17:42 [Niv: 45 / Exp: 2250]
Ziet er heel goed uit. Ik ben onder de indruk.

Gast (80.112.208.xxx) op 22-01-2009 om 18:04
ik heb jaren lopen wachten op mafia 2 ik heb deel een meerdere malen uit gespeeld en als ze zoiets laten zien WIL IK GAME !!!!!! dus schiet op met dat spel ;)

Nelus op 22-01-2009 om 18:55 [Niv: 526 / Exp: 26310]
Mafia 2 wordt zooo cool

im2 op 22-01-2009 om 19:11 [Niv: 574 / Exp: 28719]
Als de trailer gemaakt is met in-game tools dan hoop ik iig dat de real-time cutscenes er zo uitzien als op de screens.

MarcianoNL op 22-01-2009 om 20:22 [Niv: 217 / Exp: 10864]
Mafia 1 was een meesterwerk en zo te zien gaat Mafia 2 dit ook worden. Ik hoop dat de besturing van auto's een beetje aanvoelt zoals in GTA IV. Kijk er heel erg naar uit.

Gast (86.94.116.xxx) op 22-01-2009 om 21:17
Ik vond mafia de beste game ooit en kan ook echt niet wachten voor deel 2 _O_ MAFIAII _O_

FloriX op 22-01-2009 om 21:43 [Niv: 258 / Exp: 12906]
ik wacht even af...

Gast (145.99.177.xxx) op 23-01-2009 om 20:21
Volgens mij hoorde ik op gamekings dat ze juist niet in-game waren.

Rene Groen (Eindredacteur) op 24-01-2009 om 17:12 [Niv: 747 / Exp: 37333]
Ik geloof de producer eerder dan Gamekings.

Gast (84.81.6.xxx) op 25-01-2009 om 23:41
Ik geloof Gamekings eerder dan producer.


Na Peter Molyneux *huivert*

Gast (82.95.96.xxx) op 14-02-2009 om 15:06
@ Rene Groen
Puik stukje schrijfwerk mister green.
Deze game staat op nummer 1 op mijn verlanglijst.

Mister Brouns


Gast (84.193.243.xxx) op 23-02-2009 om 17:59
*D :9 :( :)

Gast (94.208.232.xxx) op 23-03-2009 om 15:05
zeker weten dat die van mij gaat zijn als hij uit is.. :P

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Mafia II
Type:
Game
Releasedatum:
27-08-2010
Ontwikkelaar:
2K Czech
Uitgever:
Take Two Interactive Benelux
Media:








Meer media