Na veel gebeden gaf Capcom ons dan eindelijk wat we al zo lang wilden: de aankondiging van Okami voor de Nintendo Wii. Na het gejuich komen nu echter de kritieken.
Capcom heeft ontwikkelaar Ready at Dawn aan het werk gezet om de game over te zetten, bij een interview met IGN gaf Didier Malenfant (president van de ontwikkelstudio) echter aan dat er weinig zou gaan veranderen. De studio richt zich op een goede overzetting voor de controls, maar is niet van plan om nog veel aan de game toe te voegen.
De uitspraak zorgde ervoor dat veel mensen op fora teleurgesteld waren en hun ongenoegen uitten over de situatie. Capcom schiet in de verdediging en legt uit dat Ready at Dawn niet voor niets gekozen was. De ex-Naughty Dog en ex-Blizzard medewerkers hebben veel kwaliteiten en als ze voor een simpele port wilden gaan hadden ze wel een andere studio ingeschakeld.
Met een verwijzing naar de Resident Evil 4 overzetting geeft Capcom aan dat ze weten hoe het moet, tevens krijgt Zack & Wiki (eveneens een Capcom game) hoge reviewcijfers.
Ze gingen verder in op de extra toevoegingen voor de game, hoewel Malenfant eerder zei dat deze er niet zouden komen zegt Svensson van Capcom nu dat hier nog niet eens naar gekeken is. Het belangrijkste is op dit moment de overzetting van het spel, pas daarna kijken ze verder. Wel bevestigde hij de eerder uitgesproken worden dat de graphics ongemoeid blijven, verwacht dus geen hogere resoluties of meer polygonen, de game heeft dit simpelweg niet nodig. Ook een extra uitbreiding op de game hoeven we niet te verwachten, een game van 40-60 uur zullen ze niet oprekken naar een spel van 50 tot 70 uur.
|