Twaalf jaar, zolang is Silicon Knights al bezig met Too Human. Later dit jaar zal het spel eindelijk zijn gezicht laten zien op de Xbox 360, vandaag wat nieuwe details.
- Het spel draait op een aangepaste Unreal 3 Engine. De aanpassingen zitten hem vooral in de camera, die ze naar eigen wens hebben ingevuld. Deze camera moet zo goed werken dat de speler zich nooit zorgen hoeft te maken om het bijsturen ervan. Pak je bijvoorbeeld wapens voor op afstand dan zoomt de camera uit, pak je ze voor korte afstand dan zoomt de camera in.
- Het script en de acties uit Too Human zijn waarschijnlijk het meest intensieve wat ontwikkelaar Silicon Knights ooit heeft gedaan.

- Online gameplay speelt een grote rol, waaronder de co-op multiplayer (tot vier spelers). Alles wat je in singleplayer kunt doen moet ook in multiplayer mogelijk zijn, wel zullen vijanden op andere plaatsen zitten en zul je ook andere dingen anders zien zodat de replay waarde hoog is.
- De gameplay is makkelijk om aan te leren. In tegenstelling tot Eternal Darkness, waar de echte interesse na twee of drie uur ontstond, moet je bij Too Human binnen enkele minuten het goede gevoel hebben.
- Op het scherm zul je weinig afgeleid worden omdat deze vrijwel leeg is. Het is niet dat ze het geheel HUD vrij wilden maken, wel wilden ze het zo intuïtief mogelijk hebben.
- Afhankelijk van het soort armour dat je aan hebt krijg je een andere kleur wanneer je geraakt bent. Hierdoor heb je door waar je precies geraakt bent.
|