Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
17 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 Juni 2025 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
14 Juni 2025 
(0) 
13 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
12 Juni 2025 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 Juni 2025 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(4) 
(0) 
(0) 
10 Juni 2025 
(0) 
(0) 
09 Juni 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(4) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
07 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
Top 10 - Slechtste Uwe Boll Films
Het Ontstaan van een Game
Serious Sam Collection
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Nieuws:

Epic neemt risico's met Gears of War 2


Door Rene Groen op 30-08-2008 om 08:53
Bron: Gamasutra

Tijdens het aankomende First Look evenement kun je aan de slag met Gears of War 2, tot die tijd voeren we jullie uiteraard de nodige nieuwe informatie.

Dit keer komt deze informatie van Epic's Rod Fergusson. In een interview heeft hij aangegeven dat het team met het eerste deel nog niet teveel risico durfde te lopen. Met het tweede deel voor de deur geeft Fergusson aan dat ze dit keer wel meer risico's hebben durven lopen, bijvoorbeeld als het gaat om het verhaal.

Allemaal leuk en aardig, maar ik hoor je denken: Wie is die Rob Fergusson dan? Gelukkig geeft hij zelf antwoord op deze vraag:

quote:
"I'm kind of the continuity guy; I'm the one reviewing the book, and reviewing different aspects to make sure it makes sense in our universe; and we have a story team on the game... to make sure that it works within the game."


Ook over de Xbox 360 zelf wilde hij nog wel wat kwijt. Volgens Fergusson heeft de console zijn potentie vrijwel bereikt, maar toch baart hij zich geen zorgen. De titels die nog moeten verschijnen leren van anderen en hoewel de Xbox 360 zijn piek dus bijna bereikt heeft is er tegelijkertijd veel ruimte om door te groeien.

Het volledige interview is hier na te lezen.


08:54  Gameloft wil PlayStation 3 titels maken
08:52  EGM koppelt cijfers aan games
 Reacties (59)
 Pagina: 1 | 2 | 3
Prophetcizer op 31-08-2008 om 10:47 [Niv: 22 / Exp: 1097]
Gast (194.169.216.xxx) op 30-08-2008 om 13:18
Roderick.
Toch jammer dat jij texture details ziet als grafisch ongeevenaard..... thought better of you.

Een van de makkelijkere methodes van textures maken is grijzige textures met ongelovelijk veel detail.
Dat is namelijk mijn stijl in texturen. Maar zoveel mogelijk details in textures gooien is niet zo moeilijk als dat het lijkt. Het is de sfeer, kleur, designs, consistentie, dat het geheel maakt.En ik vind dat gears van andere componenten wat mist.
Hier ben je zeker wel gears aan het afzeiken en je vergelijk daarbij het nog eens met games als Heavy Rain. Een van de redenen dat ik het eens was met andere opmerkingen hier van andere.

Je 2de paragraaf snap ik niet helemaal maar goed wat jij wil. Wat ik nog wel daarover wil zeggen is dat jij degene bent die intressant wil overkomen alsof jij weet waar je over praat. En ja ik weet nu wel dat je 2 jaar hebt liggen te kloten met de map editor van gears.
Ik zal eerlijk zeggen dat ik geen expert ben op gfx gebied.

Jij geeft aan dat lang niet alles draait om texture kwaliteit. Nou zei ik hiervoor het volgende - Tegenwoordig draait alles om textures als je praat over de grafische kwaliteit van een game.
Textures wordt nu gewoon als algemeen woord gebruikt voor alles wat je opnoemt als rubber, plastic en metaal. En huid van personages valt er volgens mij ook gewoon onder. Natuurlijk hebben we verschillende manieren van mapping waardoor verschillende textures ontstaan. Ook light, animaties zijn heel belangrijk want bla bla bla. Zo kunnen we nogwel tijdje doorgaan. Best intressant allemaal trouwens. Dus daar draait het allemaal om deze generatie en volgens mij zijn we het hier dus ook met elkaar eens.
Ik vind dat heavy rain niet moet worden vergeleken met gears want daarmee doe je gears te kort. Dan dat je misschien beter met alan wake (als zelfs dat).

