Fable beloofde veel, maar bracht veel minder. Zal de PC versie het beter doen?
Fable voor de Xbox werd door Peter Molyneux aangekondigd als een grootse game. Je handelen zou een groot invloed hebben op het spel, waarbij er een duidelijk onderscheid zou komen tussen goed en slecht.
Inmiddels weten we dat de game niet bracht wat het had moeten brengen. De game was zeker vermakelijk, maar van de beloften van Peter Molyneux kwam weinig terecht, iets wat leidde tot boze gamers en waar hij dan ook zijn excuses voor aangeboden heeft.
Vandaag komt er echter goed nieuws voor de PC gamers. Op de Game Developers Conference heeft Molyneux namelijk bekend gemaakt dat ze druk bezig zijn om de PC game wel een succes te maken. Dit willen ze niet doen door simpelweg de (tegenvallende) Xbox game te poorten, maar door er een geheel nieuwe speelervaring van te maken. Dit moet gebeuren door eerder gemaakte beloftes voor de Xbox nu wel in te willigen. Zo moet de gamer rekenen op een extra continent (waardoor de game ongeveer één derde groter wordt), meer wapens en spreuken, een beter verhaal, verbeterde combat en beter uitziende spelfiguren. Of, zoals Molyneux het zelf zegt:
quote: "It shall no longer be known simply as "the PC version of Fable," but as Fable: The Lost Chapters"
|