Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
19 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
(3) 
30 Maart 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
28 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
27 Maart 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
WWE 2K24
South Park: Snow Day!
Skull and Bones
Banishers: Ghosts of New Eden
Feature:

Hellgate: London - Templar


Door Joni Philips op 29-07-2007 om 13:19
Bron: Gamed

Eind 2007 brengt Flagship Studios hun eerste game uit met de PC titel Hellgate: London. Al enkele jaren kijkt heel de PC gamewereld uit naar de actie RPG, wij bekeken alvast de klassen van de personages.

In de wereld van Hellgate: London is de mensheid onderverdeeld in drie groepen die apart van elkaar leven en onderling strijden. Het is door deze verdeeldheid dat de buitenaardse wezens de wereld zo snel kunnen vernietigen en ze worden gedwongen om samen te werken. Elk van de facties houdt echter vast aan hun eigen principes en elk hebben ze hun eigen krachten en vaardigheden. Daarnaast beschikt elke factie over twee unieke klassen. Mensen met een abonnement op het online gedeelte krijgen kort na de release een derde klasse. Deze klassen wijken nogal sterk af van klassen zoals Tank en Healer, elk van de klassen kent de standaardvaardigheden van bijvoorbeeld de Tank, maar beschikt over unieke vaardigheden om toch interessant te worden. De keuze tussen de Cabalist, de Hunter en de Templar is dus belangrijk. In deze feature bespreken we de Templar factie.

De Templar: De Templars zijn een orde van krachtige ridders die gebaseerd zijn op de legendarische Knight Templar die in verschillende verhalen een mysterieuze rol spelen. De Templar uit de game stammen volgens het verhaal af van deze historische groep die eeuwen geleden een massieve demoneninvasie voorspelden. Om die reden hebben ze eeuwen lang getraind om demonen te verslaan. Via ijzersterke discipline en uniformiteit ging dit zeer goed en werden alle Templar ijzersterk. Reeds bij de opening van de poort namen ze het op tegen de demonen die verschenen en ze hebben er heel wat afgemaakt in die periode. Honderden, duizenden, tienduizenden, ... het aantal demonen waarvan het bloed kleeft aan de zwaarden van de Templar is al lang niet meer te tellen. Het aantal demonen dat verschijnt is echter niet tienduizend, of honderdduizend, of een miljoen. De poort staat open voor miljoenen en miljarden demonen. De oneindige getale waarin de demonen verschenen, bleken veel te hoog voor de kleine groep Templars die op dat moment niet op de hulp van de Cabalisten en de Hunters konden rekenen.


Eens ze begrepen dat de strijd verloren was, trokken ze zich terug in de metro van Londen. Deze hadden ze geprepareerd met speciale runen zodat de demonen er niet binnen konden. Hun speciale beschermingslocaties zijn de enige reden dat de mensheid nog in staat is om terug te vechten. Op deze manier konden de troepen hergroeperen. De Templar zijn ook een vorm van Zeloten, zij erkennen enkel de heiligheid van hun God en niet van de regering of andere groepering. Ze ondermijnen dan ook het gezag van eenieder die God niet op als enige macht zet. Er zijn dan ook verschillende Templar die neerkeken op de andere klassen die deze goddelijke macht ontkennen. De Templar schieten dus niet goed op met de Cabalisten en de Hunters wegens hun achtergrond. Aangezien de Templar de ondergrond beheersen zijn de andere fracties dus wel verplicht om met elkaar in contact te komen. Deze Templar lijken dus niet altijd even eerlijk te zijn, maar ze hebben een nobel doel, ze willen de Hellgate sluiten.

De Templar rekenen vooral op het gebruik van zwaarden, schilden en meleewapens. De meeste van deze wapens zijn dan ook enkel te gebruiken door de Templar. Ze kunnen ook oudere pistolen gebruiken, maar moderne wapens zoals de Hunters juist weer niet. Met de Templar is het de bedoeling om veel te wisselen tussen wapens afhankelijk van de omgeving en de monsters, het is dus belangrijk om enkele verschillende krachtige wapens op zak te hebben. Het is ook handig dat deze fractie twee wapens tegelijk kan gebruiken. Dit soort wapens in combinatie met een hoge verdediging, veel gezondheid en een snelle aanval is de Templar uitermate geschikt om in het midden van de actie te staan. Lange tijd overwoog Flagship zelf om deze groep te laten spelen als een vechtgame waarbij je zelfs je combo's in elkaar steekt. Spijtig genoeg lijkt dit geschrapt te zijn voor de finale versie. Combo's zijn niet mogelijk, als je snel aanvalt zal het gewoon lijken alsof je aanvallen elkaar snel opvolgen.

