Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
02 Mei 2025 
(3) 
01 Mei 2025 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(8) 
30 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(1) 
29 April 2025 
(1) 
(0) 
(4) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
28 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
23 April 2025 
(0) 
(3) 
22 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 April 2025 
(1) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
15 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 April 2025 
(0) 
(0) 
(7) 
13 April 2025 
(1) 
(4) 
12 April 2025 
(4) 
(2) 
11 April 2025 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2025 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
09 April 2025 
(0) 
(3) 
(8) 
(0) 
(0) 
08 April 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(10) 
(1) 
(0) 
07 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
06 April 2025 
(0) 
(0) 
(4) 
04 April 2025 
(3) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
03 April 2025 
(8) 
(0) 
(0) 
02 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
Gamed Gamekalender Mei 2025
Lost Records: Bloom & Rage - Tape 2
Croc: Legend of the Gobbos
Gamed Gamekalender April 2025
Review:

Shadowrun


Door Roderick op 07-06-2007 om 11:15
Bron: Gamed

Af en toe zitten er van die games bij die stilletjes richting release kruipen en vlak voor de release een hele stapel aandacht krijgen. Crackdown was één van deze games en werd door die aandacht een goed verkochte game. Shadowrun lijkt alle vorm van aandacht een beetje misgelopen. De game heeft wel E3 video’s gekend en dergelijke, maar vlak voor release bleef het angstvallig stil.

Door de grote hoeveelheid wapens, technologie en magie zijn er talloze dodelijke combinaties te maken waardoor de afwisseling groot blijft. Dit wordt nog eens extra vergroot door de aanwezigheid van vier verschillende rassen met elk bijzondere eigenschappen. De wereld in Shadowrun kent mensen, elfen, dwergen en trollen. Mensen hebben vanzelfsprekend het minst bijzondere eigenschappen maar kennen in het algemeen ook geen zwakten. Elfen zijn weinig krachtig, maar hebben veel Essence en kunnen leven regenereren, tevens zijn ze snel. Dwergen zijn klein, kunnen als enige ras een headshot overleven en hebben een hele boel Essence. Deze laadt echter zeer langzaam weer op. Daar is echter iets voor: dwergen kunnen Essence uit hun omgeving trekken, bijvoorbeeld uit je medespelers, tegenstanders of uit gedane magie. De trollen zijn langzaam, lomp en hebben weinig Essence. Wel zijn ze enorm sterk en krijgen ze een armour op het moment dat je op ze schiet (dit kost ze Essence) en kunnen ze de grootste wapens met het meeste gemak hanteren. Combineer vier verschillende rassen met elk eigen voors en tegens met wapens, technologie en magie en je kunt eindeloze combinaties bedenken van mogelijke tactieken voor verschillende situaties. Dit is de absolute kracht van Shadowrun die in elk gespeeld potje als een paal boven water staat.


Het gaat mis op het moment dat je kijkt naar de hoeveelheid aangeboden content en de afwerking van kleine details. Op contentgebied merk je snel dat er enkele dingen missen. Zo kent de game maar drie gamemodi. Eerste gamemode is Raid, een soort capture the flag met één vlag waarbij één team de vlag verdedigt en het andere team de vlag moet ophalen en naar eigen basis moet brengen. Extraction is bijna hetzelfde, nog steeds één vlag, maar nu is er geen verdedigend of aanvallend team: beide teams gaan voor de vlag. De derde mode is Attrition, waarbij het doel simpelweg is om iedereen van het andere team af te maken. De vlag is echter ook in deze mode aanwezig, hier geldt echter: de vlagdrager is de persoon die exact kan zien waar de tegenstander zit. Met zijn allen achter de vlagdrager aan zou dus een tactiek kunnen zijn. Verdeel deze drie gamemodes over de negen aanwezige maps en je komt snel tot de conclusie dat het allemaal wat karig is. Ben je echter helemaal gek van het ouderwetse Capture the Flag, dan kan de toevoeging van magie en technologie je snel weer vele uren aan het gamen krijgen. Ook moet gezegd worden dat de maps erg goed in elkaar steken.

Op de afwerking is ook het een en ander aan te merken. Over het algemeen straalt de game een goede afwerking uit: goede, doch ietwat kale graphics, een enorm stabiele framerate en lagvrije gameplay. Op de belangrijkste punten is er dus een goede game afgeleverd. Kijk je echter naar de afwerking van kleine details in levels en personages, dan zie je dat er echt iets mist wat de game grafisch spannend kon maken. Ook ontbreken er animaties waardoor het soms erg lachwekkend lijkt (het beklimmen van ladders kent totaal geen animatie, wat resulteert in zwevende personages). Op het gebied van geluid is verder alles voldoende, de belangrijkste dingen zijn voor gezorgd, maar ook daar mist een ‘edge’ waardoor het spannend wordt. Een beetje meer muziek was bijvoorbeeld leuk geweest en het had zeker gekund, gezien de leuke muziek in het introfilmpje.