En uiteindelijk vind ik je nog steeds slap lullen

Gast (194.169.216.xxx) op 31-08-2008 om 13:15
Prima. Als jij dat vind. Klaar toch?
Ik heb mijn punten allang gemaakt en slaan wel degelijk ergens op. Natuurlijk vergelijk ik heavy rain niet zomaar, maar heavy rain zet een nieuwe standaard in materialen en belichting en daar staat gameplay en dergelijke compleet vanaf.

Ik vind het alleen jammer dat je dingen zo slecht mogelijk wilt inzien. Ik zeg dingen met een overduidelijke reden. Als ik toch gears zogenaamd afzeik, dan zeik ik toch xxx aantal andere games af? Wat ik gewoon probeer duidelijk te maken is dat materialen de toekomst is.

"
Jij geeft aan dat lang niet alles draait om texture kwaliteit. Nou zei ik hiervoor het volgende - Tegenwoordig draait alles om textures als je praat over de grafische kwaliteit van een game.
Textures wordt nu gewoon als algemeen woord gebruikt voor alles wat je opnoemt als rubber, plastic en metaal. En huid van personages valt er volgens mij ook gewoon onder
"

o mijn god. Sorry, maar ik heb toch net uitgelegd dat materialen NIET de textures zijn? en jij ramt zo jouw mening erdoor heen terwijl je niet eens weet of je gelijk hebt.Luister.
Materialen zijn de toekomst en daar vallen textures onder, maar het belangrijkste is de materiaal. Materialen geven de eigenschappen en de textures geven een versterkend effect.

http://www.9jcg.com/tutorials/jan_k_vollmer/making_of_time_is_running_06.jpg

http://www.vidarrapp.se/wp-content/materials.jpg

Dat zijn enkele voorbeelden van materialen zelf waarbij er bij de meesten geen textures geplaatst zijn. Nou bevat elk spel materialen(shaders), maar voor games zijn ze bij de meesten heel gelimiteerd.
Weinig eigenschappen om materialen een goede eigenschappen te geven. En UE3 editor mist die eigenschap ook. Ik heb ermee gewerkt en ik weet dat het gelimiteerd is.

Als ik dan dus overduidelijk zie dat heavy rain een stap verder zet in realisme (oftewel goede materialen die werken met goede belichting), dan vind ik het dus erg waardig om te noemen over wat gears en genoeg andere games missen.
Wees een keer niet zo koppig en geloof iemand eens. Ik heb nu meer dan genoeg uitgelegd.

Vind je nog steeds dat ik slap lul en beter wilt weten, dan is dat echt jouw loss. Ik heb geen zin in een onzinnige discussie terwijl ik mijn meningen al meerdere keren heb onderbouwd.
Hiermee brei ik er een punt aan

Prophetcizer op 31-08-2008 om 14:37 [Niv: 22 / Exp: 1097]
Zucht je doet zo je best dat je voorbij gaat aan wat ik je probeer uit te leggen.

We noemen jou materials hier (ja incl vertex, geometry en pixel shaders) en alle textures (ja incl normalmapping, bump mapping, parallax mapping, relief mapping hmmmm volgens mij vergeet ik er eentje)

we noemen dat gewoon textures hier. gewoon lekker simpel. als je namelijk intressant wil doen en lekker technisch moet je gewoon op echte forums doen.
trouwens lekker simple om een engine die uitgebracht is in 2005 ofzo te vergelijken met een spikplinternieuw (wou gewoon dat woord 1x gebruiken) spel zoals Heavy Rain te vergelijken. terwijl Gears 2 over 2 maanden in de winkel licht en heavy rain eind 2009 op zn vroegst.
Behalve het juweeltje zoals HR eruit ziet is de rest van spel compleet afgekraakt. trouwens is de wereld van Heavy Rain ook verwoestbaar? volgens mij niet. maar nu kunnen we nog verder in discussie treden over andere factoren die een spel en haar gfx beinvloeden en dat is een eindeloos en dat wil ik niet. dat doe ik liever met iemand die niet hoeft te claimen dat het z'n vakgebied is om anderen te overtuigen. wanneer je dat doet val je eigenlijk al door de mand namelijk. en meld je gewoon aan hier heb je een gezicht en leren mensen je kennen.
mijn punt is ook gebreid

Gewijzigd door Prophetcizer op 31-08-2008 om 14:41

Gast (194.169.216.xxx) op 31-08-2008 om 15:27
Textures en materialen (shaders) zijn en blijven echt een verschil. Textures zijn puur en alleen een ondersteuning van materialen. Het punt dat game-materialen niet zover zijn als in reclame of films, is puur omdat het te zwaar is om te renderen. Dat begint dus met deze generatie te veranderen.

