Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
23 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
22 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 April 2024 
(0) 
20 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
(3) 
30 Maart 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
28 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
Serious Sam Collection
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Een Industrie Die Verandert...
Gamed Most Loved - Best Reviewed
Preview:

Crackdown


Door Rene Groen op 24-09-2006 om 00:10
Bron: Gamed

De woorden Microsoft, Dave Jones en Grand Theft Auto zou je de kernbegrippen kunnen noemen die in het spel Crackdown samen komen. Hoe hoe en waarom hiervan lees je in onderstaande preview.

Real Time Worlds en Microsoft bundelen hun krachten om met een spel te komen dat veel weg lijkt te hebben van een futuristisch Grand Theft Auto. Heel vreemd is dit echter niet, aan het hoofd van de game staat namelijk Dave Jones, de man die verantwoordelijk was voor de oprichting van het oorspronkelijke team achter Grand Theft Auto. Vele jaren zijn inmiddels verstreken en een groot deel van dit team is overgestapt naar Real Time Worlds, de nieuwe studio van Dave Jones.

In Crackdown speel je niet zomaar een nobody, maar een lid van The Agency, een agentschap dat Pacific City vrij dient te houden van criminaliteit. Het doel dat jij meekrijgt is om de bazen van een drietal organisaties uit te schakelen. Uiteraard kun je niet zomaar naar binnen stormen, onder deze bazen staat namelijk een breed scala aan tussenpersonen. Ieder van deze tussenpersonen heeft weer zijn eigen functie, bijvoorbeeld het verzorgen van de wapens of de auto's binnen de organisatie. Schakel je zo'n tussenpersoon uit dan is deze invloed meteen merkbaar op straat. Stel dat jij de wapenleverancier uitschakelt, dan zie je dat de verdediging van deze organisatie af neemt, waar jij weer je voordeel uit kunt halen.



Hoewel je een 'once man force' bent kun je je toeleggen op specialiteiten om zo een eerlijke strijd aan te gaan. Bij deze specialiteiten ligt de keuze van het gebruik bij de speler zelf. Stel dat jij veel in je auto rijdt om je te verplaatsen, dan zullen je vaardigheden hierin ook toenemen. Besluit je echter te gaan lopen en de auto te laten staan, dan neemt je lichaamskracht meer toe. Naast deze vaardigheden kun je het karakter bijvoorbeeld ook uit laten blinken in het gebruik van explosieven, schieten of gooien. Vooral deze laatste is leuk om te gebruiken, omdat je naarmate de game vordert dan zelfs met mensen of auto's kunt gaan smijten. Combineer je dit weer met schieten, dan gooi je een auto de lucht in om deze vervolgens neer te schieten, met een enorme explosie tot gevolg.

Het doel van Crackdown is om daadwerkelijk aan te tonen wat next-generation in houdt. Als je bij een oude Grand Theft Auto vier auto's naast elkaar parkeerde om zo een barricade op te werpen, dan kon je erop aan dat dit weer verdwenen was als je na twee minuten terug kwam. In Crackdown kun je gerust een paar blokjes om, als je terug komt moet deze barricade er nog steeds staan. Daarnaast zijn auto's niet alleen om te rijden, maar kun je ze ook als schild gebruiken door bijvoorbeeld een autodeur uit zijn portier te rukken. Al dit soort kleine elementen moeten Crackdown nog beter maken dan enkel een Grand Theft Auto in een futuristische setting.



Hoewel het verhaal een grote rol speelt binnen het verhaal van Crackdown ben je hier zeker niet aan gebonden. Als je zin hebt om lekker rond te rijden en de wereld te verkennen houdt het spel je hier zeker niet in tegen. Ook de achievements hebben hier een groot aandeel in, zo liet Dave Jones al in interviews weten. Zo hoog mogelijk op een gebouw komen of een auto zo ver mogelijk laten springen hebben voor het verhaal wellicht geen meerwaarde, er zijn wel degelijk achievements aan verbonden.

Voor de mensen die al genoeg met zichzelf gespeeld hebben in hun leven biedt Crackdown ook uitkomst, het spel kent namelijk een co-op optie die je Pacific City samen met een vriend of vriendin laat ontdekken. Als je daarbij ook nog eens optelt dat het spel een soundtrack met meer dan honderd gevarieerde nummers heeft, kunnen we concluderen dat Crackdown een titel is om in de gaten te blijven houden.


00:11  Warhawk gaat multiplayer
00:09  Screenshots en trailer Super Monkey Ball
 Reacties (8)
 Pagina: 1
Tecnomic NL op 24-09-2006 om 01:20 [Niv: 164 / Exp: 8218]
Heb je een preview build van het spel ontvangen of is de preview gebasseerd op de vrijgegeven info ?

Ik vind het wel handig om dit soort zaken te vermelden bij een preview, maar goed wie ben ik

ApoC op 24-09-2006 om 10:33 [Niv: 101 / Exp: 5061]
Idd tecnomic, maar dit spel lijkt me niks voor mij....

Rene Groen (Eindredacteur) op 24-09-2006 om 11:16 [Niv: 747 / Exp: 37333]
Als we een preview build van een spel hebben gehad staat dat erbij, als dat niet het geval is zetten we het er niet bij. Dit laatste is dus het geval voor deze preview.

Tecnomic NL op 24-09-2006 om 17:37 [Niv: 164 / Exp: 8218]
Oke dan heb ik niks gezegt

Jeweet op 24-09-2006 om 21:30 [Niv: 74 / Exp: 3697]
zie er wel...oke uit

Gast (213.17.28.xxx) op 29-09-2006 om 17:39
deze game vind ik echt zo lelijk
die style komt mij de neus uit
geen cell shaded rommel meer.

gekegerit op 10-10-2006 om 13:56 [Niv: 2 / Exp: 100]
ziet er cool uit maar ik wil eerst een demo doen

Gast (201.9.115.xxx) op 22-05-2007 om 20:29
_O_

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Crackdown
Type:
Game
Releasedatum:
23-02-2007
Ontwikkelaar:
Real Time Worlds
Uitgever:
Microsoft
Media:








Meer media