De twee klassen van de Templar zijn de Guardian en de Blademaster. Hoewel beide klassen vechtmachines en tanks zijn, is de Guardian meer tank en de Blademaster meer vechtmachine zoals de namen van de klassen doen vermoeden. Desondanks zijn er toch grote verschillen tussen de twee klassen zodat het de moeite is om ze allebei eens te testen. De Blademaster presteert veel slechter als verdedigingsschild dan zijn collega Guardian. Je zult veel intelligenter te werk moeten gaan want hij heeft maar weinig verdedigende vaardigheden. Dit is vooral te merken aan het feit dat een schild weinig tot geen effect heeft voor een Blademaster, het is dan ook beter om tweede zwaard te dragen in dat hand, deze klasse is namelijk ongelofelijk goed met een zwaard. Hun vaardigheden zijn dan ook toegespitst op het verhogen van hun aanvalskracht. Tijdens het gebruik van vaardigheden is er ook het gevaar dat de speler wordt aangevallen aangezien hij dan het kwetsbaarst is.


Het risico bestaat dus dat deze klasse geen balans heeft en te veel op aanvallen is gericht waardoor hij snel het loodje legt. Hierdoor zul je maximaal een vijftal demonen tegelijk mogen aanvallen in tegenstelling tot een Guardian die eigenlijk het drievoud tegelijk kan aanpakken dankzij een hoge verdediging. Dit valt zeker op wanneer je beseft dat de Aura's van de Blademaster maar gelden voor maximaal vijf vijanden. Moest de Blademaster ooit in een grote groep vijanden terechtkomen, zal hij zijn Surge vaardigheden moeten gebruiken. Deze worden effectiever naarmate de Blademaster meer vijanden doodt. De Surge Wrath bijvoorbeeld maakt de Blademaster dodelijker en de Surge of Restoration geneest je zolang hij effectief is. Hoe meer vijanden je doodt, hoe groter de genezende kracht. In het begin gaan deze echter maar drie secondes mee waardoor het belangrijk is ze snel te verbeteren. Surge Mastery is ook belangrijk om te leren, deze verlengt het effect verder.

Het vechten met de Guardian verloopt dan ook veel vlotter, ze hebben vaardigheden om zowel hun verdediging en hun aanvalskracht te verbeteren. Ze zijn perfect uitgerust om in het midden van een groep demonen te gaan staan en deze volledig uit te schakelen. In de strijd voor de overleving van de mensheid bewijst deze groep het beste dat de mensheid nog een toekomst heeft. Hun meeste vaardigheden, zij het genezend, verdedigend of aanvallend, worden namelijk sterker naarmate er meer vijanden rond hen staan. Het doden van één monster is een pak moeilijker voor hen omwille van deze vaardigheden. Het is dus beter om meer monsters naar je toe te lokken of weg te lopen als je tegenover een enkele demon staat. En hoewel het voor hen langer duurt om een monster te doden, zijn ze ongelofelijk effectief qua tijdsbesteding. Een Blademaster zal vaak moeten terugtrekken, maar een Guardian kan blijven vechten waardoor hij toch sneller meer vijanden afmaakt.

Volgende week zondag kijken we naar de volgende factie, de Cabalisten.


13:23  Postal III in eerste video
12:56  Mitchell heerst opnieuw over Donkey Kong
 Reacties (3)
 Pagina: 1
Gast (213.46.46.xxx) op 29-07-2007 om 18:22
Is deze game offline of een soort van MMO-stijl game?

Joni Philips (Eindredacteur) op 29-07-2007 om 18:33 [Niv: 1181 / Exp: 59057]
Beide

Gast (213.46.46.xxx) op 29-07-2007 om 18:40
OK, bedankt. Ik volg deze game al een tijdje, maar ik kon nooit vinden of hij on- of offline was. :)

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Hellgate: London
Type:
Game
Releasedatum:
02-11-2007
Ontwikkelaar:
Flagship Studios
Uitgever:
Electronic Arts
Media:








Meer media