En die mooie dingen als bump,parrallax,relief, height,displacement, is meer voor het detail dan de core van de materiaal zelf. Dit soort maps hebben dus een sub-eigenschap in de materiaal zelf.Net zoals de textures.
De materiaal zelf is en blijft de core. En het IS en blijft een feit dat UE3 editor (dus de echte gelicenseerde engine), gewoon niet zover gaat in shaders als games als heavy rain of bijvoorbeeld rage.

En ok. Het spel komt in 2009 en Gears over 2 maand. Maar dat is natuurlijk het punt niet. Het had net zo goed kunnen zijn dat Heavy rain over 2 maand uit zou komen en gears 2 over 5 maand. Het punt is dat de engine van heavy rain veel filmgerichter is en dus dichter in de buurt van films en realiteit.


En nee Propheticizer:)
De unreal 3 engine wordt constant geupdate. Je moet dan wel meer license kosten erbij betalen als developer, maar dat gaat natuurlijk niet op voor epic zelf, aangezien hun de makers zelf zijn en dus niet hoeven te dokken. Hun hebben dus volledige gebruik van de nieuwe snufjes die ze erin bouwen. Er zitten dus mooie nieuwe snufjes in de engine, maar belichting en materialen gaan gewoon niet zover. En ik wil dat eigenlijk niet meer opnoemen. Ik heb dat nu al 10 keer gezegd.

En verder wil ik het niet echt over verwoestingen hebben enzo. Gears gaat daar ook niet zover in.
En physics doen ze ook niet zoveel aan. Dat is wat voornamelijk in deel 1 het geval was en in deel 2 nog maar af moeten vragen hoever dat zal lopen. Natuurlijk hebben ze in een klein tech-leveltje getoond dat je stuk muren kapot kunt schieten, maar dat zal in de werkelijke game niet echt grootschalig zijn. Dat doet killzone 2 overigens wel beter. Maar dat terzijde.

Ik kan natuurlijk prima zeggen dat het mn vakgebied is. Ik heb tenslotte onder andere 2 jaar met de engine gewerkt. Waarom zou ik dat dus niet mogen vertellen. Als het nou een gesprek onder 4 ogen was, zou het heel anders zijn.
Een dokter weet ook waar hij/zij over praat, alleen hoeft de dokter niet te zeggen dat het zn vakgebied is, omdat het gaat over levens en de gene die bij de dokter komt, ook geen betweter wil zijn zoals het met veel jongeren op alle gaming-forums aan toe gaat. Dat is het grote verschil.

en het punt dat jij dit zegt:
"
is de rest van spel compleet afgekraakt. trouwens is de wereld van Heavy Rain ook verwoestbaar? volgens mij niet.
"
Zegt al heel veel over dat je gears of war koste wat het kost probeert te beschermen, door andere aspecten van het spel proberen neer te halen terwijl het over materialen en belichting ging en ook mij persoonlijk probeert aan te vallen om een overwinning of iets dergelijks te boeken

Feit is gewoon dat belichting en materialen de toekomst is in next-gen gaming en dat is iets waar gears of war niet in uitstraalt. Mijn punt is dus bereikt en in feite geef jij dat allang toe in je laatste post over het vergelijken van heavy rain met gears.


