Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
23 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
22 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 April 2024 
(0) 
20 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
(3) 
30 Maart 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
28 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Een Industrie Die Verandert...
Gamed Most Loved - Best Reviewed
Het Jaar 2003
Nieuws:

Harrison: "Lair had geen motion sensing nodig"


Door Rene Groen op 30-09-2007 om 16:24
Bron: Game Daily

Lair moest één van de titels worden die zou laten zien waartoe motion sensing in staat was, helaas waren veel mensen er echter niet enthousiast over.

De motion controls in de game zouden slecht werken en zorgen voor veel frustratie tijdens het spelen. Ontwikkelaar Factor 5 kreeg veel kritiek, maar onlangs schoot Ken Levine (2k Boston) in de verdediging voor de studio, volgens hem was het Sony die aan ontwikkelaars had opgelegd dat de controls gebruikt diende te worden in een game.

Phil Harrison, President van SCE Worldwide Studio, laat tegenover Gametrailers echter weten dat dit niet het geval is. Sony legt niet aan ontwikkelaars op om motion controls in hun game te gebruiken, het is een keuze die ze de ontwikkelaar geven, maar zeker niet iets wat ze verplichten.

Op ander gebied gaat Harrison in op de spelduur van Heavenly Sword, velen vonden deze namelijk veel te kort. Harrison vindt deze kritiek onterecht, volgens hem heeft ieder verhaal een begin, een midden en een eind en moedigt de ontwikkelaar gamers aan om het spel uit te spelen, iets wat tegenwoordig vaak niet meer gebeurt. Daarnaast neemt hij de duur ook in bescherming, volgens hem is het niet mogelijk om het spel in zes uur door te spelen, zelfs hardcore gametesters was dit namelijk niet gelukt. Als de kwaliteit van de gameplay en de moetie die het je geeft allemaal goed is, wat is er dan mis met de game?


16:36  Nintendo Power deelt cijfers uit
16:17  Eerste info van The Wheelman game
 Reacties (15)
 Pagina: 1
Gast (85.144.53.xxx) op 30-09-2007 om 16:46
Ik heb er volgens mij 8 uur aan gedaan om HS uit te spelen. Dat gevecht met Bohan moest wel miljoen keer geprobeerd worden :P

LexDV op 30-09-2007 om 16:48 [Niv: 11 / Exp: 538]
Ik heb niets tegen te korte games als Heavenly Sword. De tijd ontbreekt mij gewoon om heel lange games te spelen... Dat heb je met een kleine koter he.

Trunx op 30-09-2007 om 17:40 [Niv: 14 / Exp: 696]
Die bohan moest ik ook een paar keer opnieuw doen, werd er gek van

Gast (145.53.54.xxx) op 30-09-2007 om 18:05
Maar wat is de replaywaarde?

Gast (84.246.51.xxx) op 30-09-2007 om 18:54
geen enkele replay-waarde.

Rene Groen (Eindredacteur) op 30-09-2007 om 19:02 [Niv: 747 / Exp: 37333]
Een lastigere moeilijkheidsgraad en een betere beoordeling halen per level, niet veel meer dan dat.

Gast (82.168.252.xxx) op 30-09-2007 om 21:13
Maar het gaat om de ervaring van de totale game. Die is gewoon top. Bij mij gaat dat voor replay value.

Gast (77.249.189.xxx) op 30-09-2007 om 21:41
@ Hierboven

Blijf het maar vaak genoeg zeggen, misschien dat je het zelf dan gaat geloven. Slaap zacht.

Gast (24.132.82.xxx) op 30-09-2007 om 21:45
@ Hierboven

Veel PS3 bezitters doen wat jij zegt: Heel hard geloven..

Gast (82.168.252.xxx) op 30-09-2007 om 22:24
77.249.189

Gozer, zal ik me speciaal voor jou dan maar teleurgesteld voelen?


BigT op 01-10-2007 om 08:08 [Niv: 14 / Exp: 724]
HS is een topper, hoelang de game ook duurt.

MaartenL (Redacteur) op 01-10-2007 om 09:48 [Niv: 472 / Exp: 23598]
Tuurlijk is ie kort, daar hadden ze nog wel wat op kunnen vinden zoals Halo 3 de skulls heeft maar dat hebben ze niet gedaan. Maakt de game er niet slechter op, gewoon, je vind het erg dat hij al zo snel uit is...

Lair is andere koek, eerst zoveel prachtigs beloven en dan uiteindelijk met excuses zoals 'sony made us do it!' of ze gaan kritiek hebben op andere developers die hun job wél fatsoenlijk hadden gedaan... Liar.

Gast (86.89.147.xxx) op 01-10-2007 om 14:14
Hehehehe... Halo 3 draait niet eens echt op 720p maar wordt geupscalledvan 640 naar 720 beeldpunten. Dat hebben de ontwikkelaars mooi verzwegen. FOEI! :(

Gast (84.41.225.xxx) op 01-10-2007 om 21:17
720 beeldlijnen of 640 maakt de game niet mooier maar minder lijnen geeft wel meer ruimte in CPU/GPU rekencapaciteit. Ipv beeldlijnen wat wel uitmaakt is meer lighting effects, shadows, polygonen, textures, mappings, geavanceerdere AI, AA, noem het maar op.
Als een game alles zou gebruiken kwa grafische mogelijkheden en veel scenes bevatten met veel actie en ook nog eens 1080p, dan zou je 1 fps overhouden. Bij halo 3 hebben ze er blijkbaar voor gekozen om te gaan voor goed gebruik van grafische mogelijkheden en de actie in ruil voor wat beeldlijnen.

Gast (86.89.147.xxx) op 02-10-2007 om 19:13
Toch hadden ze dat van te voren wel ff mogen melden. Let wel: ik ben geen fanboy want ik beide consoles in huis en ben niet echt een halo fan.

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Lair
Type:
Game
Releasedatum:
23-11-2007
Ontwikkelaar:
Factor 5
Uitgever:
Sony Interactive Entertainment
Media:








Meer media