Over een week verschijnt Death Stranding, het nieuwste project van Hideo Kojima en de eerste game van zijn ontwikkelstudio Kojima Productions. Om de game te realiseren werd ook de hulp ingeschakeld van de Nederlandse studio Guerrilla Games, zo blijkt ook uit de credits van de game.
We leerden al eerder dat Kojima Productions gebruik heeft gemaakt van de Decima Engine, bekend van onder andere Horizon: Zero Dawn. Nadat Kojima een wereldreis langs diverse studio's had afgelegd was hij zo onder de indruk van deze engine dat hij besloot om het te gebruiken voor zijn eigen project.
Vanuit deze gedachte is het niet raar dat Guerrilla Games eveneens betrokken was bij de totstandkoming van Death Stranding. In de credits is te lezen om hoeveel mensen het gaat: in totaal werkten er zeventig ontwikkelaars van Guerrilla mee, meer dan de helft van het totaal aantal medewerkers achter de game. Deze ontwikkelaars gaven onder andere hulp aan de omgevingen, animaties, visuele effecten, filmpjes, audio en meer.
Enkele van de namen zijn:
- Lead game programmer (Tommy De Roos)
- Lead programmer (Frank Compagner)
- Lead AI programmer (Arjen Beij)
- Technical director (Michiel van der Leeuw)
- Art director (Jan-Bart Van Beek)
- Lead environment artist (Kim Van Heest)
- Technical art director (Maarten van der Gaag)
- Lead lighting artist (Roderick van der Steen)
- Lead technical animator (Bart Wijsman)
- Senior quest designer, James Kneuper
Het embargo van de recensies is inmiddels voorbij en dus kun je op veel websites al oordelen lezen. Op het moment van schrijven scoort de game een 84 op Metacritic.
|