Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXbox ScarlettAppMisc    
15 November 2019 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
14 November 2019 
(0) 
(0) 
(3) 
(3) 
(2) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(1) 
(0) 
(5) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
13 November 2019 
(2) 
(0) 
(2) 
(7) 
(0) 
(0) 
(1) 
12 November 2019 
(7) 
(5) 
(3) 
(7) 
(4) 
(3) 
11 November 2019 
(4) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(10) 
(0) 
(0) 
10 November 2019 
(10) 
(5) 
(4) 
(0) 
09 November 2019 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(3) 
08 November 2019 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
07 November 2019 
(17) 
(3) 
(0) 
(16) 
(0) 
(0) 
(5) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 November 2019 
(5) 
(4) 
(0) 
(4) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
05 November 2019 
(0) 
(0) 
(5) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
04 November 2019 
(5) 
(4) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
03 November 2019 
(7) 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 November 2019 
(0) 
(0) 
01 November 2019 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
Call of Duty: Modern Warfare
Ice Age: Scrat's Nutty Adventure
Super Monkey Ball: Banana Blitz HD
Gamed Gamekalender November 2019
Nieuws:

Veel Nederlandse betrokkenheid bij ontwikkeling van Death Stranding


Door Rene Groen op 01-11-2019 om 14:47
Bron: Twinfinite

Over een week verschijnt Death Stranding, het nieuwste project van Hideo Kojima en de eerste game van zijn ontwikkelstudio Kojima Productions. Om de game te realiseren werd ook de hulp ingeschakeld van de Nederlandse studio Guerrilla Games, zo blijkt ook uit de credits van de game.

We leerden al eerder dat Kojima Productions gebruik heeft gemaakt van de Decima Engine, bekend van onder andere Horizon: Zero Dawn. Nadat Kojima een wereldreis langs diverse studio's had afgelegd was hij zo onder de indruk van deze engine dat hij besloot om het te gebruiken voor zijn eigen project.

Vanuit deze gedachte is het niet raar dat Guerrilla Games eveneens betrokken was bij de totstandkoming van Death Stranding. In de credits is te lezen om hoeveel mensen het gaat: in totaal werkten er zeventig ontwikkelaars van Guerrilla mee, meer dan de helft van het totaal aantal medewerkers achter de game. Deze ontwikkelaars gaven onder andere hulp aan de omgevingen, animaties, visuele effecten, filmpjes, audio en meer.

Enkele van de namen zijn:
  • Lead game programmer (Tommy De Roos)
  • Lead programmer (Frank Compagner)
  • Lead AI programmer (Arjen Beij)
  • Technical director (Michiel van der Leeuw)
  • Art director (Jan-Bart Van Beek)
  • Lead environment artist (Kim Van Heest)
  • Technical art director (Maarten van der Gaag)
  • Lead lighting artist (Roderick van der Steen)
  • Lead technical animator (Bart Wijsman)
  • Senior quest designer, James Kneuper
Het embargo van de recensies is inmiddels voorbij en dus kun je op veel websites al oordelen lezen. Op het moment van schrijven scoort de game een 84 op Metacritic.


14:50  Gerucht: Werkt EA aan een Crysis remaster?
14:40  Volgende Pokémon anime richt zich op de oorsprong van Pikachu
 Reacties (0)
Geen reacties gevonden

 Reageer
Om te reageren op artikelen hoef je niet geregistreerd te zijn.
Om het forum te gebruiken is registreren echter wel verplicht.


Titel:
Death Stranding
Type:
Game
Releasedatum:
08-11-2019
Ontwikkelaar:
Kojima Productions
Uitgever:
Sony Interactive Entertainment
Media:








Meer media