Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
17 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 Juni 2025 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
14 Juni 2025 
(0) 
13 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
12 Juni 2025 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 Juni 2025 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(4) 
(0) 
(0) 
10 Juni 2025 
(0) 
(0) 
09 Juni 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(4) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
07 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
Top 10 - Slechtste Uwe Boll Films
Het Ontstaan van een Game
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Een Industrie Die Verandert...
Nieuws:

[E3] Drietal Killzone 2 screens, video + info


Door Rene Groen op 11-07-2007 om 14:00

Gisteren was er veel commotie rondom een vrijgegeven Killzone 2 plaatje, gelukkig kunnen we deze screen nu vergeten en er twee andere tegenaan gooien:

IGN brengt ons namelijk drie nieuwe screenshots, die je hieronder kunt bekijken:







Daarnaast nog twee artworks:





Hieronder ook een video van het spel:



Update:

Er is nu ook een HD versie van deze trailer verschijnen, bekijk deze hier.

Naast de screens en video is er ook de nodige informatie, diverse sites kregen namelijk een demonstratie van de game, maar mochten helaas niet zelf spelen. Het filmpje dat ze te zien kregen deed denken aan de opening van de demo die we twe jaar geleden kregen, als een vergelijking naar de invasie op de Normandische stranden.


IGN:
Bij IGN zijn ze tevreden over de kwaliteit, daar waar ze zich eerst nog afvroegen waar de in-game delen bleven, daar bleek dat ze hier al naar zaten te kijken. Het is niet honderd procent identiek aan de kwaliteit van twee jaar terug, maar benadert dit wel op zeer goede wijze, zelfs meer dan de meeste voor mogelijk hielden.

Het spel kent op dit moment al veel detail, zonder hierbij gebruik te maken van de vele effecten die we in veel games zien die op de Unreal Engine 3 draaien. Ook het licht is zeer indrukwekkend, een combinatie van real-time en pre-canned voor een indrukwekkend geheel. Door het gebruik van donkere kleuren en een grimmige look staat het spel misschien wat verder af dan 'het echte leven', dat wil echter niet zeggen dat het er niet mooi uit ziet.

De gameplay vergelijken ze met Call of Duty, op de momenten dat de kogels je om de oren vliegen. Terwijl je door de straten van een stad loopt en beschoten wordt vanuit diverse verdiepingen is éen ding zeker: je staat nooit stil. Even stil staan om iemand dood te schieten kan nog net, daarna moet de beweging er meteen weer in zitten.

Het spel heeft een coversysteem, toch is het nog niet duidelijk hoe diep deze precies gaat. Het is mogelijk om rondom een hoekje te kijken en blind te vuren, maar ook hiervan is nog niet zeker in hoeverre je op deze strategie kunt vertrouwen.

In de getoonde demo waren er twee momenten waarop de view anders was dan een first-person view, één keer aan het eind van een level bij een (mooie) explosie, de tweede keer toen er een mini-baas verscheen. Op deze momenten zoomt de camera in op een grootse Helghast soldaat met een chaingun en vol armor. Uiteraard maakte de Guerilla developer hier korte metten mee door hem vol kogels te pompen, zo ook door hem op energiepacks te raken op zijn rug.

Het is goed mogelijk dat de Helghast het weer kunnen beïnvloeden, zo is er een electronisch kanon dat licht kan absorberen en deze energie kan gebruiken als wapen. De medewerker van Guerilla gaf inderdaad aan dat het weer een rol speelt in de gameplay en dat de Helghasts hier gebruik van kunnen maken, in welke mate dit is blijft nog even onbekend.

De animaties in het spel is een mix van pre-canned en ragdoll animaties. Helghasts vliegen tegen muren, rollen van trappen af, etc. Tevens zagen ze een soldaat die nog wegkroop alvorens zijn laatste adem uit te blazen en een ander die zichzelf met zijn armen beet wilde pakken terwijl de rest van zijn lichaam mank was. De animaties blaasten de mannen van IGN weg en paste goed in de wereld waarin je rondliep.

Physics bij objecten zijn wat we ervan verwachten tegenwoordig: stoelen en boxen reageren realistisch, toch deuken of misvormen ze niet. Er zijn vernietigbare segementen in de omgeving, deze zijn echter van tevoren vastgesteld en dus niet dynamisch, hierdoor zijn sommige objecten expres op posities geplaatst. Hetzelfde is gaande voor zwaardere objecten als pilaren, hoewel je er rustig een kogelregen op los kunt laten zal het niet al teveel invloed hebben.

Het spel kent geen health meter, net als in meerdere shooters zul je enige tijd geen kogels op moeten vangen waarna het weer beter gaat. Op sommige punten in de demo zagen ze ook dat het mogelijk was om te sprinten, het is echter onbekend hoe ver en hoe lang dit kan. Op het moment dat je sprint zakt je wapen wel naar beneden en beweegt deze heen en weer, kleine details die natuurlijk welkom zijn.

In totaal duurde de demo zo'n 15 minuten, vergeet niet dat dit door iemand van Guerilla was en een nieuwkomer kan er dus langer mee bezig zijn geweest. Hoewel er enkele momenten waren waarin geladen moest worden vertelde de medewerker van Guerilla dat ze een streamingtechnologie in het uiteindelijke spel zetten die dit weg haalt, en dus geen laadtijden krijgt gedurende een level.

Een level bestaat uit ongeveer 2 Gigabyte, de medewerker vertelde dan ook dat alle details niet mogelijk waren zonder Blu-Ray disc.

Over multiplayer is nog niet veel bekend, via een PowerPoint presentatie leerden ze enkel dat er een "extensive multiplayer component" aanwezig zal zijn, eentje die gebruik zal maken van Home.