Prophetcizer op 31-08-2008 om 15:51 [Niv: 22 / Exp: 1097]
Juist m je vergelijkt appels met peren
en daarom blijf je toch slap lullen ha ha ha
Meld je aan heb je teminste een gezicht voor de volgende x

Gast (194.169.216.xxx) op 31-08-2008 om 16:03
Nou dan zijn we er mee klaar.
gelukkig is het slappe gelul van mij de waarheid:)
Dat jij je zin niet kunt krijgen en mijn uitleg verklaart voor slap gelul, geeft voor mij al aan dat je allang hebt opgegeven. Maar kan ook niet anders, want je hebt uiteraard geen voet om op te staan:D

Wellicht dat ik de volgende keer een gezicht heb.
Who knows

Prophetcizer op 31-08-2008 om 19:57 [Niv: 22 / Exp: 1097]
216 plz echt serieus je blijft slap lullen. ik probeer mijn zin niet te krijgen door te pretenderen dat ik de waarheid spreek of loop te verkondigen dat het mijn vakgebied is.
probeer hoe dan ook te begrijpen dat jij een nieuwe appel met een oude peer aan het vergelijken ben. simpeler dan dat kan ik het niet maken. toch blijf je dooraan met een technische discussie uit te lokken wat ik probeer te vermijden omdat het namelijk niet de rede is waarom wij in de clinch liggen.
de discussie is niet ontstaan over de technische aard van textures of materialen maar dat is namelijk waarover jij blijft doorlullen. maar ja ik verwacht nu eerlijk gezegd niet dat je het nog zal gaan snappen want (over materiaal gesproken) je hebt namelijk een betonnen plaat op je kop.
En ja natuurlijk probeer ik koste wat het kost gears te beschermen. Al is het namelijk puur en alleen al voor de principiele rede want dat spel is tot nu toe een van de weinige echte next gen games en wordt telkens onterecht benadeelt door de gothic look van de game door (zogenaamde technische)figuren als jij

Gast (212.187.38.xxx) op 31-08-2008 om 20:08
Wow gast 194.169.216.xxx jij bent echt zielig.

Ga iets anders doen dan de sony fanboy uithangen en xbox games onder spammen.

Gast (194.169.216.xxx) op 31-08-2008 om 21:45
Propethizer. Ik weet dat ik een nieuwe appel met een nieuwere peer vergelijk. in feite is Gears 2 ook nieuw. Want zoals ik net al zei (maar je luistert totaal niet) is dat de unreal3 engine ook geupdate wordt. Nu is het de unreal 3.5 met veel extra dingen.

Het punt alleen is dat als we het hebben over mooie games en dan is gears dus geen heer en meester. Als jij een andere mening hebt, prima. Maar ik heb mijn meningen iig onderbouwd met van alles en nog wat. En wat doe jij? niks. Enige wat je doet is proberen mij af te kraken en verder niet.

Nu komt ook nog eens een andere gast .38 eraan die verteld dat ik een sony fanboy ben. en om wat. Puur omdat ik objectief zeg dat belichting en materialen beter zijn in Heavy rain? en dat kleuren moeilijker zijn? (zoals Fable 2/uncharted).

Enige manier hoe mensen dit (van de xbox kamp uiteraard) willen opvatten is f-a-n-b-o-y. Kom op. Dat is echt zoo oud. Iedereen die fanboy van de daken schreeuwt is er zelf een.

En benadeel ik gears omdat het gothic look is? Dat heb ik niet gezegd. Dat heeft een andere persoon of gast gezegd. Je moet niet god en de wereld erbij halen. Ik heb het nog steeds puur over waar het om ging. Dat was belichting en materialen.

De reden dat wij in de clinch liggen is puur omdat ik aangeef dat Gears dus niet op elk punt hoogstaand is en jij schreeuwde van de daken af dat het wel zo was.Vervolgens geef ik argumenten, links en weet ik het en jij zit vast.
Zeg ik dat materialen en belichting de toekomst is, zeg jij dat textures dat is, terwijl dat helemaal niet zo is.Zeg jij A, zeg ik B en onderbouw het. En jij blijft dan maar achter keuze A zitten of je nou gelijk zou hebben of niet (zoals het geval met textures (wat al jarenlang de methode is in games, of belichting en materialen en post-processing) en blijkbaar kun jij dat niet hebben.

En verder. Ik zeg nogmaals. Ik heb niks tegen het spel. Ik heb niet gezegd dat het gothic is, behalve dat grijswaardes makkelijker zijn (zie je in meer games), dus mijn vraag is nu aan jou. Heb je nog een probleem waarover gediscussieerd moet worden?

 Pagina: 1 | 2 | 3

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Gears of War 2
Type:
Game
Releasedatum:
07-11-2008
Ontwikkelaar:
Epic Games
Uitgever:
Microsoft
Media:








Meer media