Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
06 Mei 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(4) 
(1) 
(2) 
(0) 
(1) 
05 Mei 2025 
(0) 
(10) 
04 Mei 2025 
(2) 
(1) 
(1) 
(0) 
03 Mei 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
02 Mei 2025 
(8) 
01 Mei 2025 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(8) 
30 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(3) 
(1) 
29 April 2025 
(1) 
(0) 
(4) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
28 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
23 April 2025 
(0) 
(3) 
22 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 April 2025 
(1) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
15 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 April 2025 
(0) 
(0) 
(7) 
13 April 2025 
(1) 
(4) 
12 April 2025 
(4) 
(2) 
11 April 2025 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2025 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
09 April 2025 
(0) 
(3) 
(8) 
(0) 
(0) 
08 April 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(10) 
(1) 
(0) 
07 April 2025 
(0) 
Grand Theft Auto VI - De Locaties
Grand Theft Auto VI - De Personages
Days Gone Remastered
Gamed Gamekalender Mei 2025
Nieuws:

Geef developers niet de schuld van slechte games!


Door Joni Philips op 07-06-2006 om 14:45
Bron: Eurogamer

Iedereen heeft het wel al eens gehad, een game kopen waarvan je denkt dat hij super gaat zijn en dan een zware teleurstelling ervaren eens je het spel effectief speelt. Dat moet toch de schuld zijn van de developer denk je dan.

Fout, zegt David A. Rodriguez, een designer die werkt voor High Voltage Software. Die developer was onder andere verantwoordelijk voor abominabele games als Charlie and the Chocolate Factory en Zathura. Hij heeft duidelijk ervaring met slechte games en legt in een artikel op PopCultureShock uit hoe het komt dat de meeste games slecht worden. Hij beweert dat bij de meeste developers iedereen gemotiveerd is om van elke game een topper te maken, maar dat er soms nu eenmaal twijfelachtige beslissingen worden genomen door de mensen van bovenaf, de mensen die hun betalen.

    But sometimes no matter how hard you work, someone more powerful than you is going to come in and stick their d!^* in your peanut butter.

Als je in de game-industrie werkt, ben je geen artiest zoals sommigen denken. Je werkt meer bij een klantendienst waar de klant (de publisher/producer) koning is. Zo trekt hij een vergelijking met iemand die een architect plannen laat tekenen en dan toch maar beslist dat hij geen rechte hoeken in zijn huis wil, maar dat toch alles twee weken later afgewerkt moet zijn.

Met zijn nieuwste game gaat het beter worden, ondanks het feit dat hij momenteel aan de PSP game 50 Cent: Bulletproof - G-Unit Edition werkt. De game is momenteel beter dan hij zelf verwacht had. We zijn alvast benieuwd naar die game.


14:50  Nieuwste cijfers van Famitsu
14:31  FFXIII moet op Advent Children gaan lijken
 Reacties (8)
 Pagina: 1
Rene Groen (Eindredacteur) op 07-06-2006 om 15:10 [Niv: 751 / Exp: 37560]
Charlie and the chocolate factory was een aanfluiting, voor een groot deel door de Oempa-Loempa die je bijzonder slecht volgden en overal achter bleven steken.

Toch vind ik het maar een makkelijke uitspraak, snel de schuld bij iemand anders leggen. Als gamer speel je een slecht spel, het maakt dan echt niet uit wie daarvoor gezorgd heeft, beetje de schuld op elkaar afschuiven zo.

Gast (84.82.53.xxx) op 07-06-2006 om 15:49
dan moeten ze maar beter op letten met games maken je weet toch dat iedereen wel een lange en goeie game willen zonder vast komt te zitten of te veel fouten in een game zitten ENZ...... maar ja niet iedereen is perfect met games maken en je moet ook goede apratuur en andere spullen hebben.

Gast (81.240.96.xxx) op 07-06-2006 om 15:51
ik denk dat geen enkele developper een slechte game wil maken, dus volges mij zit er toch een kern van waarheid achter zijn uitspraak

Rene Groen (Eindredacteur) op 07-06-2006 om 16:23 [Niv: 751 / Exp: 37560]
Dat kan wel kloppen Gast, maar als ik een toets maak (zonder deze goed geleerd te hebben) heb ik ook nooit de intentie om een onvoldoende te halen en toch gebeurt het. Ligt het dan aan mijn slechte leren of aan de toets?

Jirachi-Z op 07-06-2006 om 21:20 [Niv: 6 / Exp: 301]
ik denk dat de toets te moeilijk was
nee grapje, ik denk ook dat dat die ene gast wel gelijk heeft.

Gast (84.192.30.xxx) op 08-06-2006 om 00:04
ik geef de schuld aan de developers!!

tis hun schuld dat de spellen niet goed worden!!

Gast (84.82.53.xxx) op 12-06-2006 om 18:48
goed gezegt Gezer :)

Joni Philips (Eindredacteur) op 12-06-2006 om 18:52 [Niv: 1183 / Exp: 59168]
René, maar als ze zeggen dat je een eindwerk moet maken over romeins keizer Nero en je hebt daar 5 weken voor, en dan de dag voordat je moet inleveren, zeggen ze dat je een eindwerk moet maken over Caesar. Wiens schuld is het dan dat je Caeser werk suckt? Dat is wat hij wil zeggen.

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.