Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
16 Juni 2025 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
14 Juni 2025 
(0) 
13 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
12 Juni 2025 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 Juni 2025 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(4) 
(0) 
(0) 
10 Juni 2025 
(0) 
(0) 
09 Juni 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(4) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
07 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
05 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
Top 10 - Slechtste Uwe Boll Films
Het Ontstaan van een Game
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Een Industrie Die Verandert...
Nieuws:

Killzone 2 gebruikt 4,5 cores


Door Rene Groen op 24-06-2008 om 09:42
Bron: Killzone Unit

De verwachtingen voor Killzone 2 zijn hooggespannen en dat is niet alleen omdat de game in ontwikkeling is bij Guerilla, onze Nederlandse trots.

In de laatste uitgave van Electronic Gaming Monthly is enkele nieuwe informatie te vinden, zo leren we onder andere dat het spel op dit moment vier en een halve van de zes cores gebruikt.

Technical Director Michiel van der Leeuw geeft verder aan dat ze gebruik maken van een intern Sony forum, alhier kunnen ze terecht voor grafisch shaders, karakter technologie en animatietools. Het team heeft verder samengewerkt met de Resistance mannen van Insomniac en gepraat met het God of War team in Santa Monica.



09:50  PS3 gamers willen Valve aanklagen
09:03  Hamtaro: Ham-Ham Challenge naar Europa
 Reacties (37)
 Pagina: 1 | 2
Gast (77.160.82.xxx) op 24-06-2008 om 17:03
@link0007 als je er niets van afweet hou dan je bek met je 300 cores en windows gebruikt ze allemaal lol

EPIC FAIL |(

Gouki op 24-06-2008 om 19:45 [Niv: 3 / Exp: 170]
Dan hoop ik dat we eindelijk een keertje een verschil zien want tot zo ver is het grafisch hetzelfde als de 360.

link0007 op 24-06-2008 om 20:33 [Niv: 65 / Exp: 3259]
@gast 77.160: Ooit van stream processors gehoord? De 9800GX2 heeft er 256. Nog net iets minder dan de 300 waar ik op gokte.

Wie is er nu de "epic fail"?


Gast (194.169.216.xxx) op 24-06-2008 om 20:50
@ gouki
Wacht nog maar iets van 22 dagen. FFXIII maakt sowieso het verschil zometeen tussen de 360 en de ps3.

Cain op 24-06-2008 om 20:57 [Niv: 147 / Exp: 7344]
Alleen jammer dat die processoren geen ruk uitmaken in grafisch geweld.

Nou O.K. Mss 1.2 frames.

Gewijzigd door Cain op 24-06-2008 om 20:58

Hannibal op 25-06-2008 om 01:10 [Niv: 17 / Exp: 848]
Niet om het een of ander maar hoe kan je in hemelsnaam 4.5 cores gebruiken. Dit bewijst gewoon dat de bron van dit bericht onzin is. Je gebruikt die core wel of niet maar je kan hem niet voor de helft gebruiken. Hij kan niet voor de helft zeggen dat hij niet doet . Die halve core is dus gewoon aan het werk dus zijn het 5 cores lijkt mij. Of 4 of 5 maar niet 4.5, dat kan gewoon niet lijkt mij. Helemaal omdat elke core maar 1 thread heeft. Dan kan een halve core al helemaal niet.

Gast (82.168.240.xxx) op 25-06-2008 om 13:18
Exactemundo en daarom is dit "nieuws"gewoon onzin en dikke PR MumboJumbo.

Gast (82.173.92.xxx) op 25-06-2008 om 15:02
119....En we hebben een winaar!! Weer een Xboxfanboy die doet voorkomen dat hij een PS3 heeft en doet alsof hij hem gaat verkopen.

Gast, daar trapt geen hond in, echt niet.

Gast (82.173.92.xxx) op 25-06-2008 om 15:26
240, man echt wat een onzin, PR gebla zou het zijn als ze beweren dat KZ 2 maar 3 cores zou gebruiken met dit geweldige resultaat.Hannibal, sorry ik geloof een dev eerder die echt op de hardware werkt dan een nOOb die van horen zeggen wat roept. Natuurlijk kun je maar de helft van de kracht van een SPU gebruiken of denk jij dat het OS van de PS3 de SPU volledig belast?? Ik dacht het toch van niet. Natuurlijk kan het dat een SPU maar gedeeltelijk wordt gebruikt door een game.

Gast (82.168.240.xxx) op 25-06-2008 om 20:04
Ja dan zou het helemaal PR gelul zijn, dat is helemaal waar. Maar je vergeet dat die SPE geheel door het OS wordt gereserveerd. Of hij het gebruikt heeft dan geen betekenis, want hij kan niet nog eens aangesproken worden op datzelfde moment door een ander proces. Evenals de laatste unit welke disabled is wegens productiefouten of als reserve unit wordt beschouwd. En dan nog de clou van het halfmatig gebruiken van de SPE. Sure, hij kan vast meer berekeningen per klokcyclus doen indien geinstrueerd. Maar de joke is: Hij wordt tijdens de berekening gereserveerd want het is een seriele instructie, niet een parallele die ernaast/onafhankelijk kan draaien. Daar ligt een van de bottlenecks van de Cell. Het gaat erom de instructies en berekeningen zo efficient mogelijk in de juiste hoeveelheden te laten draaien voor elk opeenvolgende stap in het rekenproces. Daar ligt ook een van de moeilijkheden voor de ontwikkelaar op de PS3.

Hannibal op 25-06-2008 om 21:53 [Niv: 17 / Exp: 848]
@gast 82.173.92.xxx: bij de PS3 kunnen de cores steeds maar voor een specifieke taak worden gebruikt. Dus ze zijn of bezig aan die taak of niet maar ze zijn nooit voor de helft met maar iets bezig. Zoals gast 82.168.240.xxx ook al verder uitlegt.

Gewijzigd door Hannibal op 25-06-2008 om 21:56

Gast (82.173.92.xxx) op 26-06-2008 om 15:39
(194.120.57.xxx) laat me alsjeblieft niet lachen....als er een goed is in hypen is het micro wel KUCH HALO3 KUCH

 Pagina: 1 | 2

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Killzone 2
Type:
Game
Releasedatum:
27-02-2009
Ontwikkelaar:
Guerrilla Games
Uitgever:
Sony Interactive Entertainment
Media:








Meer media