Review: Naruto: Clash of Ninja
Door NL|MegaMika op 28-03-2006 om 00:07
|
|
Begin 2003 werd Naruto: Gekitou Ninja Taisen in Japan uitgebracht. Drie jaar later verschijnt de game in Amerika onder de naam Naruto: Clash of Ninja. Is deze vertaling een import waard?
Audiovisuele presentatie na drie jaar
De personages van Naruto: Clash of Ninja zijn cell-shaded, en daarmee enigszins tijdloos. Ook na drie jaar zien ze er nog even fris en gedetailleerd uit. De achtergronden echter waren in het origineel niet veel bijzonders, en hebben dankzij het 'normale' 3D wel wat van hun glans verloren. De latere delen in de Japanse serie bewijzen dat het veel mooier kan, wat aangeeft dat de game wat van zijn glans is verloren.
Mooie cell-shaded personages maken de graphics deels tijdloos.
De muziek is ongewijzigd gebleven, dus ook in deze uitgave vind je de originele soundtrack niet terug. Alle stemmen en schreeuwgeluiden zijn opnieuw ingesproken door de Amerikaanse stemacteurs die ook de televisieserie inspreken. De synchronisatie met de bewegende monden van de personages is goed gedaan, waardoor de personages realistisch over komen. Je moet echter wel van deze stemmen houden, de meeste Naruto-fans volgen waarschijnlijk de Japanse afleveringen, waardoor de Amerikaanse nasynchronisatie al snel als 'slecht' wordt bestempeld. Naast de stemmen tijdens de gevechten zijn ook alle conversaties in de story mode ingesproken. Tenslotte is de voice-over (round one... fight) door Naruto's stemacteur verzorgd.
Uitdaging
Het grote probleem van deze game is niet zozeer de audiovisuele presentatie, maar de uitdaging die de game biedt. De standaard modes voor een vechtspel zijn aanwezig, namelijk arcade, story, time trial, survival, training en versus. Genoeg om je een aantal uren zoet mee te houden, ware het niet dat het aantal speelbare personages ernstig tekort schiet. Met Naruto, Sakura, Sasuke, Kakashi, Iruka, Haku, Zabuza en Rock Lee staat de teller op acht. Tel daarbij twee verborgen personages op, Sharingan Kakashi en Kyuubi Naruto, en we komen uit op tien. Geen vetpot dus.
Haku maakt zich klaar voor de Crystal Ice Mirrors techniek.
Totaal overbodig
Bovenstaande is allemaal leuk en aardig, maar het is eigenlijk overbodige informatie. Het spel is gericht op Amerikanen die de serie pas kennen en het spel in hun eigen taal bij de lokale gameshop willen kopen. Voor ons Europeanen, die hoe dan ook moeten importeren, is dit een release waar niemand wakker van ligt. Want waarom zou je een heel beperkt en nagesynchroniseerd spel voor de volle prijs kopen, als je ook het vierde deel uit Japan kan halen? Naruto: Gekitou Ninja Taisen 4 bevat namelijk een kleine veertig personages, een enorme hoeveelheid spelmodes waaronder teamgevechten, een vierspelermode en coöperatieve modes voor twee spelers, veel meer omgevingen, speciale bewegingen en supermoves en ziet er grafisch ook nog iets beter uit. Naruto: Clash of Ninja is daarom, tenzij je persé de Amerikaans gesproken uitgave wilt hebben, zonde van je geld.
De beoordeling is voor de game op zich, waarbij de Japanse vervolgen niet meegerekend zijn. De drie jaren tussen het Japanse origineel en deze vertaling heeft zijn tol geëist op het eindcijfer, dat iets lager uitvalt.
Wil je deze game tóch importeren, zonder gebruik te maken van een Credit Card, lees dan onze importfeature. Je hebt een Action Replay of FreeLoader nodig om het te kunnen spelen.
|
Pagina:
1
|
2
|
Beoordeling
Gameplay |
90 |
Sound |
65 |
Graphics |
70 |
Replay |
60 |
Een totaal overbodige game voor Europeanen.
|
65 |
|
|
|
00:07 Army Men: Major Malfunction screens
00:06 Artworks WoW: The Burning Crusade
|
Reacties (10) |
|
Pagina:
1
|
|
Gast (80.100.127.xxx)
op 28-03-2006 om 09:03
|
Deel 2 is nog steeds de beste game uit de serie. Deel 1 zit te weinig in maar deel 3/4 zijn simpelweg broken (veel cheap-ass characters)
|
|
Uchiha_Shadow
op 28-03-2006 om 10:37
[Niv: 344 / Exp: 17178]
|
Broken is echt zo'n stom woord wat mensen gebruiken als ze niet tegen hun verlies kunnen, no offense. Je hebt het vast over Itachi e.d. maar als je de goede tactiek gebruikt kun je best van ze winnen.
Maar goed, deel 2 had de beste veranderingen e.d. dus relatief gezien wel het beste deel in de serie; maar 3 en 4 zijn wel *iets* beter door veranderingen en toevoegingen.
|
|
Gast (85.145.37.xxx)
op 28-03-2006 om 15:12
|
:P
|
|
erikvl
op 28-03-2006 om 17:08
[Niv: 3 / Exp: 163]
|
Heb proefwerk week dus lees al genoeg de laatste tijd ff geen zin om dit ook weer is door te neme  ..maar wel raar dat de gameplay zo goed is en het gemiddelde dan zo laag
|
|
NL|MegaMika
op 28-03-2006 om 17:31
[Niv: 134 / Exp: 6703]
|
Ik ben het met U_S eens. Als je een perfect gebalanseerde game wilt, waarbij elke druk op elke knop weloverwogen moet worden, haal dan Soul Calibur o.i.d. in huis. True, er zitten personages in de latere delen die moves hebben die én erg gemakkelijk uit te voeren zijn én gemakkelijk te raken zijn, maar waarom win ik dan nog steeds 80% van alle potjes die ik tegen menselijke tegenstanders speel?
@Erikvl: och arme. Ik ben 60 uur per week van huis door afstuderen en werk ^^
|
|
Raven
op 29-03-2006 om 09:34
[Niv: 8 / Exp: 413]
|
Dit komt omdat jij het spel 80x zoveel speelt als je menselijke tegenstanders. Als er mensen zijn die het spel net zoveel spelen en ze nemen een broken character dan kunnen ze makkelijk winnen.
Bij Soul Caliber hoef je trouwens niet elke knop wel overwogen in te drukken want door omdat 'bijna' elke move frame advantage oplevert kan je door een druk op de volgende knop simpelweg je advantage houden. Bij Virtua Fighter moet je wel alles goed overwegen.
|
|
Gast (62.45.247.xxx)
op 29-03-2006 om 20:41
|
ik ben een grote naruto fan maar de amerikaanse vertaling alleen al maakt de game slegt dus ik hou ut wel bij deeltje 4 in japans =)
|
|
Gast (62.45.247.xxx)
op 29-03-2006 om 20:42
|
je kan de game amerikaanse versie al hale in gameshop =P in den haag als ze um nog hebbe
|
|
NL|MegaMika
op 29-03-2006 om 21:12
[Niv: 134 / Exp: 6703]
|
Wat kost die daar?
|
|
Gast (62.195.190.xxx)
op 24-06-2006 om 16:55
|
aittttt :P
|
|
Pagina:
1
|
|
|
|