Joystiq:

Joystiq is iets minder enthousiast over wat ze gezien hebben. Hoewel er zeker elementen zijn die doen denken aan de eerste trailer, denk aan de animaties van de karakters en de rookeffecten, waren ze minder te spreken over de kartelrandjes en de textures op de vloer, deze laatste noemde ze zelfs verschrikkelijk. Ook de gezichsanimaties stemde ze nog weinig tevreden, en het vuur wat ze zagen gaf ze nog geen 'next-gen' gevoel. De explosies zelf vonden ze echter weer wel van hoog niveau, iemand als Michael Bay zou er jaloers op zijn.

De vloeiende overloop van presentatie naar gameplay is een punt waar ze wel goede woorden over hebben, zo ook over de setting waarin de game zich afspeelt.

1Up

Ook 1Up was aanwezig en heeft overzichtelijk opgeschreven waar ze wel en niet van onder de indruk waren. Om bij dit laatste te beginnen, de site zag veel elementen die al gebruikt zijn in andere games. Dit hoeft niet zozeer te maken te hebben met een gebrek aan innovatie, als wel aan de geheimhouding van Sony over bepaalde features. Ze kunnen dan ook nog geen één of twee grote dingen aanwijzen die het spel wezenlijk onderscheid van andere shooters.

Positief waren ze over de grafische kwaliteit, hoewel dit geen niveau haalde van de trailer uit 2005 is het vrijwel net zo goed als een shooter op andere consoles. Om een vergelijking te trekken: Gears of War ziet er beter uit en enkele andere titels zitten op een zelfde niveau.

Wired:

Volgens Wired kent de demo enorm veel detail, zo ook de gezichten van je manschapen. De omgeving voelt groots en open aan, terwijl deze eigenlijk kleiner is dan je denkt. Hoewel het level redelijk linaeair is vergeet je dit omdat het zo groots aanvoelt.

Wired sluit positief af, het spel is namelijk luidruchtig, smerig en geweldadig elegant, dit alles overigens in positieve zin. Als je al een PlayStation 3 hebt wil je deze game zeker halen, als je nog geen PlayStation 3 hebt kun je erover na gaan denken om deze te kopen voor dit spel.

Kotaku:

Ook Kotaku is tevreden met de gezichtsanimaties, ze noemen het zelfs het beste dat ze ooit in een consolegame gezien hebben, toch waren de bewegingen van de mond nog niet helemaal goed. Kotaku vult op bovenstaande bronnen aan dat er geen HUD in beeld is, enkel bij het wisselen van een wapen of het afvuren van kogels zie je even een HUD in beeld komen.

Kotaku weet niet zozeer één ding aan te wijzen die indruk maakt, het is meer het geheel dat indrukwekkend over komt, toch zijn het vooral de lichteffecten die op vallen. Ook de wereld vol activiteit, het indrukwekkende weer en het vuur worden als positief gezien.

De AI van de tegenstanders leek goed te zijn, omdat de ontwikkelaar echter redelijk rap door het level ging kunnen ze hier nog geen precieze uitspraken over doen. Om nog eens extra aan te tonen dat het wel degelijk in-game was zette de ontwikkelaar het spel op pauze en zoomde in en uit op verschillende objecten.

Om af te sluiten noemen ze Killzone 2 de meest indrukwekkende game die ze tot nu toe op de E3 gezien hebben. Hoewel het nog vroeg is tijdens het hele evenement zou het zomaar kunnen dat dit de beste titel van de show zal worden.


14:08  [E3] Screens van Aziatische Age of Empires
13:58  [E3] Vriend of vijand van Spider-Man?
 Reacties (58)
 Pagina: 1 | 2 | 3
Urkie op 11-07-2007 om 17:23 [Niv: 71 / Exp: 3527]
Nog altijd half 9 op deze site http://www.ps3only.nl/artikel.php?aid=282

Sorry als ik geen site's mag plaatjes verwijder maar als je wilt

Gewijzigd door Urkie op 11-07-2007 om 17:26

wackyprofessor op 11-07-2007 om 18:12 [Niv: 224 / Exp: 11181]
We mogen trots zijn op Guerilla, geweldig

KeyBlade op 11-07-2007 om 18:55 [Niv: 9 / Exp: 442]
jaah srry een foutje

Gast (82.173.182.xxx) op 11-07-2007 om 20:18
DAMN groot probleem vond killzone 1 niks persoonlijk maar dit is echt goed de sfeer.
Het probleem ik heb halo 3 gezien (singleplayer)
dat is net zo leuk.

Wat moet ik doen ps3 kopen of 360 :9

im2 op 11-07-2007 om 20:59 [Niv: 574 / Exp: 28719]
Mooie trailer, en de commentaar is ook goed dus ik heb er vertrouwen in

Nash op 11-07-2007 om 22:12 [Niv: 73 / Exp: 3656]
serieus...ziet er bruut uit... Kan niets anders dan trots zijn op deze Studio uit onze eigen kikkerland....nice!!..

En respect voor gamed.nl.... Kom net thuis en zie al deze nieuwsposts...kan ik lekker de komende uren rustig gaan lezen...arigatou gozaimastou ...

Gast (213.148.224.xxx) op 12-07-2007 om 00:36
ziet er cool uit, maar ik vind die achtergrond nogal lelijk :?

Gast (62.45.220.xxx) op 12-07-2007 om 08:37
ja ik heb die trailer ook gezien, weet niet wat iedereen loopt te zueren over die screens, maar vind dat killzone heel erg in de buurt komt van de trailer uit 2005

 Pagina: 1 | 2 | 3

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Killzone 2
Type:
Game
Releasedatum:
27-02-2009
Ontwikkelaar:
Guerrilla Games
Uitgever:
Sony Interactive Entertainment
Media:








Meer media