Na drie succesvolle delen is het tijd om de Devil May Cry next-gen te laten gaan. De PlayStation 3 is uiteraard uitverkoren om dit te laten gebeuren, en vandaag zijn er de nodige gameplay elementen bekend gemaakt.
Director Hideaki Itsuno gaf in zijn blog enkele van deze elementen weg, en we hebben ze voor je op een rijtje gezet.
- Itsuno gaf aan dat ze dit keer meer uitgaan van een zogeheten freestyle air-combat systeem.
- Dantezal kunnen upgraden in level in een lineair systeem. Daarnaast is het mogelijk om bepaalde aanvallen zelf toe te wijzen aan knoppen. Hierdoor kun je de aanvallen volledig customizen, waardoor het voor iedereen prettig speelbaar moet zijn.
- Devil May Cry 4 zal vooral een moeilijke game worden. Het zal echter niet zo moeilijk worden als het eerste deel, maar wel moeilijker dan het derde.

- Het vierde deel bevat meer cutscrenes, meer verhaalelementen, meer combat sequenses en meer omgevingen. Daarnaast maken ze gebruik van een uitgebreide soundtrack en meer gameplay elementen dan alle voorgaande Devil May Cry games bij elkaar. Itsuno zei dan ook "In that regard, DMC4 will be a powered up DMC 3."
- Hoewel de ontwikkeling goed gaat is er nog een lange weg te gaan. Een release datum wil hij dan ook nog niet noemen.
- DMC4 zal er minimaal zo goed uitzien als toen we het op de Tokyo Game Show voorbij zagen komen.
Klinkt veelbelovend dachten wij zo.
|