Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
02 Mei 2025 
(8) 
01 Mei 2025 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(8) 
30 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(1) 
29 April 2025 
(1) 
(0) 
(4) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
28 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
23 April 2025 
(0) 
(3) 
22 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 April 2025 
(1) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
15 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 April 2025 
(0) 
(0) 
(7) 
13 April 2025 
(1) 
(4) 
12 April 2025 
(4) 
(2) 
11 April 2025 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2025 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
09 April 2025 
(0) 
(3) 
(8) 
(0) 
(0) 
08 April 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(10) 
(1) 
(0) 
07 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
06 April 2025 
(0) 
(0) 
(4) 
04 April 2025 
(3) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
03 April 2025 
(8) 
(0) 
(0) 
02 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
Gamed Gamekalender Mei 2025
Lost Records: Bloom & Rage - Tape 2
Croc: Legend of the Gobbos
Gamed Gamekalender April 2025
Nieuws:

Cecil: "Gamebudgetten zijn te groot"


Door Rene Groen op 09-08-2006 om 00:04
Bron: Games Industry

Het lijkt ideaal. Al jaren loop je met het idee voor die ene game en nu krijg je eindelijk de kans. Vele miljoenen worden er in het project gepompt, maar komt dat de kwaliteit wel ten goede?

Deze vraag stelde Charles Cecil (Broken Sword reeks) zichzelf ook. Volgens hem kosten hedendaagse games veel te veel en zie je het er aan de kwaliteit niet van af. Als voorbeeld hiervoor noemde hij The Godfather van Electronic Arts. Het spel werd hun duurste project ooit, maar wist als spel slechts middelmatige cijfers te scoren. Verder had hij ook weinig goede woorden voor Electronic Arts, zo praten ze graag over hun team van 150 mensen die aan één project werken, volgens Cecil is dit echter totaal niet efficiënt, zowel niet commercieel als creatief.


00:04  The Rock jaagt op spionnen in Spy Hunter movie
00:04  Geen Resident Evil 5 op Xbox 360 in Japan?
 Reacties (7)
 Pagina: 1
Gast (83.118.157.xxx) op 09-08-2006 om 08:20
ik ben het hiermee volkomen eens. veel echt goede spellen zijn gemaakt door een of ander onbekende ontwikkelaar die het veel liever wil om een echt goed/origineel spel te ontwikkelen dan zo'n groot commercieel k*tbedrijf als EA.

Joni Philips (Eindredacteur) op 09-08-2006 om 09:10 [Niv: 1183 / Exp: 59165]
<< veel echt goede spellen zijn gemaakt door een of ander onbekende ontwikkelaar die het veel liever wil om een echt goed/origineel spel te ontwikkelen dan zo'n groot commercieel k*tbedrijf als EA. >>
Daar ben ik het dan weer niet mee eens, de meeste onbekende ontwikkelaars krijgen gewoon de kans niet om een consoletitel te maken, laat staan een goede.

Master Killer op 09-08-2006 om 11:20 [Niv: 87 / Exp: 4361]
Tja misschien komt het wel dat wij gamers, voortaan te veel verwachten. Als in een race game de auto's allemaal een lijn volgen vinden we het al niet meer goed. Als het door een bedrijf al goed is gedaan, dan willen we dat een ander bedrijf die een game maakt in hetzelfde genre daar ook aan denkt of het moet verbeteren. Wij nemen vaak ook al niet meer genoegen met een shooter zonder multiplayer. Enz... we willen kwaliteit, en games moeten steeds beter...

Of heb ik het mis, laat het me dan weten

Gast (84.192.211.xxx) op 09-08-2006 om 13:01
Ja, je hebt wel gelijk, maar ge wilt toch de tijd niet stilzetten op gamegebied, dus vooruitgang moet betaald worden, maar het moet inderdaad véél efficiënter

ApoC op 09-08-2006 om 18:50 [Niv: 101 / Exp: 5061]
Bne het met Joni eens.

Joni Philips (Eindredacteur) op 09-08-2006 om 18:52 [Niv: 1183 / Exp: 59165]
Master Killer, is dat ons goed recht niet? Klant is koning en de klant heeft nu eenmaal maar genoeg geld voor de creme de la creme. En daar hoort 95% van de games niet toe.

link0007 op 17-08-2006 om 13:13 [Niv: 65 / Exp: 3259]
tja, het probleem ligt toch echt bij de devs, je kan wel zeggen dat ze geen kans hebben, maar voor een paar 1000 en een goede demo versie van je spel, geeft microsoft je al een dev kit voor xbox live arcade... en volgens geruchten komt er ook nog een soort "frontpage" achtig programma om arcade spellen mee te maken, ongeveer €100 als je hem gratis weggeeft, een stuk meer als je hem verkoopt, en €0 als je hem alleen zelf wilt spelen... klinkt als een goede deal, al moet je natuurlijk wel wat ervaring hebben in C++ en game design (voor wie wil weten hoe "spelletjes maken" moet: www.gamemaker.nl tis niet echt moeilijk met al die standaard dingetjes, maar zeker leuk voor de lol)

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.