Nieuws: Killzone 2 gebruikt 4,5 cores
Door Rene Groen op 24-06-2008 om 09:42
|
Bron: Killzone Unit
|
De verwachtingen voor Killzone 2 zijn hooggespannen en dat is niet alleen omdat de game in ontwikkeling is bij Guerilla, onze Nederlandse trots.
In de laatste uitgave van Electronic Gaming Monthly is enkele nieuwe informatie te vinden, zo leren we onder andere dat het spel op dit moment vier en een halve van de zes cores gebruikt.
Technical Director Michiel van der Leeuw geeft verder aan dat ze gebruik maken van een intern Sony forum, alhier kunnen ze terecht voor grafisch shaders, karakter technologie en animatietools. Het team heeft verder samengewerkt met de Resistance mannen van Insomniac en gepraat met het God of War team in Santa Monica.
|
|
|
|
09:50 PS3 gamers willen Valve aanklagen
09:03 Hamtaro: Ham-Ham Challenge naar Europa
|
Reacties (37) |
|
Pagina:
1
|
2
|
|
Traxx
op 24-06-2008 om 09:46
[Niv: 40 / Exp: 2007]
|
Hopelijk komt het ook ten goede van de graphics en gameplay
|
|
GekooktEi
op 24-06-2008 om 09:47
[Niv: 483 / Exp: 24134]
|
wow hoe zouden alle 6 Cores dan zijn
|
|
Gast (194.169.216.xxx)
op 24-06-2008 om 10:01
|
Gekookt ei. Wil je zien hoe 6 cores zijn?
Wacht dan maar af tot de E3 er is.
FFXIII gebruikt alle cores compleet.
|
|
Gast (145.89.205.xxx)
op 24-06-2008 om 10:29
|
FF om een aantal reacties voor te zijn, de cell heeft 8 cores, waarvan er 1 gebruikt wordt voor de xmb en er 1 reserve is in geval dat er 1 kapot gaat. Dus blijven er 6 over voor games en applicaties.
-Qbrain
|
|
banned_glenn
op 24-06-2008 om 10:30
[Niv: 15 / Exp: 739]
|
Als je weet dat bijna alle (wie weet zelfs gwn echt alle) launchgames slechts 1 core gebruikten,
is dit toch positief te noemen =)
Verder moet je je hier ook niet te hard aan optrekken,
ze kunnen veel cores gebruiken,
maar alleen als ze die efficient gebruiken krijg je pas een goed resultaat =)
|
|
Jelle Havermans
op 24-06-2008 om 10:54
[Niv: 103 / Exp: 5158]
|
heb ik iets gemist of ben ik echt de enige die niet weet wat cores zijn...
Gewijzigd door Jelle Havermans op 24-06-2008 om 10:55
|
|
Gast (81.165.119.xxx)
op 24-06-2008 om 11:04
|
wat is dat nou boeiend? laat het een topgame zijn inde plaats te zeveren van cores... man die mensen van sony en zo kunnen zagen... ik hoop dat ik bij die game eindelijk mijn ps3 nog gebruik want veel vet is er nie aan bij ps3 games op 3 na... zucht... denk toch hem na killzone 2 te verkopen.
|
|
Divine Rage
op 24-06-2008 om 11:26
[Niv: 97 / Exp: 4851]
|
Het kan nog meer worden  , als het nu al zo vet is, wacht dan maar af.
|
|
skink79
op 24-06-2008 om 11:35
[Niv: 39 / Exp: 1945]
|
@Qbrain
aha..ik wou het bijna vragen  wist namelijk niet dat er 2 cores sowieso voor reserve en xmb worden gebruikt
vraag me idd af hoe de toekomstige games eruit zullen zien
|
|
Sjoerd van der Meer
op 24-06-2008 om 11:58
[Niv: 26 / Exp: 1289]
|
@ Qbrain
De PS3 cell heeft 8 cores waarvan er een uitgeschakeld is.
Van de resterende 7 cores wordt er 1 gebruikt voor het OS en kan als het OS er nog een nodig heeft een 2e core toegewezen krijgen. de rest 5/6 cores zijn voor de games
|
|
MaartenL
(Redacteur)
op 24-06-2008 om 12:04
[Niv: 472 / Exp: 23598]
|
Maakt ook niet uit hoeveel cores en whatnot, vroeger was het ook 'omg killzone benut x% van de PS2' en naderhand 'oops looks like they forgot gameplay' (al vond ik die nog wel tof)...
