Met de Xbox 360 bekleedt Microsoft momenteel de tweede plek in de consolestrijd, maar deze plek heeft men grotendeels te danken aan hun Amerikaanse verkoopcijfers.
Midway's Executive Vice President Martin Spiess is ongerust over de Europese prestaties van de Xbox 360. Nintendo en Sony zijn zeer sterk geworden in Europa, maar Microsoft loopt achter. Hierdoor loopt de Europese markt voor Midway achter op de Amerikaanse. Ondanks de lagere attachmentratio wordt de omzet van Midway in Europa groter door een meer globale line-up en de sterke munt. Ook lokalisatie helpt, Russen bijvoorbeeld wil geen Engelse game. Ze willen een game in het Russisch. Men besteedt daarom meer aandacht aan lokalisatie en gelijktijdige releases. Midway hecht tegenwoordig dus duidelijk meer belang aan Europa.
Spiess: I don't know what it's like for other companies, but the market is not as big as the US market, so naturally we have lower attachment rates. But it could be growing to the same size as the US - the only problem we have right now is that we see in certain territories Microsoft is lagging behind. Sony has become very strong, Nintendo has become very strong, but the Microsoft market in certain territories is concerning.
|