Een game komt tot stand door een team van ontwikkelaars, een team dat samen werkt aan een game en daar het beste restulaat in wil behalen. Wat nu als één ontwikkelaar uit dit team echter zijn eigen idee heeft?
Dan is er Wii Ware! In een interview met Wired legt Miyamoto uit dat het idee van Wii Ware er al langer was, ondanks dat dit pas recentelijk naar buiten gebracht werd. Stel dat een ontwikkelaar een leuk idee heeft, maar dat dit niet opgepakt kan worden omdat het team al ergens anders aan werkt of omdat het simpelweg niet bedoelt is voor een team. Dan krijgt deze ontwikkelaar via Wii Ware alsnog de kans om zijn game te realiseren en deze met het publiek te delen.
In hetzelfde interview gaat Miyamoto ook op andere zaken in:
- De Wii Balance Board is al in productie en zal waarschijnlijk later dit jaar in Japan verschijnen.
- Wii Fit komt niet zomaar uit de lucht vallen, de Wii is altijd bedoelt als apparaat dat in de huiskamer staat en heel de familie aanspreekt. Of je nu dagelijks drie minuten of een uur ermee bezig wilt zijn, het concept zal veel mensen aanspreken.
- De Zapper en Wii Wheel zullen voor een goedkope prijs op de markt komen, er mag voor gamers geen obstakel zijn om ze in huis te halen en bepaalde games niet te kunnen spelen.
- Miyamoto weet dat er veel ontwikkelaars zijn geweest die met soortgelijke Nintendogs en Brain Age games kwamen, hij denkt dat ze het nu echter begrijpen en met unieke games komen die goed bij de DS passen.
- Wii Music is nog steeds in ontwikkeling, alleen was er geen plaats om deze te tonen op de E3. Het spel zelf zal pas volgend jaar verschijnen, en Miyamoto tracht in de tussentijd zo min mogelijk muziekgames te spelen zodat hij hier niet door beïnvloed kan worden. Guitar Hero vind hij overigens toch te makkelijk aangezien hij zelf gitaar speelt.
- De tweespelers functie in Super Mario Galaxy is in het leven geroepen zodat een tweede speler onderdeel kan worden van het geheel en niet naast je hoeft te zitten en je enkel op dingen kan wijzen die jij dan weer uit moet voeren. Over deze game gesproken, de keuze om het in de ruimte af te laten spelen is niet voor niets genomen, hiermee zorgen ze ook voor een overzichtelijker geheel (bijvoorbeeld door het gebruik van de camera) en zal het makkelijker worden om te spelen.
|