Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
25 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
24 April 2024 
(0) 
(0) 
23 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
22 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
21 April 2024 
(0) 
20 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
(3) 
30 Maart 2024 
(1) 
(0) 
Serious Sam Collection
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Een Industrie Die Verandert...
Gamed Most Loved - Best Reviewed
Review:

The Club


Door Rene Groen op 10-02-2008 om 12:01
Bron: Gamed

Bizarre Creations is de studio achter de Project Gotham Racing reeks, de aankondiging dat ze aan een game in het shootergenre werkten was dan ook een opvallende. Toen ze eraan toevoegden dat we deze shooter best wel eens met een racer konden vergelijken snapte ik er helemaal niets meer van.

Toen ik de game in mijn console stopte had ik nog geen idee wat me te wachten stond, maar al snel begreep ik de uitspraak. Het leuke van Project Gotham Racing was om zoveel mogelijk punten binnen te slepen, punten die je opbouwde door zo goed mogelijk combo’s te maken. Bij The Club is het inhoudelijk niet veel anders. Je start in een level met een geweer en dient binnen de tijd op je eindbestemming te zijn. Tussen je start- en eindpunt staan echter veel vijanden wiens taak het is om jou de weg te versperren. Uiteraard leuk voor deze vijanden, maar daar heb jij geen boodschap aan. Terwijl jij zo snel mogelijk naar je eindpunt sprint knal je kogels in het rond, en wanneer je een vijand raakt gaat er een combometer lopen. Wanneer je één mannetje raakt loopt deze combometer nog langzaam terug, hoe meer je er echter binnen deze tijd neerhaalt, hoe hoger je combo en hoe sneller deze weer leeg loopt. Om je combo gaande te houden is het de bedoeling dat je binnen de combotijd weer een nieuwe vijand neerlegt, tijd om te genieten van de omgeving is er dus niet bij.



Hoewel het spel verschillende modi kent is bovenstaande opzet altijd aanwezig, het zij met enkele variaties. De ene keer dien je bijvoorbeeld het einde te halen voordat de klok leeggelopen is, de volgende keer krijg je extra tijd door vijanden neer te halen of de Skullshot (verborgen logo's in de game) time-boosts te vinden en bij een ander mag je weer niet van een kalklijn afwijken. Een groot minpunt is dat je dit alles afwerkt zonder dat er een sterke verhaallijn aanwezig is. Hoewel het geheel spannend begint (The Club is een ondergrondse organisatie die criminelen inhuurt om bewakers af te maken) krijgt de verhaallijn nergens een sterk vervolg.

De vergelijking met het eerder benoemde Project Gotham Racing is een logische, niet alleen komen de spellen van dezelfde ontwikkelaar, maar ook op ander gebied kun je een vergelijking trekken. Om de hoogste scores in PGR te halen diende je banen uit je hoofd te leren, weten waar je moet remmen of juist extra gas moet geven, weten hoe je de volgende bocht aan moest snijden, et cetera. In The Club loont het ook de moeite om de levels uit je hoofd te leren, op deze manier weet je wat de snelste manier is om op je einddoel te komen, waar je moet zijn om een combo gaande te houden en met welk wapen je het beste resultaat krijgt. Mede omdat ieder level uit verschillende routes bestaat kun je deze blijven herspelen om het beste resultaat te halen. Ook leaderboards, wat we uiteraard ook van de PGR reeks kennen, zijn aanwezig en zeer uitgebreid, voor ieder level en voor iedere modi is wel een apart leaderboard aanwezig. Het enige minpunt is wel dat je geen replays kunt bekijken of downloaden, ik had graag gezien hoe de nummer één van de leaderboards zijn score had verkregen, hoewel dit wellicht iets teveel vrijgeeft en je eigen creaties in de weg staat.



Grafisch ziet de gamer er strak uit, maar alles toont wel wat grauw en op den duur doen de levels wat eentonig aan. De acht levels hebben weliswaar verschillende looproutes, de ontwikkelaar voorkomt er niet mee dat het als geheel na een tijdje wat gaat vervelen. Graag zie ik dan ook nog wat extra downloads met nieuwe, gevarieerde levels. Het geluid in de game is daarentegen prima verzorgd, zo past de muziek lekker bij het spel en is het heerlijk als je de vijand hoort schelden wanneer ze hun geweren op je legen.

Wanneer je genoeg hebt van de singleplayer is er ook nog een multiplayer mode aanwezig die verdeeld is in modi voor jezelf, of in teamverband. De modi zijn goed uitgewerkt, zo dien je in een Score match bijvoorbeeld een target score te halen en in Team Fox Hunt dien je de vos van een ander team uit te schakelen. Als geheel zorgt het voor een aangename afwisseling van de singleplayer en het geheel loopt lekker vloeiend.

Het is lastig om een cijfer te plakken op een game als The Club. Als geheel heb ik erg genoten van de game, maar misschien komt dit wel omdat ik totaal geen verwachtingen had toen ik erin stapte. Mensen die denken dat ze met een shooter de winkel uit lopen komen waarschijnlijk bedrogen uit, in The Club draait het voornamelijk om combo’s en scores, iets dat we niet tegen zijn gekomen in games als Gears of War. Voor een eerste poging heeft Bizarre Creations dan ook een solide game neergezet. Ondanks wat kleine foutjes weet ik zeker dat veel mensen plezier gaan beleven aan deze game en uren bezig zullen zijn om elkaars high-scores te overtreffen, zorg er echter wel voor dat je eerst de demo hebt gespeeld zodat je een idee hebt wat je te wachten staat.
Beoordeling
Gameplay   75
Sound   80
Graphics   75
Replay   80

Een solide basis voor een eerste stap in het genre.
78


12:42  Times: 'Xbox is speelgoed'
11:45  Nog geen game, wel Dark Messiah DLC?
 Reacties (6)
 Pagina: 1
david op 10-02-2008 om 14:56 [Niv: 39 / Exp: 1961]
prima game toch?

Rene Groen (Eindredacteur) op 10-02-2008 om 15:08 [Niv: 747 / Exp: 37333]
Lees de review zou ik zeggen.

Stammetje91 op 10-02-2008 om 16:49 [Niv: 302 / Exp: 15113]
The Club doet het een stuk beter als ik had verwacht. Het is wel een keer iets anders in ieder geval.

Gast (84.198.142.xxx) op 11-02-2008 om 04:12
tis een goede game en voor ps3 is er dual3 ondersteuning.
Maar daarvoor moet je wel eens online gaan in de game zelf !!! 8)

Gast (62.195.0.xxx) op 16-02-2008 om 13:49
spel is zeker aan te raden graphics zijn niet fantastisch maar is zeker verslavend! *D

Gast (87.212.192.xxx) op 17-02-2008 om 10:58
Ik ben zeker geen beginnende FPS gamer maar op reckless trek ik de meeste runs toch echt niet. Ik ben er nu op het laagste niveau aan het doorlopen. Da's weer iets te makkelijk.

Verder wel een supervette game die zeker zeer verslavend is. Wat er ook fijn aan is is dat je het ff snel tussendoor kunt doen: je hoeft er geen uren de tijd voor te hebben. Hoog arcade gevoel en het best te omschrijven als een rail-shooter met wat meer vrijheden.
Multi-player is tof. Grafisch is de game best te pruimen maar geen meesterwerk.

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
The Club
Type:
Game
Releasedatum:
08-02-2008
Ontwikkelaar:
Bizarre Creations
Uitgever:
SEGA Sammy Holdings
Media:








Meer media