Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
02 Mei 2025 
(6) 
01 Mei 2025 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(8) 
30 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(1) 
29 April 2025 
(1) 
(0) 
(4) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
28 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
23 April 2025 
(0) 
(3) 
22 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 April 2025 
(1) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
15 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 April 2025 
(0) 
(0) 
(7) 
13 April 2025 
(1) 
(4) 
12 April 2025 
(4) 
(2) 
11 April 2025 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2025 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
09 April 2025 
(0) 
(3) 
(8) 
(0) 
(0) 
08 April 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(10) 
(1) 
(0) 
07 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
06 April 2025 
(0) 
(0) 
(4) 
04 April 2025 
(3) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
03 April 2025 
(8) 
(0) 
(0) 
02 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
Top 10 - Slechtste Uwe Boll Films
Het Ontstaan van een Game
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Een Industrie Die Verandert...
Nieuws:

Speaker in WiiMote omdat Rumble onvoldoende is


Door Joni Philips op 23-07-2006 om 00:05
Bron: Aussie-Nintendo

Met de besturing van de WiiMote moet de Wii zeker iets speciaal worden, maar de bewegingsensor is zeker niet het enige wat uniek wordt voor de console. Zo was de aankondiging van de speaker in de WiiMote ook speciaal. Shigeru Miyamoto legde aan het Japanse Nintendo Dream uit waarom het nodig was.

De speaker werd volgens Miyamoto ingebouwd om de feedback van de game naar de speler te vergroten, tot nu toe gebruikten de controllers daarvoor Rumble, maar dat is volgens Miyamoto onvoldoende. Daarom besloot men bij Nintendo om de speaker in de controller te laten. Hij liet ook weten dat de originele beslissing om de NunChuck en de WiiMote te splitsen in de eerste plaats kostreductie was, maar al snel zag men dat dit ook de vrijheid verhoogde waardoor het nu ook een integraal onderdeel is van de Wii.

Zo integraal zelfs dat Miyamoto verwacht dat mensen het spelen met de gewone controller na een tijdje gaan verleren. Zelf heeft hij een hele tijd nodig gehad om het gewoon te raken om met de WiiMote in de linkerhand te spelen en de NunChuck in de rechterhand, wat volgens hem de populairste manier van spelen zal worden bij nieuwe gamers.

Super Mario Galaxy, The Legend of Zelda: Twilight Princess.,Wii Sports en de Remote Pointer Demo zijn enkele van de games waar Miyamoto aan werkt, maar dat zijn zeker niet de enige volgens hem, de anderen zijn gewoon nog niet aangekondigd. Zo zou er een game komen waarbij de speaker in de WiiMote zeer belangrijk zal worden. Zo zal de controller in die game hints geven aan bepaalde spelers. We zijn benieuwd.


00:06  Japanse Idolm@ster krijgt site
00:05  Yakuza smokkelt twintig screenshots
 Reacties (8)
 Pagina: 1
Gast (213.93.173.xxx) op 23-07-2006 om 01:04
1e!!! yeey..cool trouwens }>

Joker op 23-07-2006 om 10:08 [Niv: 67 / Exp: 3369]
Het is in ieder geval een leuk origineel idee. Ik heb ook tijdens de E3 opgevangen dat de rumble in de wiimote maar heel licht is, dus dit geeft wel wat extra's.

Stormbreaker op 23-07-2006 om 11:04 [Niv: 24 / Exp: 1217]
Lijkt me vet, maar heeft de Nunchuck nou ook een beweginssensor?

Gast (82.171.200.xxx) op 23-07-2006 om 11:35
ja die heeft er ook 1

NL|MegaMika op 23-07-2006 om 11:36 [Niv: 134 / Exp: 6703]
Hij overdrijft wel als hj zegt dat we de gewone controller gaan verleren. Ik weet haast wel zeker dat 50-75% van de games die ik koop gewoon met de classic controller gespeeld gaan worden.

Gast (82.171.177.xxx) op 23-07-2006 om 21:54
lol... ik dacht dat dit een artikel was waarin de wii zou worden afgezeken doordat de titel is: Speaker in WiiMote omdat Rumble onvoldoende is -> ik nam aan dat er bedoeld werd dat een of andere gast van ms/sony zegt dat: die rumble functie in de wii is bagger... om dat te compenseren hebben ze daarom maar een speaker erin gedaan...

Gast (213.10.207.xxx) op 23-07-2006 om 23:38
de speaker gaat gebruikt worden met animal crossing wii
om makelijk insecten te vangen
:P

Sheik op 26-07-2006 om 22:07 [Niv: 1 / Exp: 30]
het lijkt me vet cool als je dan zelda speelt , dat je de pijl van de controller naar het scherm hoort suizen

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Nintendo Wii
Type:
Hardware
Releasedatum:
08-12-2006
Ontwikkelaar:
Nintendo
Uitgever:
Nintendo
Media:








Meer media