Maak er gewoon een vette game van en kom daarna af met technische spullen. Trouwens, je kan nog altijd 4 cores gebruiken op ofwel de goede manier, of de slechte...
|
|
Gast (87.64.112.xxx)
op 24-06-2008 om 12:06
|
4,5 zeg, nog steeds niet maxed out. Uncharted gebruikte 33 procent niet? Hoeveel cores zijn da, want ik heb geen rekenmachine bij me :P
|
|
Gast (213.132.217.xxx)
op 24-06-2008 om 12:31
|
Dat zijn er 2
|
|
ApoC
op 24-06-2008 om 12:33
[Niv: 101 / Exp: 5061]
|
haha d8 dat er stond, killzone 2 krijgt 4,5 score, w  haha gelukkig maar
|
|
im2
op 24-06-2008 om 12:52
[Niv: 574 / Exp: 28719]
|
Ik snap niet dat devs zitten op te scheppen over het aantal cores dat ze gebruiken, je kan toch niet minder verwachten dan dat ze alle cores gebruiken.
|
|
Gast (82.173.214.xxx)
op 24-06-2008 om 13:03
|
im2duvi op 24-06-2008 om 12:52 [Niv: 275 / Exp: 13750]
dit is wel belangrijk hoor.. want meeste mensen gebruiker 1 core of 2 core voor de pc gaming..
4.5 core dus je mag rekenen hoeveel rekenkracht er is..
dat wil zeggen dat de vijand niet op zijn plek staat maar dat hij denkt hoe hij jou zal mollen :) normaal gesproken staat ie stil op een plek.. dus de gameplay word SUPERRRRRRAAAAAAA!!!!!!
|
|
Gast (145.52.203.xxx)
op 24-06-2008 om 13:07
|
@ gast 214
Maar een core voor een spelcomputer is niet gelijkwaardig aan een core voor een pc, dat zijn 2 totaal verschillende dingen.
Scar
|
|
Gast (145.52.203.xxx)
op 24-06-2008 om 13:10
|
De meeste mensen hebben echt geen idee van wat de achitectuur is van een console of hoe dit nou eigenlijk werkt, en dat maakt ook niet uit.
Deze informatie wil meer iets zeggen over dat ze dus nog niet alle kracht van de PS3 gebruiken en dat er nog veel mooiere games aan kunnen komen dan killzone 2 (en dat ze ze pas 3/4 van de cores gebruiken, dus niet per defenitie 3/4 van de totale kracht)
Scar
|
|
Gast (194.120.57.xxx)
op 24-06-2008 om 14:11
|
HYPE
dat is het enige waar Soony goed in is helaas.
|
|
Matesers
op 24-06-2008 om 14:59
[Niv: 58 / Exp: 2892]
|
dus de Cell heeft me maken met de cores? heeft de 360 minder cores dan?
|
|
Roderick
op 24-06-2008 om 15:14
[Niv: 417 / Exp: 20866]
|
In principe ja. De Xbox 360 heeft 3 cores met elk 2 "threads" per core. 6 threads totaal dus. De PS3 heeft 6 cores met elk 1 thread (volgens mij), wat ook neer komt op 6 threads. Hier is het gebruik van het OS al afgehaald. Bij de 360 moet dat nog en daar wordt 1 thread voor gebruikt. 5 threads voor de 360 voor 6 op de PS3.
Dan kom je bij het verschil aan tussen de threads op de 360 en de PS3. Alle threads op de 360 kunnen hetzelfde, wat het programmeren en verdelen van taken zo makkelijk maakt. Bij de PS3 moeten specifieke taken op specifieke cores worden gezet, die cores (en dus threads) gaan zich met die processen exclusief bezig houden en communiceren al hun taken naar een centrale core, die het allemaal laat samenkomen in iets vloeiends.
|
|
Gast (217.123.58.xxx)
op 24-06-2008 om 15:38
|
Euhmmm roderick ik moet je op fouten wijzen
De ps3 heeft 1 ppu met 2 threads een super sterke vectorunit en dan nog is de 6 spe's
wat hoedanook al op 8 threads neerkomt. De ppu is tevens niet alleen bezig met communiceren met zn spe's. De EIB regelt veel van het verkeer van de SPE's en de PPU.
Ook is de SPE niet gelimiteerd aan threads omdat ze allemaal met elkaar communiceren en hij dus met verschillende dingen tegelijk kan bezigaan als je de procesor zelf goed optimaliseerd.
|
|
Gast (213.17.116.xxx)
op 24-06-2008 om 16:08
|
Precies @ hierboven
En dan heb je in het geval van de 360 nog wel dat hij wel 3 cores heeft met elk 2 threads, maar elke doorgang kan dan maar weer 1 thread verwerken.
Scar
|
|
Wii gamer
op 24-06-2008 om 16:26
[Niv: 290 / Exp: 14517]
|
killzone 2 is een must-have
|
|
link0007
op 24-06-2008 om 16:52
[Niv: 65 / Exp: 3259]
|
SPE !== core
Als we alles cores gaan noemen heeft mijn grafische kaart meer dan 300 cores, en gebruikt windows ze allemaal
Gewijzigd door link0007 op 24-06-2008 om 16:53
|
|
Pagina:
1
|
2
|
|
|
|