Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
Belangrijk nieuws 
(0) 
(16) 
02 December 2021 
(0) 
(0) 
(0) 
01 December 2021 
(3) 
(2) 
(1) 
(2) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
30 November 2021 
(1) 
(1) 
(0) 
29 November 2021 
(3) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
28 November 2021 
(1) 
(0) 
27 November 2021 
(0) 
(0) 
(4) 
(0) 
26 November 2021 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
25 November 2021 
(0) 
(0) 
(0) 
24 November 2021 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
23 November 2021 
(1) 
(0) 
(0) 
22 November 2021 
(0) 
(3) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 November 2021 
(0) 
(3) 
20 November 2021 
(0) 
(5) 
(0) 
19 November 2021 
(2) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 November 2021 
(1) 
(2) 
(2) 
(0) 
(1) 
(3) 
17 November 2021 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
16 November 2021 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(1) 
(1) 
(0) 
15 November 2021 
(9) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
14 November 2021 
(0) 
12 November 2021 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
11 November 2021 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(2) 
10 November 2021 
(3) 
(1) 
(0) 
(3) 
(0) 
(1) 
(1) 
09 November 2021 
(1) 
(2) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
08 November 2021 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(5) 
(1) 
06 November 2021 
(3) 
(1) 
(0) 
(2) 
(3) 
05 November 2021 
(0) 
(0) 
(0) 
04 November 2021 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 November 2021 
(0) 
(0) 
Reviewoverzicht 2021
Gamed Gamekalender December 2021
Pokémon Brilliant Diamond
Battlefield 2042
Hands-On:

Elden Ring


Door Joni Philips op 20-11-2021 om 11:24
Bron: Gamed

Ontwikkelstudio From Software heeft een rijke geschiedenis, maar de Japanse studio heeft sinds Demon's Souls verscheen pas echt een groot, nieuw publiek bereikt. Games van regisseur Hidetaka Miyazaki staan bekend om een faire, maar hoge moeilijkheidsgraad die spelers tot het uiterste dwingen. Het is exact dit recept dat we ook mogen verwachten in Elden Ring, de nieuwste van From Software die in februari 2022 naar PC, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One en Xbox Series komt.

Het is dus nog even wachten tot Elden Ring gaat verschijnen, maar From Software en uitgever Bandai Namco Entertainment organiseerden vorige week al een uitgebreide netwerktest. Het was voor ons vooral een excuus om eens flink los te gaan in deze gloednieuwe wereld. De overgang naar een nieuwe generatie consoles is namelijk niet de enige reden om enthousiast te worden over Elden Ring. Er is allereerst een opvallende medeschrijver, Game of Thrones bedenker George R. R. Martin heeft meegewerkt aan de opzet van de wereld. De tweede, grotere reden is de belofte dat From Software lessen heeft getrokken uit alle voorgaande games om Elden Ring te versterken en om de ultieme versie van de Souls-gameplay te brengen. Het verhaal konden we natuurlijk niet testen, onze aandacht ging dan ook met name naar de gameplay.


Al snel bleek uit die test een groot verschil, namelijk de openheid van de wereld. Een kleine wandeling leidde naar een grote open vlakte, waarin heel wat te ontdekken viel. Zo waren er verschillende kleine grotten alwaar een kleine baas voor een skill-test zorgde. Ook onderweg was er hier en daar een vijand te ontdekken, met af en toe de verrassing van een grotere baas die de nodige angst inboezemde. De uiteindelijke game zal ongetwijfeld starten met een meer gefocust beginnersgebied om ervoor te zorgen dat de spelers niet onmiddellijk in het diepe worden geworpen, maar in deze netwerktest zorgde het voor een moment van verbazing. Dat gevoel werd verder versterkt toen bleek dat er overal wel wat te ontdekken viel, dat er meerdere paden waren om deze wereld door te komen, en dat het mijn keuze was hoe dit aan te pakken. Hoe groot de uiteindelijke wereld zal zijn, was hier nog niet te zien, maar het is nu al duidelijk dat dit een game wordt waarin je vele uren kunt rondlopen.

Of rondrijden, want dat is nu ook een optie. Al snel beschik je over het paard Torrent – benieuwd hoe deze wordt vrijgespeeld in de finale game – die je meer opties geeft in de gevechten, maar die je vooral sneller door de wereld laat gaan. Vooral dat is interessant want de wereld van Elden Ring bevat veel kleine dingen om te ontdekken, zoals spreuken en ingrediënten. De loot die je verdient, voelt ook steeds uniek aan. In andere games heb je wel eens de indruk dat je eindeloos dingen verzamelt om deze dan gewoon te verkopen, maar elk stuk loot lijkt hier wel uniek te zijn, en dat opent opties voor het (uit)bouwen van je karakter. Zelf heb ik er eerlijk gezegd niet te veel tijd aan besteed, maar de game geeft hierin veel vrijheid. De netwerk-test gaf je wat vooraf gefabriceerde karakters om snel aan de slag te kunnen, maar het is duidelijk dat er ruimte is om je eigen strategie te kiezen. En dankzij de vele loot heb je meestal ook in huis wat je nodig hebt om een bepaalde build te proberen.


Ook interessant om op te merken is dat men gesleuteld heeft aan het vechtsysteem, met onder andere het overnemen van het springen uit Sekiro dat nu ook zijn toegang vindt in het Soulsborne recept van Elden Ring. Een andere vernieuwing zit hem in het belonen van een meer offensieve speelstijl, door het breken van de vijandelijke stance. Door te kiezen voor een offensieve stijl kun je de verdediging van de vijand doorbreken, waardoor deze in een zwakkere positie belandt, wat een ideaal moment is om zwaar uit te halen. Tegelijkertijd is het natuurlijk nog mogelijk om te kiezen voor de traditionelere stijl met parries en blocks, waarin je eerder focust op counters, maar de optie tot deze break geeft weer wat extra mogelijkheden voor je arsenaal. Het zijn allemaal zaken die we kunnen ontdekken om te kijken in welke situatie welke optie de voorkeur draagt.

Het duurt nog even aleer Elden Ring verschijnt, waarbij de netwerktest één ding duidelijk heeft gemaakt: de game lijkt het wachten waard te gaan worden. From Software vernieuwt zonder afbreuk te doen aan de Souls stijl die zijn vele fans kent. Er zijn nog wat punten die aandacht verdienen, waaronder de performance, maar dat is nu eenmaal het voordeel van een netwerktest, er mogen nog altijd wat dingen misgaan zolang men maar de tijd neemt om deze recht te zetten.


10:31  Grand Theft Auto: The Trilogy - Definitive Edition
11:09  Excuses van Rockstar voor de staat van de GTA Trilogy
 Reacties (0)
Geen reacties gevonden

 Reageer
Om te reageren op artikelen hoef je niet geregistreerd te zijn.
Om het forum te gebruiken is registreren echter wel verplicht.


Titel:
Elden Ring
Type:
Game
Releasedatum:
25-02-2022
Ontwikkelaar:
From Software
Uitgever:
Bandai Namco
Media:





Meer media