Breed wordt Microsoft geroemd om de zeer sterke online mogelijkheden van de Xbox en de Xbox 360. De consoles sluiten bijna naadloos aan bij Xbox Live en geven door de service de games net dat kleine beetje extra waardoor het langer leuk blijft.
Alleen, is dat wel zo? Nieuwe ontwikkelaars van games voor de Xbox en Xbox 360 werden afgeschuwd door het feit dat Xbox Live niet altijd even handig werkt om voor te programmeren. Arena.net heeft, naar aanleiding van de klachten rondom het programmeren, besloten om eerst nog niet te gaan werken aan een Xbox 360 game.
Microsoft hoopt, na lang verteld te hebben dat de problemen zullen zijn opgelost in de volgende XNA, dat de ontwikkelaars door de nieuwe release van XNA, het ontwikkelplatform voor de Xbox/Xbox 360, De nieuwe release van het ontwikkelplatform staat voor Mei van dit jaar.
Grote voordeel van de nieuwe beslissingen in de XNA is dat bedrijven nu ook zelf eigen servers mogen hebben waarop een deel van de Xbox Live service kan draaien. Hierdoor zou het bijvoorbeeld mogelijk zijn om World of Warcraft te kunnen spelen op de Xbox 360. Hoewel het onwaarschijnlijk is dat deze game zal verschijnen lijkt het er op dat mede door deze beslissing van Microsoft ontwikkelaars met minder aarzeling naar het Xbox of Xbox 360 platform zullen kijken.
|