Met Overwatch tracht ontwikkelaar Blizzard het volgende grote succes binnen te halen na Diablo en Warcraft. De kruising tussen MOBA en FPS verschijnt naast de PC ook voor consoles, maar wat zijn nu de verschillen?
De console versies zullen beiden op 60 frames per seconde draaien aan een 1080p resolutie. Echter zal er een dynamische framebuffer worden ingezet die de resolutie verlaagt naarmate het erg hectisch wordt op het scherm. Dit alles om de 60 fps update te garanderen. Visueel zal de titel er iets minder scherp uitzien op consoles, maar dat viel te verwachten.
Blizzard heeft tevens wat aanpassingen gedaan aan de controls voor console spelers, zo zal de draaisnelheid iets lager zijn en ook gameplay elementen zijn aangepast, zo zullen bijvoorbeeld turrets iets minder schade berokkenen, zodat spelers meer tijd hebben om te reageren. Beelden van de console versies in actie zien? Dat kan, bekijk dan het filmpje hieronder:
Tja de game oogt meteen een stuk minder strak.De kleuren komen op de PC beter over.
Verder wel goed hoor dat dit ook op de console te spelen is maar een Blizzard game speel ik het liefst op de PC.