Nadat Eternal Sonata was afgerond begon Tri-Crescendo aan de ontwikkeling van Fragile, een RPG exclusief voor de Nintendo Wii. De releasedatum van de game is nog niet bekend, maar we hebben in ieder geval weer een hoop info voor je over de game.
In een gesprek met de Producer Kentarou Kawashima, Art Director Keiko Harada en de Main Programmer Munehito Yasui zijn we het volgende aan de weet gekomen.
- Na het uitvoeren van een studie heeft het team uitgevonden dat de gemiddelde Japanner en Europeaan zich kan identificeren met deze drie game elementen in de volgende volgorde: 1) Verhaal en karakters, 2) Presentatie van de gamewereld, 3) Game systeem.
- Kawashima vind Resident Evil angstaanjagend, terwijl Fragile meer een onderdrukkend gevoel geeft.
- Kawashime gelooft dat de ervaringen die je in de echte wereld hebt belangrijk zijn voor het voor jezef vertalen van de game wereld. Daar is waar Fragile zijn diepe gevoel voor atmosfeer vandaan haalt.
- Fragile is ongeveer 30 uur lang.
- Fragile is alweer twee jaar in ontwikkeling en heeft veel geld gekost. Meer geld wordt besteed aan het adverteren van de game, maar het team hoopt dat de verkopen van de game het opmaken tegen de kosten van de ontwikkeling en reclame.
- Fragile zou origineel in de winter afspelen.
- De hoofdpersoon die ze eerst in gedachten hadden was een schatzoeker die er zo ongeveer als onderstaande persoon uitzag.

- Elementen van het originele idee die hebben gemaakt in de uiteindelijke game zijn: grote buitendeurse vuren, geschreven teksten op de muur, point en click/zaklamp mechanieken.
- Over het idee van het ontdekken van een wereld en geen gevechten heeft het team gediscussieerd.
- De prototype versie van de game was voltooid in ongeveer vier maanden, het doel hiervan was om groen licht te krijgen voor de ontwikkeling.
- Er is veel aandacht besteed aan de soundtrack en bijgeluiden.
- De ontwikkeling heeft telkens op schema gelopen, wat de mogelijkheid gaf voor de ontwikkelaars om wat extra dingen toe te voegen.
|