De website Game Informer heeft regelmatig themaweken rondom games waar wij dankbaar informatie uit halen. De laatste game die deze eer krijgt is God of War Ragnarök.
In een interview legt lead combat designer Mihir Sheth uit dat ze voortbouwen op de ideeën van de voorganger, namelijk dat Kratos 'speelt met zijn eten'. Dit laat zich vertalen in systemen die leuk en speels zijn, en veel verschillende routes bevatten.
quote: "And when we looked at the combat in the last game, we were like, ‘We can push this further; we can find new toys and ways of playing with enemies and strategies.’ That’s been the guiding principle more than anything else.”
De sequel moet zich differentiëren ten opzichte van zijn voorganger door je nieuwe bewegingen te geven die toegankelijk zijn via de driehoek-knop op de controller. In het originele God of War zorgde dit ervoor dat je bijl terug kwam of dat je deze kon wisselen met de Blades of Chaos. Verder had het geen functie, maar dit gaat nu veranderen. Aanvallen die je via de driehoek-knop inzet heten Weapon Signature Moves, waarbij Kratos zijn wapens kan voorzien van ijs en vuur. Ook beschikt Kratos over verschillende soorten schilden, waaronder de Dauntless en Stonewall. De Dauntless stelt je in staat om, als je een aanval goed weet te pareren, een tegenaanval in te zetten waarbij je vijanden kan gooien en tijdelijk uit kan schakelen. De Stonewall is niet in staat om aanvallen te pareren, maar iedere keer als je een aanval weet te blokkeren spaar je kinetische energie. Eenmaal vol kun je deze inzetten om met het schild op de grond te slaan en een schokgolf te creëren.
Samen met de informatie werden er ook enkele nieuwe screenshots gedeeld.




|