Hoe moet je een game met een cijfer beoordelen die aan de ene kant op meerdere fronten iets compleet nieuws aflevert en op die fronten een geweldige uitwerking kent, en aan de andere kant een groot gebrek aan content kent? Uiteindelijk blijft de gedachte dat het een love it or hate it game is waarbij het plezier bij gamers die graag online shooters spelen toch zal overheersen. De combinatie van magie en wapens is elk gespeeld potje anders en er zijn talloze combinaties morgelijk. Het zal wel even duren voordat iedereen uitgevonden heeft wat de ideale combinaties zijn en op dat punt zal er altijd een team zijn dat die ideale instellingen weer genadeloos weet neer te slaan. Dé grote kracht van een goede online game en daarom krijgt Shadowrun terecht een 78.
Pagina: 1 | 2
Beoordeling
Gameplay   87
Sound   71
Graphics   73
Replay   85

Hate it or love it.
78


12:20  Diablo aankondiging op BlizzCon?
11:13  Shadow Hearts: From the New World
 Reacties (12)
 Pagina: 1
FreeMad op 07-06-2007 om 12:44 [Niv: 23 / Exp: 1164]
goed geschreven hoor roderick. maar zoals je al zij zijn er heel weinig vista gamers. ik ben er in totaal ongeveer 1 of 3 tegengekomen. en ik heb 150 mensen uit de dood teruggeroepen waarvan geen een vista gamer is.

Tristan op 07-06-2007 om 13:31 [Niv: 50 / Exp: 2525]
@FreeMad
150 X dezelfde maat van jou ??

Leuke combinatie magie en guns

dead cop op 07-06-2007 om 13:31 [Niv: 6 / Exp: 290]
wattan heb je ze stuk voor stuk gevraagd of ze vista gamers zijn.

dead cop op 07-06-2007 om 13:32 [Niv: 6 / Exp: 290]
tristan speel je bitefight

Tristan op 07-06-2007 om 13:39 [Niv: 50 / Exp: 2525]
@dead cop
Nope, af en toe kijk ik mee als een maat van mij speelt ;p. Ik ken het wel misschien in de toekomst ooit eens .

Edit je post de volgende keer .

Gewijzigd door Tristan op 07-06-2007 om 13:40

dark lars op 07-06-2007 om 15:02 [Niv: 108 / Exp: 5400]
nee das een achievement d8 ik zo weet hij dat

FreeMad op 07-06-2007 om 16:29 [Niv: 23 / Exp: 1164]
ja ik had al snel een achivement van 100 resurections maar geen een van reseroct van een andere platform daarom weet ik het. maar ik heb wel een achievement van crossplatform spelen.

NoCaH op 07-06-2007 om 19:09 [Niv: 5 / Exp: 240]
eerste potje dat ik speelde had ik die achievement al, van ressurect iemand van een ander platform. Dus of ik had geluk, of jij hebt pech :-)

FreeMad op 07-06-2007 om 21:11 [Niv: 23 / Exp: 1164]
dan zal ik wel ontzetende pech hebben

Master Killer op 08-06-2007 om 13:03 [Niv: 87 / Exp: 4361]
Is de full versie dan al te koop? Ik heb gisteren de demo op mijn xbox 360 gespeeld. Toen ik de training levels had voltooid ging ik online in een public match. Alleen toen bleef die maar zoeken naar andere tegenstanders. Dacht ik even dat niemand die demo heeft en ook online is. Maar na 3 minuten had die eindelijk wat tegenstanders gevonden.

Ik vind alleen heel irritant dat je perse bij zoon stomme boom moet gaan staan om leven terug te krijgen. Ik had een optie gemaakt waaruit je kan kiezen voor de stomme boom healt systeem. Of voor een healt systeem waarbij die boom weg is en als je schade hebt en je loopt geen schade meer op dat je dan langzaam geneest. Zoals bij Gears of War.

Sn34ky op 10-06-2007 om 21:24 [Niv: 29 / Exp: 1464]
Ik ben hem meteen gaan halen toen ik de demo had gespeelt. Erg verslavende online mode

Gast (62.131.188.xxx) op 17-06-2007 om 19:17
master killer: kies voor het ras elf

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Shadowrun
Type:
Game
Releasedatum:
01-06-2007
Ontwikkelaar:
FASA Studio
Uitgever:
Microsoft
Media:








Meer media