Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCPS VitaNintendo 3DSWii UNintendo SwitchPlaystation 3Playstation 4Xbox 360Xbox OneAppMisc    
16 Oktober 2018 
(0) 
(19) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(2) 
15 Oktober 2018 
(0) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
14 Oktober 2018 
(8) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
13 Oktober 2018 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(4) 
12 Oktober 2018 
(6) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 Oktober 2018 
(7) 
(2) 
(0) 
(3) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
10 Oktober 2018 
(6) 
(7) 
(0) 
(0) 
(19) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(15) 
09 Oktober 2018 
(4) 
08 Oktober 2018 
(0) 
(4) 
(0) 
(1) 
(1) 
(11) 
07 Oktober 2018 
(0) 
(1) 
06 Oktober 2018 
(1) 
(4) 
(4) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
05 Oktober 2018 
(5) 
(3) 
(2) 
(2) 
(2) 
(0) 
(0) 
04 Oktober 2018 
(4) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(4) 
03 Oktober 2018 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(2) 
02 Oktober 2018 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(3) 
(0) 
01 Oktober 2018 
(0) 
(0) 
(0) 
(4) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(3) 
(1) 
(3) 
30 September 2018 
(3) 
(0) 
(0) 
29 September 2018 
(5) 
(1) 
(3) 
(0) 
(2) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(10) 
(0) 
(0) 
28 September 2018 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
27 September 2018 
(0) 
(0) 
Guns, Gore & Cannoli 2
WWE 2K19
Assassin's Creed: Odyssey
Jump Force
Nieuws:

Veel nieuwe God of War informatie


Door Rene Groen op 14-12-2017 om 14:54
Bron: Dual Shockers

Sony heeft voor hun PlayStation 4 een indrukwekkende line-up aan titels waarbij God of War bij velen op het lijstje zal staan. In een nieuwe Lost Pages of Norse Myth video leren we weer de nodige nieuwe informatie over de game.

In de video zien we enkele aanvals- en verdedigingsmiddelen waar Kratos op terug kan vallen. We zien onder andere het model voor zijn bijl, de Leviathan, die gesmeed is door de dwergenbroers Brok en Sindri, en zijn schild die ze omschrijven als “quick as a flash, but withstanding blows that would tear ordinary defenses asunder. It’s an armament worthy of a true guardian.”. De derde is de boog van Atreus.

In God of War zien we een verandering in de beweegredenen van Kratos. Voorheen werd hij gedreven door wraak, echter moet hij een nieuwe standaard aanmeten voor zijn zoon Atreus. Het draait dus niet alleen maar om wraak, maar vooral om het beschermen van zijn kind. Tegelijkertijd is Kratos niets verleerd, zo is hij nog altijd een zeer fysieke vechter, terwijl Atreus juist connecties heeft met de Noorse magie. Hoe dit precies in de game naar voren komt is iets waar de ontwikkelaar nog niet op in wil gaan, wel laten ze weten: “he takes a more magical approach to getting things done. He is more involved with that sort of world.” Kratos heeft juist een slechte geschiedenis met de Goden en hij twijfelt dan ook of hij er betrokken bij wil zijn, terwijl Atreus er juist zeer open tegenover staat omdat hij deze ervaringen niet heeft.

