Eén van de bedrijven die de nieuwe generatie consoles aangreep om de prijzen van hun games te verhogen was Take-Two. Ze deden dit onder andere met NBA 2K21 en sinds deze tijd proberen ze hun standpunt met enige regelmaat te verdedigen.
Sinds hun prijsverhoging zijn er ook andere uitgevers geweest die het voorbeeld volgden of aangaven ernaar te zullen kijken. Onder andere Sony vraagt zeventig Euro voor hun first-party games en Activision had een zelfde aanpak voor Call of Duty: Black Ops Cold War.
Tijdens de Media & Telecom Conference werd Take-Two CEO Strauss Zelnick wederom gevraagd naar hun beslissing om de prijzen te verhogen en zijn reactie is opvallend, volgens hem zijn consumenten klaar om dit bedrag te betalen:
quote: "Wij zijn van mening dat we een buitengewoon scala aan ervaringen en veel herspeelbaarheid bieden. De laatste keer dat er in de VS een prijsstijging was, was in 2005-2006. We denken dat consumenten er klaar voor zijn."
Zelnick herhaalt nogmaals zijn eerdere statement dat dit niet wil zeggen dat iedere game van Take-Two een prijskaartje krijgt van zeven tientjes, ze bekijken dit per game.
quote: "Onze visie is om altijd meer waarde te leveren dan wat we in rekening brengen, om ervoor te zorgen dat zowel de ervaring als het betalen voor de ervaring positief is voor de consument. [...] Als je naar een leuk restaurant gaat en een geweldige ervaring en een geweldige maaltijd hebt, maar de cheque is het dubbele van wat je denkt dat het zou moeten zijn, dan ga je nooit meer terug. We willen altijd dat consumenten het gevoel hebben dat we veel meer leveren dan we ervoor terug vragen. Dat geldt ook voor terugkerende consumentenuitgaven."
|