Iedereen heeft het wel al eens gehad, een game kopen waarvan je denkt dat hij super gaat zijn en dan een zware teleurstelling ervaren eens je het spel effectief speelt. Dat moet toch de schuld zijn van de developer denk je dan.
Fout, zegt David A. Rodriguez, een designer die werkt voor High Voltage Software. Die developer was onder andere verantwoordelijk voor abominabele games als Charlie and the Chocolate Factory en Zathura. Hij heeft duidelijk ervaring met slechte games en legt in een artikel op PopCultureShock uit hoe het komt dat de meeste games slecht worden. Hij beweert dat bij de meeste developers iedereen gemotiveerd is om van elke game een topper te maken, maar dat er soms nu eenmaal twijfelachtige beslissingen worden genomen door de mensen van bovenaf, de mensen die hun betalen.
But sometimes no matter how hard you work, someone more powerful than you is going to come in and stick their d!^* in your peanut butter.
Als je in de game-industrie werkt, ben je geen artiest zoals sommigen denken. Je werkt meer bij een klantendienst waar de klant (de publisher/producer) koning is. Zo trekt hij een vergelijking met iemand die een architect plannen laat tekenen en dan toch maar beslist dat hij geen rechte hoeken in zijn huis wil, maar dat toch alles twee weken later afgewerkt moet zijn.
Met zijn nieuwste game gaat het beter worden, ondanks het feit dat hij momenteel aan de PSP game 50 Cent: Bulletproof - G-Unit Edition werkt. De game is momenteel beter dan hij zelf verwacht had. We zijn alvast benieuwd naar die game.
|