Omdat de camera nu dichter op Kratos staat in vergelijking met voorgaande games is de zichtbaarheid van de omgeving minder groots. Het is om deze reden dat Atreus de rol op zich neemt om andere gevaren op te merken en te lijf te gaan. Het doel is echter nog altijd om de brute en woeste combat te bewaren, tegelijkertijd brengen ze iets meer nuance aan. Nog altijd doet hij dingen als de arm van een vijand af trekken, zoals hij dit eerder ook deed, echter gaat het nu niet gepaard met een enorme woede. Gebruikte hij de arm voorheen bijvoorbeeld om deze zelfde vijand nog eens mee aan te vallen, daar is dit nu niet meer het geval. Hij probeert de woede nu meer in zich te houden zonder het te uiten. Dit betekent echter niet dat Kratos woedevrij is. Er zijn momenten waarop zijn gemoedstoestand het over neemt, bijvoorbeeld als hij zijn zoon moet beschermen. Op deze manier tracht de ontwikkelaar een dynamiek aan te brengen tussen verhaal en combat. Kratos heeft dan ook nog altijd een rage mode, een uiting die ongeveer gelijk is aan het verleden, maar hij zit hier niet de gehele tijd in. Het 'button mashen' is dan ook bewaard gebleven voor sommige momenten, tegelijkertijd proberen ze meer een RPG-achtige mechaniek te introduceren in termen waar je hem mee uit kunt rusten. Omdat het spel nu ook een stuk langer is zijn er meer items om te vinden. Dit hangt ook samen met de combat en de camera die hier dichter op staat. Het moet een meer tactisch tintje aan de game geven, waarbij je kunt beslissen of je met blote handen vecht of zijn bijl prefereert, dan wel gebruik maakt van de kwaliteiten die Atreus bezit.

Director Cory Barlog geeft aan dat het ontwikkelaar in ieder geval één doel had; het gebruik van de bijl moet direct goed aan voelen aangezien het een primaire verandering is binnen het spel. Geheel nieuw is verder het gebruik van een schild, waarbij ze Kratos als een Viking aan willen laten voelen. Tegelijkertijd willen ze hem niet de gehele tijd rond laten wandelen met een groots schild, ze hebben dan ook de beslissing genomen om deze te laten verschijnen en weer verdwijnen als dit nodig is. Hoewel hier nogal wat twijfel over bestond kregen ze er positieve feedback over.

Barlog geeft verder aan dat de visie altijd was om Atreus een boog te geven, op deze manier hoeft hij niet naar iedere vijand toe te rennen en de speler in de weg te staan. Kratos is nog altijd primair een melee vechter, wel is er de optie om zijn bijl weg te gooien.

Atreus staat op zichzelf en kan dan ook uit vrije wil acties ondernemen, tegelijkertijd is er een knop aan hem toegewezen. De beste kwaliteiten gebruikt hij dan ook op het moment dat zijn vader hem commandeert. Op deze manier is hij eigenlijk een verlenging van Kratos zelf, zowel binnen als buiten de gevechten. De ontwikkelaar wil dan ook realiseren dat de speler zowel Atreus nodig heeft als de jongen zijn vader.

De ontwikkelaar stapt verder ietwat weg van de traditionele Quick Time Events. Er zijn nog altijd filmische scenes, maar ze draaien niet langer om het random op knoppen drukken. In plaats daarvan corresponderen ze met de passende combat buttons die je verwacht voor een te maken actie. Gesproken over deze actie; spelers zullen zich alerter moeten zijn van hun omgeving. Vijanden kunnen je van achteren aanvallen, omdat ze echter lastiger zijn om te zien - zo ook door de camera die dichter op de actie staat - moeten ze een goede positie innemen. Volgens de studio zorgt dit voor een diepere laag bij de gevechten.

De gehele podcast kun je hier zelf beluisteren.



15:05  Burnout Paradise krijgt een remaster?
14:33  Mega Man 11 toont nieuwe look
 Reacties (3)
 Pagina: 1
Gast (213.93.134.xxx) op 14-12-2017 om 18:11
Ik vond dat joch maar stront vervelend met zijn opmerkingen, hoop dat dat niet storend wordt..

Gast (62.140.137.xxx) op 14-12-2017 om 19:14
Wie is Kratis??? :p (2e stukje)

Rene Groen (Eindredacteur) op 14-12-2017 om 21:41 [Niv: 698 / Exp: 34923]
De broer van Kratos en de vader van Kratois

 Pagina: 1

 Reageer
Om te reageren op artikelen hoef je niet geregistreerd te zijn.
Om het forum te gebruiken is registreren echter wel verplicht.


Titel:
God of War [2018]
Type:
Game
Releasedatum:
20-04-2018
Ontwikkelaar:
Sony Interactive Entertainment
Uitgever:
Sony Interactive Entertainment
Media:








Meer media