Microsoft probeert een ingang te vinden tot de harten van de Japanse gamers, games als Blue Dragon moeten daartoe bij gaan dragen.
In een interview praat producer Sakaguchi over het spel en gaat daarbij onder andere in op het battle systeem. In het spel kom je zowel vijanden tegen die in goede als slechte relatie tot elkaar staan. Een gevecht met twee rivaliserende monsters kan hierdoor het gevolg hebben dat één van deze monsters jou helpt, bijvoorbeeld door je te helen bij schade.
Net als in een typische RPG kun je nieuwe dingen leren door informatie binnen de steden te vergaren. Deze vergaarde informatie kan je later in het spel weer helpen. De manieren waarop dit zal gaan wilde hij helaas nog niet kwijt. Tevens kun je boeken lezen, zo heeft Blue Dragon honderd boeken met ieder hun eigen (kleine) verhaal.
Als laatste ging Sakaguchi nog in op de ontwikkeling van het spel, zo liet hij weten dat het spel voor ongeveer 90 procent klaar is. De overige 10 procent vergt echter nog wel wat werk.
Op 7 december zal Blue Dragon in Japan verschijnen, wij moeten wachten tot het volgend jaar.
Met dank aan Tecnomic NL voor het melden van dit nieuws.
|