Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
02 Mei 2025 
(8) 
01 Mei 2025 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(8) 
30 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(1) 
29 April 2025 
(1) 
(0) 
(4) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
28 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
23 April 2025 
(0) 
(3) 
22 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 April 2025 
(1) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
15 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 April 2025 
(0) 
(0) 
(7) 
13 April 2025 
(1) 
(4) 
12 April 2025 
(4) 
(2) 
11 April 2025 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2025 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
09 April 2025 
(0) 
(3) 
(8) 
(0) 
(0) 
08 April 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(10) 
(1) 
(0) 
07 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
06 April 2025 
(0) 
(0) 
(4) 
04 April 2025 
(3) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
03 April 2025 
(8) 
(0) 
(0) 
02 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
Top 10 - Slechtste Uwe Boll Films
Het Ontstaan van een Game
Serious Sam Collection
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Nieuws:

Ook de rumble functie evolueert


Door Roderick op 20-06-2006 om 08:54
Bron: Gamepro

Terwijl Microsoft en Nintendo het nog in hun controllers hebben doet Sony niet de moeite om een systeem te ontwikkelen voor hun nieuwe controller. De tiltfunctie lijkt voor hen genoeg.

Microsoft heeft al meermalen geuit hoe stom men dit vindt, aangezien zij juist vinden dat de rumble functie een extra dimensie toevoegt aan het spelen. Na al deze schreeuwen naar aandacht doet Microsoft er ook nog iets aan, samen met partner en eigendom Immersion.

Immersion ontwikkelt een vernieuwd systeem van trillen waarbij er veel meer subtiele verschillen doorgegeven worden aan de controller. In een demonstratie werden Xbox controllers met Star Wars: Jedi Knight II getoond. Met deze game kwamen de nieuwe mogelijkheden naar voren.

Zo zorgde de lightsaber voor een zachte trilling in de controller en bij het uitdoen van de saber gaf de controller een fikse puls. Ook vuurwapens krijgen speciale effecten: de trilfunctie wordt gesynchroniseerd met het vuren van een machinegeweer en ook de feedback van een rocketlauncher is nu realistischer te voelen. Bij het wapen wisselen zullen er ook verschillende trillingen waar te nemen zijn.

Immersion Studio wordt de tool om deze nieuwe functies makkelijker in te bouwen. De vraag is alleen nog maar of dit om een software systeem gaat of de motortjes van de controller ook aangepast moeten worden.


09:02  Demo voor Prey komt donderdag
08:51  Soul Calibur 4 bestaat
 Reacties (8)
 Pagina: 1
360spin! op 20-06-2006 om 09:46 [Niv: 63 / Exp: 3149]
vet vet vet maar overbodig

Hannibal op 20-06-2006 om 12:42 [Niv: 17 / Exp: 848]
Misschien komt er dan wel de Xbox360 II Controller, beetje zoals Sony met de Dualshock2 kwam.
Lijkt mij wel een goede vooruitgang vernieuwde technieken waardoor het nog realistischer zou worden met deze rumble functie.

project H.A.M.M.E.R op 20-06-2006 om 14:14 [Niv: 16 / Exp: 790]
dit was al bij de cube controller..., die kon al zachter en harder trillen!

Gast (80.100.214.xxx) op 20-06-2006 om 14:15
chkers wel vet

jopola op 20-06-2006 om 15:59 [Niv: 45 / Exp: 2250]
@project H.A.M.M.E.R

Game Cube controller gebruikt andere techniek.

jovel op 20-06-2006 om 17:52 [Niv: 1 / Exp: 49]
Volgens mij moeten er ook andere motors in de controllers omdat ik in een ander bericht heb gelezen dat deze nieuwe techniek ook mindere stroom zou berbruiken.

Gast (84.41.183.xxx) op 20-06-2006 om 19:05
whahaha nu sony ermee gekapt is, doen ze alles om de rumble functie toch in de andere controllers te houden... het is een leuke toevoegsel, maar niet essentieel voor de gameplay.

Gast (84.25.228.xxx) op 23-07-2006 om 12:02
euhm.... een trilling harder of zachter maken in een controller is niet moeilijk hoor, en de xbox heeft dat ook al... welke controller niet?
het synchronisatie is wel anders, dan kunnen ze tog geen motortje meer gebruiken? of ze moeten er vier hebben... en rumble is tog egt een must in een controller, al is het maar om het extra gewicht...

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Xbox 360
Type:
Hardware
Releasedatum:
02-12-2005
Ontwikkelaar:
Microsoft
Uitgever:
Microsoft
Media:








Meer media