De nieuwste editie van het Engelse blad Nintendo Power had naast een stukje over Mario Kart nog ander interessant nieuws. Diverse ontwikkelaars kwamen aan het woord om te praten over de Revolution.
En wat deze personen te vertellen hadden? Dat hebben we uiteraard voor je op een rijtje gezet:
John Schapper (Senior VP / Group Studio Manager te EA Canada)
Schapper verwelkomt de innovatie van Nintendo en de creativiteit die achter het product schuil gaat. Er zullen eindeloze ideeën zijn voor nieuwe spellen.
Men zou een game kunnne maken die compleet gebaseerd is op de controller, en nieuwe manieren kunnen integreren op bestaande franchises, maar dan gerucht op de functies van de controller. Ook zijn uiteraard beide typen te combineren.
Steve Pearce (VP of Technology te Activision)
De mannen bij Activision zijn erg enthousiast over de Revolution en de mogelijkheden van controller. Ze betrekken dit vooral op bestaande franchises: hoe zou het zijn om een web te kunnen gooien als Spiderman? Of een granaat binnen Call of Duty? En wat zullen de mogelijkheden zijn binnen Tony Hawk?
Rob Cousens (CEO te Codemasters)
Door de innovatieve controller kan het karakter op beeld een verlengde worden van de speler zelf. Ontwikkelaars moeten zich door de controller laten inspireren om innovaties te ontdekken en de vermoeide spelers terug aan het gamen te krijgen.
Jack Sorenson (Excecutive VP te WorldWide Studios van THQ)
Sorenson refereert vooral naar spelers die meebewegen met de controller, bijvoorbeeld in het sturen bij een race game. Met de Revolution moeten deze bewegingen allemaal mogelijk zijn binnen het game mechanisme.
Ieder genre game kan profiteren van de mogelijkheden welke de controller biedt. Ook games die vanuit hun traditie de muis prefereren om gespeeld te worden (bijvoorbeeld adventures of real time strategy games op de PC). Met de controller moet de console vriendelijker worden voor dit soort games.
Bill Petro (Senior Vice President van Prodct Development te Sega of America)
Door de nieuwe controller moeten RPG's zichzelf gaan verbeteren. Het begeven door grote ruimtes met de controller moet het gebruik van twee wapens en magie nog makkelijker maken.
Michael Ryder (VP van Worldwide Production te Buena Vista Games)
De Revolution controller is innovatief en de ontwikkelaars moeten het hele bereik en de bewegingen gebruiken in het voordeel van de gamer. Net zoals we bij de Nintendo DS gezien hebben moet de Revolution-controller-interface gaan leiden tot innovatieve game ideeën.
Noah Hughes (Director of Design te Crystal Dynamcis)
De controller levert een geheel nieuw game design op. Hughs is dan ook blij dat er zulke prodcten zijn, die de deur openen naar nieuwe ideeën.
Jean-Marcel Nicolai (Senior VP of Worldwide Content te Atari)
De controller is innovatief, de interface revolutionair. De markt kan zichzelf uitbreiden door de geïnteresseerden in dit product. De ontwikkelaars zullen evenveel plezier beleven aan het bekijken van de mogelijkheden binnen de controller, als de consumenten hebben in het spelen van de games.
Nicolas Eypert (Creative Director te Ubisoft)
De Revolution controller doorbreekt de 'keystroke-experience', welke in andere platformen aanwezig is. Hierbij moet men bepaalde knoppen indrukken om een actie goed uit te voeren. Met de Revolution is deze actie echter compleet natuurlijk en fysiek.
Het is nu mogelijk om te werken met geheel nieuwe manieren van interactie welke makkelijk en leuk zijn, omdat het gebaseerd is op een simpele werking. Nu kan men alle elementen in een game brengen die men normaal met een hand gebruikt; de scalpel bij een operatie, het gereedschap bij een sculptuur, de waterslang van een brandweerman, etc.
De controller opent de weg naar zoveel ideeën dat er eigenlijk nu al teveel ideeën zijn. Elke designer binnen Ubisoft waar Eypert mee sprak heeft nu al ongelooflijke ideeën.
Bill Gardner (President / CEO te Eidos)
Gardner ziet veel mogelijkheden voor klassieke platform spellen, waar zowel nieuwe als oudere spelers een hoop plezier mee kunnen hebben. Eidos denkt al na over enkele titels welke op dit moment zelfs in de planning staan. Iedere game met bewegingen in drie dimensies zal profiteren van de Revolution. Vliegtuiggames zullen nog wilder en leuker worden dan ooit tevoren.
Toshihiro Nagoshi (Producer van Super Monkey Ball en F-Zero te Sega)
Nagoshi was aangenaam verraast door het voorkomen van de controller. Iedere game ontwikkelaar zal geïnspireerd worden wanneer hij de controller in beweging ziet.
Koichi Ishii (Producer van het World of Mana project te Square Enix)
Ishii zou het een schande vinden wanneer ontwikkelaars enkel bestaande games als uitgangspunt nemen voor de Revolution. Volgens hem moeten ze de meer creatieve route kiezen voor hun games.
|